Wisam Hashlamoun/Flash90

הפלסטינים זועמים: "החלטת בנט מהווה הפרה של החוק הבינלאומי"

ברחוב הפלסטיני מגיבים בזעם לנוכח החלטת שר הביטחון על שינוי במדיניות השבת גופות מחבלים ומאיימים לפעול במישור הבינלאומי, "כך נראה הכיבוש בממשלת נתניהו-בנט-סמוטריץ', גוזלים קרקעות, מתירים עינויים, הורסים בתים ומענישים קולקטיבית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זעם רב במגזר הערבי לנוכח החלטת שר הביטחון נפתלי בנט על שינוי מדיניות בכל הקשור להשבת גופות מחבלים לבני משפחותיהם. ראש מנהלת האסירים (המחבלים, ח.ג.) ברשות הפלסטינית קדרי אבו בכר האשים, כי הצהרתו של בנט מייצרת "שיח של שנאה וקיצוניות, שמטרתה היא נקמה ציונית במשפחות המחבלים". קדרי קרא לעולם להתקומם לנוכח "העמדה ההזויה שרק מוכיחה עד כמה ישראל היא גוף טרוריסטי שפועל נגד פלסטין".

ח"כ יוסף ג׳בארין מ'הרשימה המשותפת' בחר לתקוף את הצהרת בנט וטען, כי "בנט מבצע פוליטיזציה בזויה לסוגיה הומניטרית, ויש להתנגד לכך נחרצות. החזקת גופות ומניעת קבורה מידית אינן מוסריות ומנוגדות למשפט הבינלאומי", לדבריו, "כך נראה הכיבוש בממשלת נתניהו-בנט-סמוטריץ', גוזלים קרקעות, מתירים עינויים, הורסים בתים, מחזיקים גופות של פלסטינים ומענישים באופן קולקטיבי קרובי משפחתם על לא עוול בכפם".

בארגון השמאל-פלסטיני "עדאללה" המכנה את עצמו "המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל", גינו את החלטת שר הביטחון: "מרכז עדאלה מוקיע את הודעת השר ואת המשך המדיניות הבלתי אנושית והאכזרית של ישראל בנושא זה. החזקת גופות, בין אם כקלפי מיקוח או כאמצעי הרתעה או ענישה, מנוגדת לעקרונות ההומניים האוניברסליים הבסיסים ביותר וכן מהווה הפרה של איסורים מוחלטים של המשפט הבינלאומי, בראשם אלה שבאמנה הבינלאומית נגד עינויים. אנו נמשיך להיאבק באמצעי זה הן בבתי המשפט בישראל והן באמצעות פנייה לגופים בינלאומיים", לשון ההודעה.

כזכור, שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה היום (רביעי) את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך לעצירה מוחלטת של שחרור גופות מחבלים. זאת לאחר מספר דיונים שקיים בנושא ההרתעה עם בכירי מערכת הביטחון. יצוין כי במקרים חריגים, כגון מחבלים קטינים, יישארו לשיקול דעתו של שר הביטחון בהתאם לנסיבות.

משמעות ההנחייה: כלל גופות המחבלים שישראל מחזיקה ותחזיק בהן בעתיד לא ישוחררו, ללא קשר לשיוכו הארגוני של המחבל ולאופי הפיגוע שביצע או ניסה לבצע. המדיניות החדשה תוצג בזמן הקרוב בקבינט המדיני-בטחוני, כחלק ממהלך הרתעתי רחב יותר, ותיכנס לתוקפה לאחר אישור הקבינט.

בנט התייחס להחלטתו ואמר כי, "מול הטרור הפלסטיני צריך לפעול בעוצמה, והרתעה נבנית במעשים. אין שום סיבה לתת לאויב שלנו מתנות חינם. אין שום סיבה לאפשר הלוויות שהופכות לפסטיבלים לעידוד טרור. כל עוד הם לא משחררים את גופות חיילינו, אנחנו לא נשחר את הגופות שלהם. בימים הקרובים אנחנו ניישם עוד צעדים להגברת ההרתעה".

גורם מדיני התייחס להחלטת בנט ואמר כי, ‏"מדובר בבקשה לשינוי מדיניות שעלתה על ידי משפחת גולדין בפגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. בפגישה הביע ראש הממשלה נכונות לשינוי, והנחה את מערכת הביטחון לבדוק את הנושא".

ממשפחת גולדין נמסר כי, "אנו מחזקים את החלטתו של שר הביטחון. לא יעלה על הדעת שבזמן שהחיילים נמצאים בידי חמאס נמשיך לשחרר מחבלים מתים או חיים. שחרור מחבלים הוא פרס שלא ניתן להעניק לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו את החיילים והאזרחים. ראש הממשלה נתניהו התחייב בפנינו כי לא תתקיים הסדרה מבלי להשיב את הבנים הביתה ואנו מצפים לראות שהפרוייקטים הכלכליים-אזרחיים לא יקודמו כל עוד הבנים בעזה".

מנגד, זהבה שאול, אימו של סמל אורון שאול ז"ל, לא הביעה התרגשות נוכח הודעתו של בנט, וביקרה את אופן ההתנהלות בנוגע למשא ומתן: "ההחלטה של בנט לא משנה לי. מפעילים לחץ או לא מפעילים לחץ. אני רוצה את הבן שלי, וכבר לא יכולה להמשיך לחכות. כל הלילה לא ישנתי וקמתי כמו סהרורית. מה שישראל לא מוכנה לעשות זה לנהל משא ומתן כמו שצריך. כמו אחרי כל מלחמה, שמנהלים משא ומתן על החזרת שבויים. החמאס רוצים את 45 האנשים שלהם ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש. על זה יקום וייפול ביטחון ישראל?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשמענה אוזני ה"פלסטינים" מה שפיהם מדבר!!!
מי מחזיק שנים גופות של חיילים ואזרחים ובשום אופן לא מוכן לשחררם, וישראל משחררת אסירים חיים, עם דם על הידיים וכן גופות של מחבלים – ימח שם כולם! – בתור "מחוות של רצון טוב" ללא קבלת שום תמורה, חוץ מהתעצמות הטרור, והם עוד מתלוננים שישראל פושעת בדבר שלהם, מבחינתם, מותר לעשות!!!
היגיון? אמת? – לא בבית ספרנו….

פתאום הם יודעים מחוק בינלאומי, שיספרו לכאמאס שיש דבר כזה, עם מנובלים צריכים לדבר בשפה שלהם, יורים טילים על בתים של אזרחים בלי הבחנה, ונזכרים שיש חוקים בינלאומיים… היינו צוחקים אם זה לא היה כל כך עצוב

מה אמרתי לכם לפני שנה?
שלומיכון לא איתקיים עם מחבלייא.
אלו מחבלים מנוולים.
הם מחזיקים בגופות יהודיים כמו מש' גולדין ועוד והם עוד כועסים על החזקת גופות? מנוולים.
מה אתם מעבירים להם כסף קטארי?
הם מקבלים סיוע מישראל ועוד יורקים לבאר? אל תתנו להם שום סיוע. שימותו.
מה אמר שמשון?
תמות נפשי עם פלישתים.
לא היה אכפת לו להקריב עצמו למות העיקר שהפלישתים ימותו. אבל להושיט להם יד? מה פתאום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture