Hadas Parush/Flash90

נתניהו נפגש עם ראשי המפלגות החרדיות ולחץ להתגמש מול ליברמן

ראש הממשלה נפגש עם שלושת ראשי המפלגות החרדיות וביקש ויתורים על מנת שיוכל לצרף את ליברמן לממשלה. גורמים במפלגות החרדיות: "בניגוד לליברמן, אנחנו לא מקבלים החלטות לבד. לנו יש מועצה להגיע אליה - ושם מתקבלות החלטות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב עם שלושת ראשי המפלגות החרדיות – יו"ר שס השר אריה דרעי, יו"ר אגודת ישראל סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. הפגישה באה על רקע הניסיונות בליכוד להחזיר את יו"ר שראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לגוש הימין, ולהציג לו בתמורה "הישגים" בנושאי דת ומדינה.

ב'ווינט' דווח כי נתניהו ביקש מהבכירים החרדים "להתגמש" בדרישותיהם. "תרבעו את המעגל הזה", אמר להם ראש הממשלה, בתגובה, הבהירו נציגי החרדים כי הם "לא יכולים" להעניק ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "תמונת ניצחון". למרות זאת, הם הבהירו לנתניהו שהם אינם מעוניינים בבחירות ואף לא פוסלים את ליברמן.

גורם באחת הסיעות אמר: "בניגוד לליברמן, אנחנו לא מקבלים החלטות לבד. לנו יש מועצה להגיע אליה – ושם מתקבלות החלטות. בשונה ממנו, שהוא מקסימום מעלה פוסט בפייסבוק ומסביר מדוע קיבל החלטה כזאת ולא אחרת". עם זאת, למרות שלא עלו סעיפים ספציפיים, עדיין ניכר כי ישנם חוקים שהחרדים מוכנים להתגמש בהם כגון חוק המרכולים וחוק הגיוס.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא אהב את הניסיונות של חברי כנסת מהליכוד להפעיל לחץ על החרדים בראיונות בתקשורת, והעביר מסר לראש הממשלה נתניהו: "אל תעשו עלינו סיבובים בתקשורת". בעקבות המסר, בליכוד ניתנה הנחיה לח"כים להפסיק להתראיין.

 

דרעי: "לא נצטרף לממשלת מיעוט"; ליצמן: "תנו לנו להתנהל מול נתניהו"

 

במקביל, יושב ראש כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפגש היום (שני) עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כחלק מהמאמצים להקמת ממשלה. ב'מעריב' דווח כי לאחר הפגישה עם גנץ, דיבר ליברמן בטלפון עם רה"מ נתניהו. ליברמן ונתניהו קבעו להיפגש מחר בבוקר בלשכת רה"מ. גורמים בישראל ביתנו אומרים כי פניהם לממשלת אחדות ליברלית. ליברמן רוצה לקבל חבילה משמעותית בנושא דת ומדינה.

עוד דווח כי בסביבת ליברמן כועסים על כחול לבן, לאחר שהדליפו לתקשורת על הסיכומים בנושאי דת ומדינה. "יש כאן משחק כפול. כחול לבן הבטיחו הכל לש"ס וליהדות התורה, במקביל דיברו איתנו", אומרים בישראל ביתנו. "כולם היום שמעו מהחרדים שגם היום כחול לבן ממשיכים לדבר איתם". גורמים בכחול לבן הגיבו לטענות ואמרו כי "מדובר בשטויות. אין שום דיבור עם החרדים, זה עוד אחד מהספינים של ביבי ודרעי".

מוקדם יותר חשפנו כי, 'פורום בוחרים בחיים' המייצג כ-120 משפחות שכולות ונפגעי טרור פנה היום (שני) ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בבקשה שלא ייתן את ידו להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. "זה הניסיון האחרון להחזיר את ליברמן לגוש הימין ולמנוע ממשלת שמאל-ערבים", אומר ל'חדשות JDN' אחד מיוזמי המכתב.

במכתב שהגיע לידי 'חדשות JDN' כותבים ההורים השכולים לשר הביטחון לשעבר כי, "כמי שנשא את הדגל של המשפחות השכולות בנושא עונש מוות למחבלים. לאחר פניה אישית אליך של עשרות ממשפחות הפורום. כמי ששיתף ופנה אלינו, משפחות הפורום, וקיים איתנו קשר רצוף בנושא המאבק בטרור ובנושאים אחרים, אנו מבקשים אנא אל תיתן יד לממשלת מיעוט הנשענת על מפלגת הרשימה המשותפת. מפלגה אנטי ציונית שיש בה תומכי טרור מוצהרים ומובהקים".

עוד הוסיפו בכאב, "אנו שאיבדנו את יקירינו לא רוצים לראות שחס ושלום, תוקם בישראל ממשלת שמאל הנשענת על מפלגה אנטי ציונית שיש בה תומכי טרור, כפי שהיה בתקופת הסכמי אוסלו אשר גרמו למעל אלף ישראלים שנרצחו מהתקפות טרור. ממשלה שאף הובילה להכנסת רבי מרצחים אל הארץ אשר בעצמם או בהוראתם וברוחם רצחו אלפי אזרחים ישראלים מאז ועד היום אנו ממשיכים לשלם בדם ילדינו ובני משפחותינו".

במכתב החריף טוענים חברי הפורום שממשלה שכזאת תביא להתגברות פיגועי הטרור: "אל תיתן יד במעל, דם ילדנו אינו הפקר. אנו מבקשים ממך לא לשכוח שזה בידיים שלך ובאחריותך להקים ממשלה שתמנע את הפיגוע הבא ואת רצח אזרחי ישראל ובזכות עמידתך האיתנה לא יצטרפו משפחות על מעגל השכול הארור. שמור לנו על ילדינו, בשעת חירום זו עדיפה כל חלופה רעה או לא נוחה מאשר על חלופה הנשענת על תומכי טרור, שתהיה בגדר סיוט ותוביל לרצח יהודים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה ברור מההתחלה שיבא היום שהחרדים יחפשו סולם.
מישהו יכול להסביר לי האם כשליברמן חוזר לימין כפי שהליכוד מציג. זה חזרה הביתה? או לממשלת אחדות? כי אם כך אז מצב הימין בישראל על הפנים.

אחרי שהחרדים הלכו אחריו באש ובמים זה התודה שלו ????
שילך לכל הרוחות

תכלס הזמנו את זה לעצמנו , אם היינו מראים לביבי שיש סיכוי להתגמשות מול כחול לבן אז גפני היה מקבל רוטציה על ראשות הממשלה , ואם זה לא נשמע אמין תסתכלו על בנט..
אבל בחרו להיצמד אליו ועכשיו מקבלים מכות.

נא לא לשים תמונות של רשעים (ליברמן וכדו. )

למה לא תתפשרו?
תמשיכו להקריב את הציבור החרדי על מזבח גוש ה55 הימני ציוני……

ליברמן לא מחפש שום פשרות בנושאי דת, הוא ממש לא שם!
היהודי (?…) פשוט רוצה ראשות ממשלה
ברוטציה או משהו קרוב לזה.
זה הדבר היחיד!! שמעניין אותו ומנחה אותו.
המשחקים המטופשים שלו כאילו יש לו אידיאלים כמו אחדות, גיור, גיוס, ערבים, קצבאות לעולים, הם קשקוש מוחלט של האיש כדי לחפות על מו"מ לצורכי שלטון ושליטה בלבד!!

תזכורת קטנה לציבור: הגורם היחיד לכל המתח שאנו שרויים בו (בתקווה שזה יגמר בזה), הוא קומץ "בריוני" שלא קיבל את דעתם של גדולי המועצת להעביר את חוק הגיוס לפני שנה, בגלל שהוא אפססס לא מספיק… (צדיקים וחכמים יותר מגדולי ישראל…) הם שגרמו להפלת הממשלה, ולדייסה שאנחנו אוכלים עד עתה.
נסיים בנחמה פורתא בסגנון הרב שטיינמן: בנתיים הרווחנו עוד שנה עם החוק…

בסוף התברר שהחיבור עם הימין לא מכסה את עצמו.
חבורה של כפויי טובה חסרי מצפון.

בוקר טוב אוהבי ה' כאשר נתנייהו מנסה את רעיון של ההתגמשות .. תאיימו שאם כן תתגמשו אל מול גנץ והוא יישב בשקט .. אין התגמשות בנושאי דת . התורה ניתנה לנו מבורא עולם וציווה אותנו באזהרה חמורה . " לא תגרע מימנו ולא תוסיף עליו " התור היא מוצקה ואין לנו רשות או יכולת ואף לא להביע דעתינו להקל כהוא זה לא בדבר קטון ולא בגדול . אין כאן שום סכנת נפשות כדי שהמיצוות שהתירה התורה ידונו … הסכנה היחידה היא יהיר לפיד ואיווט וגנץ וחבורתו וכל גוש השמאל וכסיף חולה הנפש זו סכנה אמיתית לעם ישראל . אבל עדיין אין שום סכנת נפשות … על כן עימדו איתן מול כל הנסיונות של כל מי שמנסה להפוך את התורה הקדושה לכלי שאיתו אפשר לנהל משא ומתן כדי לקבל תפקיד . גם לא של נשיא או תפקיד של הראשון לציון .. ראו הוזהרתם . כי גם הכסא שלכם יהיה נתון בסכנה .

סוף גנב לתליה…
וכל המתחבר לרשע סופו יורש גהינום…

דבר ראשון ליברמן הוא ימין קלאסי ולא שמאל למרות שנתניהו מאוד רוצה שככה יחשבו למרות שנתניהו הרבה יותר שמאל מליברמן .
דבר שני לא הבנתי איך אתה מכניס כאן את התורה למו"מ הקאלציוני , אם יש לך הסבר הגיוני אשמח לשמוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו