צילום: האו"ם

שר החוץ: "דו"ח האו"ם מחייב לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו"

על רקע פרסום הדו"ח המאשים את חיזבאללה בהפרות מתמשכות לאורך הגבול הצפוני, קורא שר החוץ למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון לפעול לפירוק הארגון מנשקו בהתאם להחלטה 1701, ולהכריז עליו כארגון טרור. "חיזבאללה ואיראן לקחו את לבנון כבת ערובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ ישראל כץ מגיב הערב לדו"ח האו"ם שפורסם הבוקר ואשר מטיל את האחריות למתיחות בגבול הצפוני ולהפרות של החלטה 1701 על ארגון חיזבאללה, כשהוא קורא לאנטוניו גוטרש מזכ"ל הארגון ולמועצת הביטחון, לפעול למימוש יתר הסעיפים המקובעים להחלטה ובהם פירוק ארגון הטרור מנשקו.

״אני מברך על דו"ח מזכ"ל האו"ם בעניין החלטה 1701 אשר חושף את השימוש הציני שעושה חיזבאללה באזור הפעילות של יוניפי"ל כדי לבצע פעילות טרור נגד ישראל ולבצר את התשתית הצבאית שלו בדרום לבנון, תוך התעלמות מוחלטת מהחלטות מועצת הביטחון". לדברי כץ, "הדו"ח מציין הצהרות שנשאו בכירי חיזבאללה בהם הם מצהירים על החזקתם בטילים מדויקים, וקורא ליישם את החלטות מועה"ב הדורשות את פירוק החזבאללה מנשקו".

כץ הוסיף, "אני קורא למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון לעמוד על יישום מלא של כל החלטות מועצת הביטחון הרלבנטיות ביחס ללבנון. ולפרוק את החיזבאללה מנשקו. בנוסף לכך על האו״ם להכריז על החיזבאללה כארגון טרור. בשל מעורבותו בפעילות טרור נגד ישראל ומדינות באזור. החיזבאללה ופטרונו איראן לקחו את לבנון כבת ערובה. פעולתם מסכנת את היציבות והשלום. ישראל נחושה למנוע את מאמצי איראן לחמש את חיזבאללה באופן שיאיים על אזרחי מדינת ישראל.״

על רקע חידוש המנדט של כוח יוניפי"ל באזור הגבול הצפוני והמגעים בין האו"ם לישראל המתקיימים לקראת חידוש המנדט ולאור התלונות החוזרות ונשנות מצד ישראל לנוכח ההפרות המתמשכות של החלטה 1701 על ידי חיזבאללה לאורך הגבול וכן בדרום לבנון, פרסם מזכ"ל האו"ם דו"ח מיוחד העוסק ברגישות הגואה בגזרה הצפונית כשהוא מקבל אחת לאחת את התלונות שהציגה ישראל וקובע כי הן מוצדקות.

כזכור, הבוקר פרסם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, דו"ח המאשר את טענות ישראל כלפי חיזבאללה על הצרת צעדי חיילי הכח הרב לאומי בדרום לבנון יוניפי"ל על ידי חיזבאללה ועל שאינם יכולים למלא את משימותיהם, כאשר במסמך מציין גוטרש לדוגמה כיצד נאסר על הכח הרב לאומי להתקרב לאזור ממנו נורו הטילים לעבר ישראל בהתקפה של חיזבאללה על כוח צה"ל במוצב אביבים בגבול לבנון ב־1 בספטמבר.

בדו"ח נכתב בין היתר, כי "אירוע הירי בספטמבר מצדיק באופן ברור את החשש מפני החזקת נשק על ידי ארגונים עצמאיים, כאשר ארגון חיזבאללה נוהג להפר באופן עקבי את החלטה 1701". המזכ"ל אף דרש ממשלת לבנון ליטול על עצמה אחריות על ארגון הטרור הסורר ולפעול לפירוקה מנשקו כמו גם את שאר הקבוצות החמושות במדינה. עוד נאמר בדו"ח, כי בניגוד לדרישות החוזרות ונשנות של האו"ם, חיילי כח יוניפי"ל טרם קיבלו גישה אל פירי מנהרות חיזבאללה בצד הלבנוני שנחשפו על ידי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture