לקראת בחירות: נתניהו פועל לבטל את הפריימריז לראשות הליכוד

ראש הממשלה מפעיל לחצים על יו"ר המרכז על מנת לבטל את הבחירות המקדימות לראשות במקרה ויהיו בחירות נוספות. בליכוד מעריכים כי ככל שנתניהו יבקש להוביל מהלך לביטול הפריימריז סער יתנגד. "תלוי עד כמה סער יהיה עיקש בדרישתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מפעיל לחצים על יו"ר מרכז המפלגה, ח"כ חיים כץ, על מנת לבטל את הבחירות המקדימות לראשות המפלגה במקרה ויהיו בחירות נוספות – כך דווח ב'מעריב' מפי גורמים בליכוד. על פי הדיווח, מקורבי נתניהו מדברים עם חברי כנסת בעניין במטרה לגייס את תמיכתם בנושא.

ב'ווינט' דווח כי בליכוד מעריכים כי ככל שנתניהו יבקש להוביל מהלך לביטול הפריימריז סער יתנגד. אף אחד לא רוצה להתמודד עכשיו, אמרו בליכוד, ולכן תלוי עד כמה סער יהיה עיקש בדרישתו וינהל מאבק לקיום פריימריז או יסתפק בהצהרות כדי לצאת ידי חובה. גורמים פוליטיים אמרו כי המאבק בין נתניהו וסער בנושא צפוי לגרור את התנועה למאבק פנימי.

ח"כ יואב קיש (ליכוד) טען הבוקר (חמישי) כי הוא אינו רואה מצב בו לא יהיו פריימריז לראשות המפלגה, זאת למרות רצון ראש הממשלה לבטלם. "לראשות המפלגה אני לא רואה מצב שלא יהיו פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית ויש אנשים שרוצים להתמודד. אנחנו נחכה לפריימריז ואספר אז במי אני תומך", אמר קיש בראיון לגל"צ.

בישיבת סיעת הליכוד אתמול יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ כי, "היום ייצא מכתב זימון למרכז ליכוד על מנת לבטל את הפריימריז לרשימה לכנסת". בעקבות דבריו של כץ, אמרה השרה מירי רגב: "אני חושבת שצריך להחליט גם על ביטול הפריימריז ליו"ר המפלגה". ח"כ גדעון סער התערב ואמר: "מירי, את רוצה לפתוח את זה פה לדיון?" על כך הגיבה רגב: "אני אומרת את דעתי, אתה יכול להגיד את דעתך".

הפעם האחרונה שהתקיימו פריימריז לראשות הליכוד הייתה בסוף 2014, לקראת הבחירות לכנסת ה-20. נתניהו אז ניצח ברוב גדול את דני דנון. לאחר בחירות 2015 ראש הממשלה החליט להקדים את הבחירות המקדימות במפלגתו ובכך להבטיח את הנהגתו גם בבחירות לכנסת ה-21, אך מכיוון שאף אחד לא הציב מועמדות מולו הפריימריז בוטלו והוא נקבע כיו"ר המפלגה גם לבחירות הבאות.

כזכור, בליכוד הודיעו השבוע כי, "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח״כים בליכוד, סיכמו יו״ר מרכז הליכוד ח״כ חיים כץ ויו״ר תנועת הליכוד, רה״מ בנימין נתניהו, להביא בפני מרכז הליכוד הצעה משותפת שלא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת".

המהלך של נתניהו הוא חלק מניסיון לשמור על איחוד השורות בתוך מפלגתו במטרה למנוע מרד של ח"כים מהספסלים האחוריים החוששים לאבד את כיסאם במקרה של בחירות נוספות. לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture