צילומים: פלאש 90

דיווח: אשכנזי נפגש עם ליצמן וטען שלא יהיו בחירות נוספות

גורמים בכחול לבן קוראים לא לפסול את המתווה לפיו נתניהו יכהן כמה חודשים כראש ממשלה, בכירים ברשימה: אפסו הסיכויים לאחדות • דיווח: נתן אשל מקיים מגעים עם ליברמן והחרדים • פנייה לאדלשטיין: "החזר את המנדט לנשיא, חבל על הזמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע שעבר נפגשו יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן עם בכיר 'כחול לבן' ומספר 4 ברשימה יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ גבי אשכנזי – כך דווח ב'ישראל היום'. עוד דווח כי אשכנזי טען כי לא יהיו בחירות נוספות, כך לפי אנשי ליצמן. בסביבת ליצמן לא יודעים לומר אם מדובר במשאלת לב או בתרחיש ממשי. מלשכתו של אשכנזי נמסר כי לא מוכרת להם שיחה כזו.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי חברי כנסת וגורמים ברשימת 'כחול לבן' טוענים בשיחות סגורות כי צריך לבחון את הצעתו של נתניהו, לפיה יכהן כחצי שנה כראש ממשלה ולאחר מכן יחליף אותו בני גנץ. לפי אותם גורמים, אם וכאשר תתקבל ההצעה ‑ זה יהיה בתנאי שיתקבלו ערבויות מוחלטות לקיום הרוטציה, ויושלמו הליכי חקיקה שימנעו מנתניהו לפזר את הכנסת או לפרק את הקואליציה אם לא ירצה לכבד את ההסכם הקואלציוני עם כחול לבן.

על פי הדיווח של יובל קרני ומורן אזולאי, חברי כנסת בסיעה אומרים בשיחות עם גורמים פוליטיים כי כחול לבן אמנם הבטיחה שלא לשבת בממשלה בראשות נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום, אך אם מדובר בפרק זמן של כמה חודשים עד חצי שנה יש לשקול היטב את האפשרות הזאת במקום ללכת לבחירות. "אם נלך לבחירות, ממילא נתניהו ירוויח עוד כמה חודשים בתפקיד ‑ ולכן צריך לבחון ברצינות את האפשרות לתת לו חצי שנה ואז להחליף אותו", טוענים שני חברי כנסת בכחול לבן.

"נכון שאין אמון שהוא יקיים את הסכם הרוטציה, אבל אם יהיו ערבויות ואפילו חקיקה שתבטיח אותה, לא צריך לסגור את הדלת". יחד עם זאת, בקרב ההנהגה הבכירה בכחול לבן מתגבשת ההערכה כי לא ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות בראשות נתניהו ‑ ושאפסו הסיכויים להגיע לסיכום עד יום רביעי הבא. בכחול לבן טוענים כי מעולם לא הוגשה להם הצעה רשמית בעניין הרוטציה, וכי כל הפרסומים על מתווה לפיו נתניהו יכהן במשך כמה חודשים כראש ממשלה אינם נכונים – כך על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות'.

ב'מעריב' דווח כי גורמים בכנסת טוענים שבימים האחרונים מקיים מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל מגעים בלתי פורמליים עם יו“ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ועם ראשי המפלגות החרדיות, על מנת לנסות להביא לצמצום הפערים ביניהם. בסביבת ליברמן, כמו גם בסביבת אשל, מכחישים את הדיווחים.

על פי הדיווח של אריק בנדר ואנה ברסקי, במערכת הפוליטית מדברים על קיום של כמה ערוצים מקבילים, שמטרתם לגשר על הפערים ולהביא להקמת ממשלת 63 בראשות נתניהו. "רק אם גנץ יהיה מוכן ללכת במתווה הנשיא לממשלת אחדות הוא יוכל להגשים את חלומו להיות אי פעם ראש ממשלה. גנץ, תחליט – ראש ממשלה או ראש לשועלים בקוקפיט", צוטט אשל בדיווח.

בתוך כל, ב'ישראל היום' דווח כי גורמים פוליטיים שערכו את הפגישות עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ביקשו ממנו לסיים כבר כעת את סבב פגישותיו ולהכריז על החזרת המנדט לנשיא עוד לפני תום ה-21 הימים שניתנו לכנסת. "מדובר בבזבוז זמן, מהפגישות אין שום התקדמות. אתמול ראינו החרפה של הטונים, יש יותר התרחקות מהתקרבות. חבל להכניס את המדינה לסחרור", צוטטו.

על פי הדיווח של יהודה שלזינגר, הגורמים הפוליטיים, ככל הנראה מבלוק הימין, הוסיפו כי "גם אחרי שנתניהו מסכים לצאת אחרי חמישה חודשים – הם לא מסכימים". לדבריהם, אדלשטיין השיב כי הוא עדיין רוצה לסיים עם סבב הפגישות ולנסות לראות האם ניתן להזיז משהו".

 

אם הכנסת תתפזר: מסתמן שהבחירות ייערכו בראש חודש אדר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture