יונתן סינדל / פלאש 90

טראמפ: "אם קושנר לא ישיג שלום בין ישראל לפלסטינים – איש לא ישיג"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אני אוהב עסקאות. העסקה הקשה ביותר להשגה היא שלום בין ישראל לפלסטינים. ג'ארד קושנר רוצה להשיג שלום, אבל אם הוא לא ישיג זאת - איש לא ישיג". את הדברים אמר בכנס של הארגון היהודי IAC

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם הלילה (ראשון) בכנס השנתי של ארגון IAC הנערך בפלורידה. היה זה נאומו הראשון של הנשיא האמריקני בפני ארגון יהודי א-פוליטי. את טראמפ הציגו בני הזוג הד"ר מרים ושלדון אדלסון, שהעניקו לנשיא חנוכיה לפני שהחל את דבריו. טראמפ התקבל בתשואות על ידי הקהל, שקרא: "עוד ארבע שנים".

בתחילת נאומו הודה נשיא ארה"ב בין היתר לחתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר על כך שהוא פועל להשגת שלום בין ישראלים לפלסטינים. "אני אוהב עסקאות. העסקה הקשה ביותר להשגה היא שלום בין ישראל לפלסטינים. ג'ארד קושנר רוצה להשיג שלום, אבל אם הוא לא ישיג זאת – איש לא ישיג".

"בעוד ישראל מתמודדת עם ירי הרקטות בשבועות האחרונים", המשיך הנשיא, "הבהרתי שהממשל שלי מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ארצות הברית וקוראת להחזרת השבויים הישראלים והגופות המוחזקות בידי חמאס". עוד אמר הנשיא כי וושינגטון הפסיקה את המימון לרשות הפלסטינית, עד שזו תפסיק לתמוך בטרור, לדבריו. "אנחנו לא משלמים יותר, ואנחנו מחכים ליום שבו כן נוכל לעזור. אבל עד שלא יפסיקו להגיד עלינו דברים רעים ולעשות פעולות רעות, נפסיק את המימון. זה כמעט 600 מיליון דולר בשנה".

טראמפ הבהיר את מדיניות ממשלתו כלפי גילויי האנטישמיות האחרונים ואמר שאסור להתעלם ממנה "אסור לנו להתעלם מהאנטישמיות המופצת בעולם. הממשל שלי מחויב למלחמה באנטישמיות, ועלינו להשתמש בכל נשק בידנו כדי להיאבק בה". הוא הוסיף כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל בזמן שלא התבטאה נגד אף מדינה אחרת. בית הדין של האיחוד האירופי קראה להחרים מוצרים מההתנחלויות – הממשל שלי מכיר במתיישבים יהודים בהתנחלויות". טראמפ גם הביע את התנגדותו ואת גינויו לתנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS.

טראמפ התגאה בהחלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות האמריקנית, ותיאר את הימים שקדמו להחלטה. "כשהבינו שאני הולך להעביר את השגרירות קיבלתי טלפונים ממנהיגים בכל רחבי העולם שהזהירו אותי לא לעשות את זה", סיפר. "אמרתי לצוות שלי, 'תגידו לאנשים האלו שאתקשר אליהם חזרה, אני כל כך עסוק'. ואז הימים עברו, והודעתי על הצעד, ושירושלים היא הבירה של ישראל. יום עבר, יומיים עברו, ולא הייתה אלימות. שמעתי שתהיה אלימות אדירה. זה היה פייק ניוז… חזרתי אל אותם מנהיגים אחר כך והם אמרו 'לא היית צריך לעשות את זה' – ואני עניתי, 'חבל שלא חזרתי אליכם קודם… עכשיו יש לכם שגרירות יפהפיה בירושלים, משהו שתמיד רציתם". על ההכרה בגולן אמר הנשיא: "גם כאן נשיאים לשעבר הבטיחו שיעשו – ולא עשו… 52 שנה עברו, ובינג – זה נעשה".

בנוסף גם דאג להעביר גם מסר חריף לאיראן, והתחייב שוב כי "לעולם לא נאפשר להם להשיג נשק גרעיני". "ייתכן שהם יתקפו וייתכן שלא", אמר. "היום יש מהומות בכל המדינה שלהם, ואין להם כסף. בואו נראה מה יקרה. לעולם לא נאפשר להם נשק גרעיני. אולי נגיע להסכם. ארה"ב תמיד תעמוד עם העם האיראני במאבקו הצודק לחופש… אסור לנו לעולם להרשות למשטר שקורא מוות לישראל או מוות לאמריקה להחזיק בנשק גרעיני. המסר שלנו למחבלים ברור – אין לכם סיכוי מול הצבא האמריקני המדהים. בניתי מחדש את הצבא. הוא הכי מתקדם, הכי חזק בעולם".

הנשיא טראמפ התייחס ליחס העיון של ממשל אובמה לישראל ואמר: "אחרי שמונה שנים ארוכות בהן הברית שלנו התערערה והוזנחה, אני שמח לדווח כי מערכת היחסים בין ארצות הברית לישראל חזקה יותר מתמיד" והוסיף: "צריך לגרום לאנשים במדינה שלנו לאהוב את ישראל יותר. יש פה יהודים שלא אוהבים את ישראל מספיק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture