צילום: פלאש 90

גנץ: "נתניהו לא הציע שום דבר חדש – אנחנו רוצים אחדות" • צפו

יו"ר כחול לבן על הפגישה אמש עם ראש הממשלה: "ישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי". עוד הוסיף: "נתניהו לא צריך לחפש אשמים, בכחול לבן יש תהליכי שיח מסודרים והאחריות היא עלי, תוך התייעצות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס במהלך סיור במועצה האזורית רמת נגב לפגישתו אמש עם ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי. בחדר נתניהו לא הציע שום דבר חדש. הוא התבצר בעמדותיו, לא כך מנהלים משא ומתן". עוד הוסיף, "אני מקווה שלא נגיע לבחירות שלישיות למרות כל ההצהרות. אנחנו רוצים אחדות ואני מדבר על אחדות מיומי הראשון בפוליטיקה".

גנץ הגיב לטענות הליכוד כי לפיד מוביל את ההתנגדות לממשלת אחדות, "נתניהו לא צריך לחפש אשמים, בכחול לבן יש תהליכי שיח מסודרים והאחריות היא עלי וההחלטות הן באחריותי תוך התייעצות עם חבריי. הוא צריך להסתכל לי ולאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד מה הוא חושב ומה הוא רוצה במקום לגלגל מעצמו אחריות. אף ראש ממשלה לא העמיד את עצמו אף פעם כמוהו לפני מדינת ישראל".

בסיור עם ראש המועצה ערן דורון וחברי הכנסת פנינה תמנו שטה, רם שפע ואלון שוסטר עקץ גנץ את נתניהו ואמר כי, "שמחתי לראות איך חזונו של בן גוריון שבנגב מקבל ביטוי. בן גוריון כיהן כראש ממשלה, סיים את תפקידו והלך והתיישב בשדה בוקר. כך נהגו גם ראשי ממשלה אחרים כמו גולדה, בגין וגם אולמרט שלא שמו את עצמם לפני המדינה ולפני היעדים שהוא בעצמו מדבר עליהם".

כזכור, גנץ תקף אמש בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת אחרי שהפגישה ביניהם הסתיימה בפיצוץ בתום 45 דקות בלבד. "נתניהו הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו החסינות לפני הכל", צייץ גנץ. נתניהו הגיב, "גנץ הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל". לפיד הגיב: "נתניהו הוכיח היום שבמקום ישראל לפני הכל, הנסיונות הנואשים לסכסך לפני הכל".

בתום הפגישה נמסר מהליכוד כי, "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות". ב'מעריב' דווח כי נתניהו זימן לישיבה דחופה את בכירי סיעת הליכוד, בשעה 19:00 בקריה בתל אביב.

דוברו הפוליטי של ראש הממשלה, יונתן אוריך, הוסיף כי, "אני מזכיר שההצעה שעל הפרק היא כהונה ראשונה לחצי שנה שזה פרק הזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן בלאו הכי כראש ממשלה, אם כחול לבן יגררו לבחירות. כלומר: לפיד גורר לבחירות כדי להבטיח שראש הממשלה נתניהו ימשיך לכהן". זאת הפעם הראשונה בו דוברו של נתניהו מאשר רשמית כי ההצעה היא כהונה של חצי שנה בלבד.

מכחול לבן נמסר בסיום הפגישה כי, "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור- נתניהו החליט בחירות. למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת 'כחול לבן' כי, "נושא קווי היסוד לא עלה בפגישה, לא הבלוק, וראש הממשלה נתניהו לא התייחס כלל לנושא החסינות – אלה תירוצים של גנץ כדי למנוע ממשלת אחדות, רק בגלל שיאיר לפיד לא מוכן לכך".

 

נתניהו המריא לליסבון: "ליברמן יכול לעשות ממשלה איתנו – ננצח בבחירות"

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture