Basel Awidat/Flash90

גורם ביטחוני בכיר: "קיבלנו מסר שמבחינת חיזבאללה האירוע נגמר"

הגורם סיפר כי נסראללה פנה אמש באמצעות חרירי לשלוש מדינות כדי להפסיק את האש. עוד חשף כי סדר העדיפויות השתנה: "מניעת הגרעין ופרויקט הדיוק – בעדיפות עליונה". על התקיפות בסוריה, לבנון ועיראק: "פעלנו ב-24 שעות בשלוש זירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם ביטחוני בכיר טען היום שנסראללה פנה אתמול לראש ממשלת לבנון חרירי שביקש מישראל באמצעות ארצות הברית, מצרים וצרפת לעצור את הלחימה בגבול הצפון, "אתמול, זמן קצר לאחר התקיפה בצפון והתגובה הצבאית שלנו, קיבלנו פניות דרך שלוש מדינות שביקשו להעביר מטעם חרירי ונסראללה את המסר: 'מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים. בפועל, ישראל משיגה את היעדים שלה'".

בהתייחסו לחגיגות של חיזבאללה בעקבות האירוע אמר הגורם: "ראינו כאן רהב שלהם, אבל ישראל משיגה את יעדיה וזה עבד לפי התכנון. אנחנו נערכים לכל תרחיש. אם נסראללה ירצה לפעול שוב, הוא לא מבין מה מחכה לו. אנחנו ממשיכים לפעול בהווה ונמשך גם בעתיד נגד פרויקט הדיוק". לדבריו, "פעלנו בדיוק מירבי, ואם לא היינו פועלים היינו עלולים להיות במלחמה שאנחנו לא זקוקים לה".

בנוגע להטעיה שבה נקט הצבא עם פינוי הפצועים המדומה במהלך האירוע בצפון, אמר הבכיר: "אני מופתע מהשיח הציבור בעניין. יש הנחיה לדרגי השטח שלפיה 'כי בתחבולות תעשה מלחמה'. אני לא מתייחס אם הייתה הטעיה או לא הייתה הטעיה. עושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש. אם הצבא עושה הטעיות טקטיות – מה טוב. אנחנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש. בישראל אי אפשר להסתיר נפגעים (כשישנם)".

בתוך כך, הגורם אישר לראשונה כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות בעיראק, "בימים האחרונים היינו מותקפים בכמה זירות. היינו בהתקפה בו-זמנית גם בסוריה וגם בעיראק. הייתה גם התפתחות מסוימת בלבנון, שעל פי פרסומים זרים מיוחסת לישראל. היה צריך לפעול בתוך 24 שעות בכמה זירות, ותכננו מה נעשה", הוסיף ובכך רמז למוצאי השבת לפני כשבוע בו ישראל סיכל את פיגוע הרחפנים מסוריה ועל פי דיווחים זרים תקפה באותו לילה גם בביירתו באמצעות מזל"טים.

הגורם הבכיר סיפר כי הקבינט המדיני-ביטחוני וראש הממשלה החליטו על שינוי סדרי העדיפויות. "אנחנו נמצאים במאמץ מדיני ומבצעי על מנת למנוע מאיראן שלושה דברים – הגרעין, פרויקט דיוק הטילים ומניעת ההתבססות האיראנית במרחב. בכל המישורים הללו, שבהם פועל צה"ל והמוסד, יש הרבה מאוד פעילות שלנו, כאשר את סדר העדיפויות קובע הדרג המדיני. בנושאים הללו אנחנו פועלים במלוא הנחישות והרגישות".

"הגדרתי את היעדים הגדולים ביותר של מדינת ישראל כמניעת גרעין (איראני) ומניעה של נשק מדויק בסדר הזה", סיפר הגורם הביטחוני על ישיבת הקבינט בה השתתף, "היעד השלישי הוא מניעת התבססות איראן בסוריה, בלבנון, בעיראק ובתימן". לדבריו, "לשלוש המטרות הללו יש כתובת אחת: איראן ומעורבותו של קאסם סולימאני, במיוחד דיוק והתבססות".

הגורם הבכיר נשאל על התיאום בין ישראל לבין ארצות הברית בעיראק והשיב: "אני עומד בקשר עם האמריקנים בכל מה שקשור כמעט על בסיס יומי. כמעט כל יום אני מדבר עם פומפאו (שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ד.ג.). ברמות השונות המדיניות והביטחוניות. יש שיתוף פעולה מצוין בכל התחומים". הוא הוסיף שהרוסים עודכנו לגבי האירועים בצפון.

הוא התייחס גם להתקרבות המסתמנת בין ארה"ב לאיראן ולכוונה לקיים מפגש סביב סוגיות הגרעין: "אנחנו מקיימים קשר רצוף עם האמריקנים, ואני חושב שאין להם אשליות לגבי רוחאני", אמר הגורם. "אני לא רואה אותם קונים את הסחורה שלו, וגם לא את של זריף. האם הם ידברו? אולי. אני מעריך שהשיחות יתנהלו בדרך אחרת מהשיח הקודם, את זה אני שומע מכולם בכל הדרגים".

בנוגע למצב בדרום, הצביע הבכיר על הג'יהאד האסלאמי כגורם המערער את היציבות ברצועה. לדבריו, "חמאס לא מממש באופן מוחלט את אחריותו השלטונית ומשאיר לג'יהאד האסלאמי מרחב פעולה. מתקיים שם מתח מובנה שיכול גם להוביל להסלמה. למרות הקשרים של צמרת הג'יהאד ואיראן עד עכשיו, הוא לא פעל בהקשר להתפתחות לאירועי הצפון. הסלמה בעזה יכולה להתרחש בשל הפעילות הזאת של הג'יהאד האסלאמי, גם ללא קשר לאירועים בצפון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture