מקלב ל'JDN': "ההתנהלות של ליברמן עבריינית – השחתה מאורגנת" • צפו

חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' יוצא במתקפה חריגה וחריפה על יו"ר ישראל ביתנו: "קופה של שרצים ענקית שיש לו על הגב שלו, הוא בא ואומר לאנשים שהם לא ישרים?" • ובכל זאת לא פוסל ישיבה איתו: "רואים אותו כמומר לתאבון" • הראיון המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' תוקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, בראיון ל'חדשות JDN': "ההתנהלות שלו עבריינית, היא חשודה, היא מסתורית, אנשים שלא מסתובבים עם פלאפון, לא מבחינה דתית איך הוא אמר – הדבר היחיד שאני הולך איתו זה טלפון כשר מהפחד של האזנות, אדם שכל היום חי באופן הזה, ואחרי זה אומר לאחרים שהם משחיתים את המדינה".

הוא מאשים את ליברמן כמי שעומד בראש מפלגה מושחתת: "מפלגה שלמה, שלוש מאות שמונים נחקרים ומאה תשעים חשודים, עשרות מורשעים כבר, אחרים נמצאים בתוך תהליך משפטי, שרים, סגני שרים, מנכ"לים, מנהלי חברות, רשת ענקית של שוחד ושל הונאות, חשודים בעברות הכי חמורות, השחתה מאורגנת, יחד עם קופה של שרצים ענקית שיש לו על הגב שלו, הוא ומשפחתו, והוא בא ואומר לאנשים שהם לא ישרים? מפלגה שמשותת על דיקטטורה".

מקלב, שכיתר הח"כים החרדים שתק למשך תקופה ארוכה למול ההשתלחות האנטישמית של ליברמן, מנצל את ההזדמנות ופתח במונולוג ארוך נגד מי שהיה יקיר המגזר החרדי עד לא מזמן: "אני יודע שזה מה שהוא רוצה, שנגיב לו, הוא ראה שעם הנרטיב הזה, בתעמולת הבחירות הזו נגד החרדים, הוא הצליח ועלה במספר מנדטים לא מבוטלים, אנחנו מצירים על כך, כואבים על כך שיש ציבור שבאמת שומע ומוסת על ידו, מקבל את כל מה שהוא אומר, דברי שקר ובדברי הבל. בסופו של דבר, לא יכולנו להשאיר את הדברים, חובת מחאה, גם שזה יכול להיות שאנחנו משחקים לידיים שלו. גם לנו יש קווים אדומים".

"לכל אורך מערכת הבחירות נקטנו בעמדה של הבלגה, אנחנו גם לא מתחרטים על כך, אנחנו אמרנו כל הזמן שאנחנו מקווים שהוא יתעשת, שהוא ישתנה, שהוא כן יבוא, כן יחזק ויחזור לממשלת ימין, על אף הדברים הקשים. אנחנו הרי כולם יודעים, וזה מתברר פעם אחר, שכל מה שמפריע לו וכל מה שהוא רצה וכל מה שהוא דאג גם בבחירות עכשיו, זה להוריד את נתניהו, מבחינתו שנלך לבחירות בפעם השלישית עד שהוא מצליח להפיל את נתניהו, הוא לא מעוניין להיות בממשלת נתניהו".

הח"כ החרדי אף מאישים את שר הביטחון לשעבר בהפקרת ביטחון ישראל, "הוא עזב את משרד הביטחון בתקופה מאוד קשה מבחינה ביטחונית, ידוע מה שהיה בצפון, גילוי המנהרות, כנראה שהוא היה מודע לכך, ובעוד כמה דברים בכמה חזיתות, הוא עזב את הכל רק בגלל שהוא לא היה מוכן להמשיך את נתניהו והוא חשב שהעיתוי זה יהיה מוצלח מבחינתו ללכת לבחירות. אנחנו יודעים שגם אם נתניהו יציע לו שר החוץ ושר האוצר ושר הביטחון, הוא לא מעוניין, הוא רואה שנתניהו מעפיל אליו ביכולות ובניסיון, ואז אין לו מה לחפש אחרי הרבה שנים".

לדבריו, אנחנו היינו רק כלי בידי ליברמן להתנגד לראש הממשלה, "המהלכים הפוליטיים שלו זה נגד נתניהו, החלק הזה שהוא ראה שיצא לו מוצלח, היא שמבחינה אלקטורלית השמצה של הציבור החרדי מסתדר לו, וכשהוא עושה עושה את זה, הוא עושה את זה בצורה בוטה, בצורה בריוניות, בצורה פוגענית מאוד. פעם חשבו שהמהלכים שלו מאוד מתוכננים, מאוד מחושבים, ומאוד אחראיים, ומילה זה מילה, הוא עשה לעצמו דימוי שהוא לא נכון, הוא מופרך מתוכו, כל המהלכים שלו התבררו שלא נכונים, גם לאמירות שלו אין שום בסיס".

ולמרות זאת, הוא עדיין לא פוסל ישיבה עם ליברמן: "יש הבדל בין מומר לתאבון, למומר להכעיס", מסביר מקלב בלמדנות, "אנחנו עדיין רואים אותו כמומר לתאבון, שזה חמור מאוד, אבל אנחנו תפילה, מכיוון שהכל מבוסס על שקר, אני לא רוצה להגיד מה ההבדל בינו ללפיד, אם זה מהות, אם זה משהו פנימי, אם זה יכול להיות אחרת, כל אחד שהוא רואה הוא מאמין במה שהוא אומר, אבל כשאתה אומר שאחד שהוא לא מאמין במה שהוא אומר, אז ברור שאין דעות, זה לא עקרונות, זה דברים שמתחלפים חדשות לבקרים, באותו יום, אין לזה שום בסיס, זה רק דימוי שהוא יוצר לעצמו"

"אז אנחנו חושבים שבפוליטיקה של היום, אם ייווצר מצב שהוא בכל אופן נוכל להקים ממשלה כדי שנוכל להמשיך את ההתנהלות הזו ולא להמשיך העלה לבחירות, שמאוד מאוד פוגעות, לא רק מבחינה כלכלית, מאבדים הרבה דברים בתקופה כזאת של 'בין השמשות', בתקופה שאין לך את הסמכות לדון ולהוביל בדברים, לדרוש דברים, נעשים דברים שפוגעים באזרחים, מי שמנהל את זה הם פקידים שלא מעניין אותם".

אז אתה אומר שכדי לסיים את הפלונטר הפוליטי הזה אתם תהיו מוכנים לשבת עם ליברמן?

"אנחנו רוצים גם היום שתהיה ממשלה שתקום, ולפי דעתי ב-21 יום האלה עוד יש אפשרות, לא כלו כל הקיצים, דווקא נוצר מצב, חלון הזדמנויות שהוא קצת שונה ממה שהיה עד היום". עם זאת הוא מדגיש כי, "אני אומר לך חד משמעית, אם נתניהו לא יהיה מקום ראשון ברוטציה, לא תקום ממשלה. נתניהו לא נמצא במקום שהוא יכול לוותר על לא לעמוד בראשות הממשלה, אם זו תהיה דרישה נחרצת, אז לא תקום ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture