צילום: ISI ImageSat International

תמונות הלוויין חושפות: איראן הקימה בסיס בגבול סוריה-עיראק

גורמי מודיעין מערביים חשפו כי, כוח 'אל קודס' הקים בגבול עיראק-סוריה את המוצב "מתחם אימאם עלי", שצפוי לאכלס אלפי חיילים ואף לשמש ככל הנראה את המיליציות השיעיות באזור. מומחים טוענים כי ניתן יהיה להציב במקום טילים מונחים מדויקים

איראן בונה בסיס צבאי גדול בשטח סוריה סמוך לגבולה עם עיראק, כך אמרו היום (שלישי) מקורות מודיעין מערביים לרשת "פוקס" האמריקנית. לפי הדיווח האיראנים מתכננים להציב במקום אלפי לוחמים וייתכן שגם טילים מדויקים. לפי הדיווח, מדובר בפרויקט איראני חשאי בשם "אימאם עלי", המתקן נבנה על ידי כח קודס של משמרות המהפכה ואושר על ידי ההנהגה האיראנית.

מניתוח תצלומי לוויין שפורסמו על ידי חברת ImageSat עולה כי המתקן, שהוקם סמוך לגבול עם עיראק, צפוי לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. לפי הדיווח, הבסיס אותר פחות מ-500 ק"מ מכוח אמריקני שמוצב באזור. עוד נטען כי זה הפעם הראשונה שהאיראנים בונים בסיס בסדר גודל כזה בסוריה.

אנליסטים בחברת "ISI" שבחנו את הצילומים הסבירו כי ניתן לאחסן טילים מונחי מטרה בחמישה מבנים חדשים במקום, המוקפים בתלוליות אפר גדולות. עוד עולה מהתמונות כי קיימים בפינה הצפונית-מערבית של הבסיס עשרה מחסנים עם עם פחות הגנה חיצונית, כמו כן נראו בניינים חדשים שנבנו ומבנים לאחסון טילים.

בשבוע שעבר רשת "אלמיאדין" הנחשבת כמקורבת לחיזבאללה דיווחה תקיפה של מטוס ללא טייס, סמוך לגבול שבין סוריה לעירק. על פי הדיווח, שישה בני אדם נהרגו בתקיפה שכוונה לעבר שני כלי רכב של מיליציית "הגיוס העממי" השיעית. בנוסף, דווח כי אחד ממפקדי המיליציה נהרג בתקיפה. קבוצות המיליציות השיעיות בעירק אישרו כי שני לוחמים נהרגו בתקיפות, שבוצעו על ידי "כלי טיס לא מאויש" סמוך לגבול סוריה במחוז ענבאר.

הבסיס שנבנה בסוריה(צילום: ISI ImageSat International )

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו