אחרי חיסול חמישה מחבלים: הרמטכ"ל סייר באוגדת עזה • צפו

אחרי שתי תקריות בגבול הרצועה: הרמטכ"ל אביב כוכבי באוגדת עזה וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד דרום ומפקד אוגדת עזה. על ההצלחה בשתי התקריות: "הוא קרה בזכות הערכת מצב מהירה ורלוונטית לסיטואציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר היום באוגדת עזה וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף אליעזר טולדנו. הסיור מגיע על רקע שתי תקריות ביומיים האחרונים, בהם ארבע מחבלים חמושים בטילי RPG שחדרו לישראל בליל שבת, ומחבל חמוש נוסף שחדר הלילה וחוסל, שתי התקריות הסתיימו בחסדי שמיים לא נפגעים בצד הישראלי.

במהלך הסיור שוחחו המפקדים עם הלוחמים מגדוד "ברק" והתצפיתניות שלקחו חלק בסיכול ניסיון החדירה בבוקר יום שבת, ושיבחו את עבודתם המקצועית. בנוסף, סיירו בנקודה בה התרחש ניסיון הפיגוע ושמעו סקירות על היערכות הכוחות ותפעול האירוע על-ידי מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה לירון בטיטו ומפקד גדוד "ברק", סגן-אלוף א'.

בשיחה שקיים הרמטכ"ל עם כלל מפקדי הגדודים הפועלים בגזרת עזה בעקבות האירועים האחרונים אמר, "התפקיד שלכם הוא להגן על גבולות המדינה ולהגן על אזרחי מדינת ישראל וזה מה שעשיתם פה במהלך האירוע האחרון ובהצלחה רבה. הוא קרה בזכות הערכת מצב מהירה ורלוונטית לסיטואציה, הוא קרה בזכות הפעלת נשק מדויקת, הוא קרה בזכות פתרון שהיה מותאם לסיטואציה".

כזכור, היתקלות נוספת נרשמה הבוקר בצפון רצועת עזה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדר הרצועה בצפון רצועת עזה, סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל – וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול, גופתו מוחזקת בידי ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי "תצפיות צה"ל זיהו מחבל חמוש מתקרב לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. המחבל ירה לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לעבר המחבל. כמו כן, במהלך האירוע טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר עמדות של ארגון הטרור חמאס במרחב".

מדובר בתקרית שנייה בגזרה בתוך יומיים, לאחר הירי למוות בארבעה פלסטינים אתמול במהלך חילופי אש עם צה"ל, לאחר שהתקרבו לגדר המערכת בגבול הרצועה, תוך ניסיון לחדור לשטח ישראל. על פי דובר צה"ל, הם זוהו על ידי תצפיות בעודם מתקרבים לגדר, כשהם מצוידים בכלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG.

מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף א', התייחס הבוקר לסיכול התקרית אתמול,מ"לפנות בוקר קיבלנו דיווח על מספר חשודים שנמצאים בתנועה לכיוון הגדר. לוחמים מהגדוד קופצים לנקודה ומגיעים אליה תוך זמן קצר. מפקדי הגדוד והלוחמים חתרו למגע, הסתערו והרגו את המחבלים. תוצאות המפגש מעידות על כוננות וכשירות גבוהה וכח שחתר למגע באופן חד ומקצועי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture