Avshalom Shoshoni/Flash90

כחול לבן דורשת: על נתניהו להתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר

סיעת כחול לבן פנתה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי נתניהו יתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר בממשלה, אחרת ילכו לבג"צ. יצוין כי במידה ונתניהו אכן יתפטר מתפקיד שר הבריאות, תפקע כהונתו של סגנו ח"כ יעקב ליצמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעת כחול לבן, באמצעות עורכי הדין שמעון בראון וערן מרינברג, פנתה לפני זמן קצר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדלבליט, בדרישה כי נתניהו יתפטר באופן מיידי מתפקידיו כשר הבריאות, הרווחה, התפוצות ומ"מ שר החקלאות. יצוין כי במידה ונתניהו אכן יתפטר מתפקיד שר הבריאות, תפקע כהונתו של סגן השר יעקב ליצמן.

"על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבו עורכי הדין של כחול לבן. "מבלי להידרש בשלב זה לשאלה בדבר יכולתך לכהן גם כראש ממשלה לאור הודעת היועץ המשפטי כאמור, חלה עלייך חובה ברורה ובלתי ניתנת לפרשנות אחרת לאור, פסקי הדין שניתנו בפרשת פנחסי, ופרשת דרעי, כי עליך להתפטר לאלתר מכל תפקידיך כשר בהם הינך משמש".

"במצג האנומאלי שנוצר, מצופה שתודיע לאלתר על סיום כלל תפקידיך השונים כשרים. ככל שלא תיעתר פניה זו באופן מידי, חובה על היועץ המשפטי לממשלה להורות למר נתניהו להתפטר מתפקידיו הנוספים וזאת באופן מיידי". לסיום הודיעו ב'כחול לבן' כי, "למותר לציין כי ככל שלא תפעל כאמור במכתבנו זה, יאלצו מרשינו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם לרבות פניה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ".

 

כתב אישום נגד נתניהו: שוחד ב-4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

 

אמש הגיב יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לנאומו של נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק: "יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק בראשות היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. אני בטוח כי הם עושים את עבודתם נאמנה, ביושר ובמקצועיות. אין בישראל הפיכה שלטונית אלא התבצרות בשלטון".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה להחלטת היועמ״ש: "זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים".

בתוך כך, סיעת העבודה-גשר פנתה אמש ליועמ"ש הכנסת עו"ד איל אינון בדרישה להקים את ועדת הכנסת שסמכותה לדון בשאלת חסינותו של ראש הממשלה, בשונה מהועדה המסדרת הזמנית שהוקמה. מוקדם יותר הודיעו כי בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו״ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הכין צוות משפטי שיעתור לבג״צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט אמש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת "4000", ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשות "1000" ו-"2000", אותן ביצע לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

הודעה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של ראש הממשלה. כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לראש הממשלה להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, על פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, בפרשת "4000", וכן בעבירות נוספות נגד שאול אלוביץ'. עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, על פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בעבירה של הצעת שוחד בפרשת "2000". הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך קבע החוק וכך העם רוצה.
אבל מה לעשות שהדיקטטור נתניהו רוצה אחרת??????

כחול לבן משחיזים סכינים
הגנבים הרוצחים והשודדים
גם עליכם תעבור כוס
טילי שיאהב מאיראן יפלחו את לבכם הגס העוין והמטומטם
יש מנהיג לבירה

מפלגת כחול לבן שצצה משומקום נכנסה לחיינו כדי לקלקל ולהרוס כל חלקה טובה. עד שהגיעתם המגינה הסתדרה יופי. רק חורבן הבאתם

מפלגת כחול לבן שצצה משומקום נכנסה לחיינו כדי לקלקל ולהרוס כל חלקה טובה. עד שהגיעתם המדינה הסתדרה יופי. רק חורבן הבאתם

רק ביבי התפטרות שיכת בכחול לבן

רק ורק ביבי אין עליךךךךך תהיה חזק? אנחנו איתך!!!!

ל מר 666 שהוא מספרו של השטן . כניראה שאתה סגנו . איש קטן מטופש חסר שכל . מעוות ושיכור .. אתה צריך כדורים פסיכיייטרים דחוף או אישפוז בכפייה

גנץ המטומטם. נחת עלינו השקץ המשוקץ בני גנץ הציוני שרוצה להרוס ולהחריב פה את עסק המדינה הזאת.
תעוף מפה ותעוף ואל תחזור. גנץ אתה מסולק מארץ ישראל לאלתר ולחיים טובים. אל תפריע ליהודים הטובים ללמוד תורה ואל תפשע בעם ישראל. השם יעיף אותך מארץ ישראל קדם או הימה או צפונה או דרומה. ומפלה תבוא עליך בקרוב מאוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture