אלעד מלכה

בכירים בצוות המו"מ: "המערכת דוהרת אל עבר בחירות שלישיות"

על רקע המבוי הסתום בניסיונות להקמת ממשלת אחדות, גורמים בליכוד ובכחול לבן אומרים: "המערכת דוהרת אל עבר בחירות שלישיות". גורם בליכוד: "לפיד לא מוכן לשמוע שום דבר. הוא רוצה ללכת לבחירות ולחזור לקבל את הרוטציה בשביל עצמו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הנסיונות להקמת ממשלת אחדות. והמבוי הסתום, בכירים בליכוד ובכחול לבן אומרים: "המערכת דוהרת אל עבר בחירות שלישיות". בכיר נוסף בכחול לבן שצוטט 'במעריב' אומר: "ההצעה שלנו עומד בעינה: "שנתיים ראשונות גנץ ראש ממשלה, ואם נתניהו יזוכה, הוא מוזמן לחזור".

גורמים שמעורבים בשיחות שהתנהלו אתמול בין הליכוד לכחול לבן 'לישראל היום': "כל צד העלה דרישות שלרוב לא היו מקובלות על הצד השני, אך מתוך השיח נולדה הצעה הקשורה לנוסחת הרוטציה שעליה יצטרכו הצדדים לדון בהמשך". בליכוד לא מפרסמים מה בדיוק כוללת ההצעה סביב "נוסחת הרוטציה", אך מאשרים כי ראש הממשלה מוכן למתווה שלפיו ימשיך לכהן כראש הממשלה למשך חודשים ספורים, עד חצי שנה, ואז יפנה את מקומו לבני גנץ. לאחר כשנה וחצי במסגרת הרוטציה, תוחזר ראשות הממשלה לראשות הליכוד.

עוד הוסיף: "ראש הממשלה חושב שכל הסיטואציה של בחירות בלתי פוסקות לא טובה למדינה, הוא חושב שבחצי שנה הוא יוכל להוביל מהלכים חשובים כמו קידום ריבונות בבקעת הירדן. זה מעשה היסטורי ייחודי שראש הממשלה רוצה להוביל אותו. הוא חושב, ובצדק, שיש כיום מצב מדיני ייחודי שרק הוא יכול להוביל מול נשיא ארה"ב. בנוסף, ראש הממשלה מבין שסיכויו להגיע ל 61 מנדטים אינו גבוה".

לדברי הבכיר שצוטט 'בישראל היום': "לכחול לבן יש את כל הסיבות להגיד כן, יהיה מאד מוזר אם הם יגידו לא. אם הולכים לבחירות, נתניהו ממשיך ממילא עוד חצי שנה ורק אז יש להם אולי סיכוי להחליף אותו. על פי ההצעה שהועברה אליהם, גם מבלי להתמודד בבחירות, גנץ מקבל את ראשות הממשלה בעוד חצי שנה. אין הצעה טובה יותר מזו. הם יכולים להילחם בבחירות ובמקסימום להוציא תוצאה של מה שמבטיחים להם כעת, ראשות ממשלה בעוד חצי שנה".

לדבריו ההתנגדות של כחול לבן למהלך כזה לא נובעת משיקולים ענייניים, "הם לא חושבים איך להקים ממשלת אחדות, אלא מונעים משיקולים אישיים של אנשים בקוקפיט. לפיד לא מוכן לשמוע שום דבר. הוא רוצה ללכת לבחירות ולחזור לקבל את הרוטציה בשביל עצמו".

מנגד בכיר בכחול לבן אומר: "מי שבסופו של דבר יקבע את פני הדברים יהיה גנץ. אף שעד עכשיו היה נראה שלפיד שולט בו, הוא מבין היטב את התמונה וגם את הסיכון בהליכה לבחירות שלישיות. יש עליו לחצים מקרב הקוקפיט, אבל הוא נמצא במבחן מנהיגות והתומכים בו מאמינים ומקווים שהוא יבחר בהחלטה שתהפוך אותו לראש ממשלה, גם אם בהתחלה תגיע עם הקרבות".

המשא ומתן הקואליציוני לא התקדם היום ואולי אף חלה נסיגה, זאת לאחר שנערכו שיחות מו"מ בין הליכוד לכחול לבן. בפגישת הצוותים שהתקיימה לא חלה התקדמות משמעותית. ב'חדשות 13' דיווחו אמש כי בשיחות סגורות נשמע ראש הממשלה נתניהו טוען באוזני מקורביו: "הצעתי לגנץ שאכהן פחות מחצי שנה – בלי תרגילים ובלי שטיקים. גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד". נתניהו התייחס בדבריו ככל הנראה לברית ההגנה שהוא מנסה לרקום עם טראמפ.

בליכוד תקפו אמש את יאיר לפיד: "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

בתגובה לכך, לפיד תקף חזרה: "תגידו, מפלגת הליכוד לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ויתורים? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה, ‏הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה – ביבי לא סופר אתכם ממטר".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהיר לפיד השנאה והפירוד . ומעשה אבות סימן לבנים . קיבל בירושה שנאת חרדים ושנאת ה' .. פרא אדםמידו בכל ויד כל בו . רשע מרושע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture