טקס זיכרון ביד לבנים, צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

יד לבנים לוועדת הבחירות המרכזית: "לא לקיים את הבחירות בז' אדר"

יו״ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, פנה הבוקר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לשנות לשנות את מועד הבחירות המסתמן ז' אדר, היות ומדובר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. בן שם: "לא ייפלו השמים באם הבחירות יידחו למועד אחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו״ר יד לבנים אלי בן שם, פנה הבוקר (ראשון) לועדת הבחירות המרכזית וליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לשקול בשנית את קיום הבחירות ב-3 למרץ, בשל העובדה שביום זה חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע.

"לא ראוי לטעמי שביום זה אנשים ילכו לקניות ולבחירות בעוד המשפחות השכולות התייחדו עם זכר הנופלים", כתב בן שם בפנייתו. "לטעמי זהו מסר לא חינוכי של מדינה המבקשת לזכור את בניה ובנותיה שנפלו ולא זכו לקבורה בישראל. לא ייפלו השמים באם הבחירות יידחו למועד אחר".

עוד הוסיף בן שם כי "הבחירה הנכונה ביותר היא לשנות את מועד הבחירות. החלטה זו תעביר מסר ערכי המכבד את זכר הבנים שנפלו ויש בה מן הממלכתיות המתבקשת דווקא בעת הזו, יותר מכל בשם האחדות ההנצחה ומורשתם".

בתאריך ז' באדר מתקיים מידי שנה הטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. בטקס לוקחים חלק נשיא המדינה וגם ראש הממשלה. הטקס השנתי מתקיים בהר הרצל שם הוקם גן הנעדרים ושמם של הנופלים חקוק על לוח שמות המבקש להנציח את הנופלים שמקום קבורתם לא נודע, ומדי שנה בז' באדר נערך שם טקס אזכרה ממלכתי לחללים אלה.

כזכור ראשי המפלגות החברות בגוש הימין קיימו אמש (מוצאי שבת) שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה השתתפו גם חברי צוות המשא ומתן של הליכוד ו'הבלוק' השרים יריב לוין וזאב אלקין, וכן יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר. במהלך השיחה הם דנו על בדיקת האפשרויות לקביעת תאריך הבחירות, לבסוף הסכימו כל המשתתפים בשיחה כי המועד הריאלי ביותר לקיום הבחירות הוא ז' אדר, ה-3 במרץ 2020.

תאריכים נוספים אפשריים לקיום הבחירות הם כ"א באדר וכ"ח באדר (17 במרץ ו-24 במרץ), גם ראש חודש אדר (25 בפברואר) הוא תאריך אפשרי. במפלגות החרדיות התנגדו לקיום הבחירות בכ"א אדר, יום פטירתו של רבי אלימלך מליזענסק, אז נוסעים רבים לקברו בפולין. מנגד, במפלגות החרדיות העדיפו את כ"ח באדר שהנו סמוך לחופשת בין הזמנים, אך יתר ראשי המפלגות הבהירו כי מדובר בדחייה ממשוכת מידי.

לטובת תיאום מועד הבחירות, צפוי השר לוין להיפגש היום עם יו"ר סיעת 'כחול לבן' ח"כ אבי ניסנקורן. הועדה המסדרת בראשות ניסנקורן תתכנס ביום שני כדי לאשר פטור מחובת הנחה להצעת החוק להקדמת הבחירות ל-3 במרץ, כדי שניתן יהיה להעבירה במליאת הכנסת בשלוש קריאות עד יום רביעי בחצות. על פי החוק, במידה ולא יגיעו להסכמה על פיזור הכנסת עד יום רביעי בחצות, הבחירות יתקיים בפורים (10 במרץ) והאפשרות היחידה תהיה לדחות אותן בשבוע לכ"א אדר (17 במרץ), בהצבעה רגילה במליאת הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture