Tomer Neuberg/ Flahs90

ישראל ביתנו: "ההודעה מטעמו של גנץ היתה בתיאום עם ליצמן וגפני"

ב'ישראל ביתנו' טוענים כי "הדיל בין גנץ לחרדים נחשף אתמול בערב. ליצמן וגפני חיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ". דרעי: "גנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, אתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ב'ישראל ביתנו' טוענים הערב כי שינוי הקמפיין של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שיצהיר כי יקים ממשלה ללא חרדים, מתואם עם ראשי המפלגות החרדיות: "הדיל בין גנץ לחרדים נחשף אתמול בערב. 'לישראל ביתנו' נודע, שההודעה שיצאה אתמול מטעמו של גנץ היתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני, שחיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ". יצוין שהודעת ראשי 'יהדות התורה' יצאה שעתיים לאחר הדיווח ולא כפי שטוען ליברמן.

לטענת אנשי המפלגה ששמה לה כדגל את ההסתה נגד הציבור החרדי, "ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות 'ישראל ביתנו' הם המפלגות החרדיות ו'כחול לבן', ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים "קארט בלנש". היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ישראל ביתנו".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' הצטרף לדברים ואמר כי, "התאום בין ליצמן לגנץ שקוף ומביש. גנץ יצהיר שלא יישב עם חרדים והם מיד יתקפו אותו, כדי…. להחליש את ליברמן. הציבור החילוני בישראל צריך ללכת לניתוח פלסטי בפנים כי אנחנו כנראה נראים אהבלים. מי שיצביע גנץ יקבל את ליצמן בבריאות, דרעי במשרד הפנים ואת היד של גפני על השלטר של ועדת הכספים. מי שיצביע ישראל-ביתנו יקבל ממשלת אחדות של ישראל-ביתנו, ליכוד וכחול-לבן".

בתוך כך, הבוקר הגיב יו"ר ש"ס השר דרעי לדברי יו"ר כחול לבן בני גנץ על החרמת הציבור החרדי: "כואב ומצער מאד שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות. בני גנץ בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם".

ראשי 'יהדות התורה' יעקב ליצמן ומשה גפני מסרו אתמול כי, "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה. אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל "אוי לרשע ואוי לשכנו". יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

כזכור, לאחר שבמשך חודשים הקפיד לשמור על רוח טובה על המגזר החרדי ואף התעמת לשם כך עם שותפו יאיר לפיד, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מתכוון להצטרף לקמפיין האנטי חרדי ולהודיע כי בכוונתו להקים "ממשלה חילונית" ללא המפלגות החרדיות. על פי הדיווח ב'חדשות 12', הקמפיין של כחול לבן צפוי להשתנות, ויו"ר המפלגה יכריז כי יקים ממשלה חילונית ללא נתניהו והחרדים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מציין כי, עד היום גנץ לא השיב לשאלה שהציב ליברמן לפתחו אם יצטרף לממשלת אחדות לאומית ליברלית ללא החרדים. עד עתה גנץ גם לא הצליח להסביר איך יקים ממשלה בעוד החרדים לא מוכנים לשבת עם מפלגתו של לפיד. זו הסיבה שגנץ מתכוון להצהיר על כך שיקים ממשלה ללא החרדים, במטרה להחזיר שני מנדטים מליברמן ושניים נוספים שנדדו לשמאל.

כבר אמש החל גנץ באמירות ברוח זו, בכנס בבאר שבע אמר כי, "ב-80% מהדברים רוב הציבור מסכים וחושב אותו דבר. בדיוק על הבסיס הזה אני מתכוון לבנות ממשלה רחבה שתייצג את כולם. שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור".

לדבריו, "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב- ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התחילה מערכת הבחירות במלא עוזה.ספינים, הבטחות, שקרים מכל הבא ליד.העיקר להתיש את הבוחר ולטשטש את זהויות המפלגות למיניהם.
עד יום אחרי הבחירות, אז כבר לא צריך את הבוחר…..
ואז הבוחר יחזור להתלונן ולרטון עד הסיבוב הבא וחוזר חלילה….

כשהעיזו לומר שיש דיל בין יאיר לפיד לליברמן, ליברמן איים בתביעת דיבה.
אבל לליברמן מותר לומר שיש דיל בין כחול לבן לחרדים (ובין רון קובי לליכוד).
מה שאסור לאחרים מותר לליברמן.

אין שום קונספירציה שהאיש מפספס, זה פשוט מביך.

פרנואיד
ליברמן מנסה להסביר איך הוא סופר 48 שעות לחיסולו של הניה, כל שעתיים=דקה.
פתי מי שבוחר לרמאי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture