צילום: פלאש 90

הפתרון המוסכם? הצעה לקיום הבחירות ביום שני – ו' אדר או כ' אדר

הבחירות יוזזו מיום שלישי? לאור שורת ההתנגדויות לכלל ימי השלישי בחודש אדר, במערכת הפוליטית בוחנים לקיים את הבחירות באופן תקדימי ביום שני ומציעים את ו' אדר (ה-2 במרץ), וכ' אדר (ה-16 במרץ) כתאריכים אפשריים - מסתמנת הסכמה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאור שורת ההתנגדויות לכלל התאריכים המוצאים במהלך חודש אדר, במערכת הפוליטית בוחנים לקיים את הבחירות באופן תקדימי ביום שני בשבוע לא ביום שלישי. התאריכים המוצעים הם ו' אדר (ה-2 במרץ), וכ' אדר (ה-16 במרץ). על פי החוק, הבחירות אמורות להיערך 90 יום אחרי פיזור הכנסת, שיוצא בחג הפורים (10 במרץ), על כן בכנסת מתכוונים לקדם הליך חקיקה מהיר להזיז את הבחירות, אך טרם הושגה הסכמה סביב תאריך רלוונטי.

התאריכים שהוצעו עד כה, וההתנגדויות: ז' אדר (3 במרץ) הנו יום לידת ופטירת משה רבנו ובו נקבע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, בארגון משפחות השכול 'יד לבנים' כבר פנו לוועדת הבחירות המרכזית וליו"ר הכנסת בבקשה לא לקיים את הבחירות ביום זה. בכ"א אדר (17 במרץ) חל יום ההילולא של רבי אלימלך מליזנסעק זצוק"ל, אז טסים חסידים רבים לקברו בפולין. בכחול לבן מתנגדים לקיום הבחירות בכ"ח אדר (24 במרץ), ברצון לזרז את תהליך הבחירות.

על פי החוק, שינוי של עד 7 ימים בתאריך לא מחייב שינוי חקיקה אלא רק הצבעה במליאת הכנסת על המועד החדש. לכן, אם בוועדה המסדרת יסכימו לדחות את הבחירות לכ' באדר, (16 ברץ), אפשר יהיה אפשר להסתפק בהצבעה אחת במליאה. אם הצדדים ייבחרו לקיים את הבחירות בו' אדר (2 במרץ), תיאלץ הכנסת לאשר את השינוי ב-4 קריאות – עד מועד הפיזור – ביום רביעי הקרוב.

ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, ויו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, נפגשו היום בניסיון לסכם על תאריך בחירות, אך לא הושגה הסכמה. ניסנקורן צפוי לכנס מחר את הוועדה המסדרת על מנת לקדם הליך חקיקה מזורז לקיצור מערכת הבחירות, בסביבת ניסנקורן מאשרים שהם אמנם רצו לקיים את הבחירות מוקדם ככל הניתן, אבל הוחלט לקדם מהלך בהסכמה רחבה.

השר יריב לוין מהליכוד פרסם לפני פגישתו עם ניסנקורן סרטון בו טען כי עדיין ניתן למנוע את הבחירות, "בעוד דקות אחדות אני עתיד להיפגש עם אבי ניסנקורן, יו"ר הוועדה המסדרת, נציג סיעת כחול-לבן. פגישה שהיא בעיניי מיותרת לחלוטין, כי מה שהיינו באמת צריכים לעשות הוא להשלים עכשיו את המו"מ על הקמת ממשלת אחדות, לאומית ורחבה".

"לצערי הרב", הוסיף לוין, "אחרי שכל הצעות הפשרה שהגשנו, כל הניסיונות שלנו נדחו ע"י כחול-לבן, אני מוצא את עצמי נאלץ לדון איתו על בחירת תאריך לבחירות מיותרות לחלוטין. בסופו של דבר תאריך לבחירות ייקבע כמובן, אבל מה שחשוב באמת הוא לעשות עדיין מאמץ אחרון למנוע בחירות מיותרות. אני קורא מכאן לבני גנץ, השתחרר מהלפיתה של יאיר לפיד, השתחרר מהוטו שלו, גלה מנהיגות ותורה לצוותי המו"מ לשוב לחדר הדיונים. אפשר עוד למנוע בחירות מיותרות".

נתניהו שב וקרא הבוקר לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה: "הצעתי לבני גנץ להגיע לממשלת אחדות וגם היום אני אומר לו לבוא לממשלת אחדות איתי, אבל אם הוא לא מסוגל לקבל החלטה כזאת – שיתן לעם לקבל את ההחלטה. בחירות מזורזות לבחירת ראש הממשלה בבחירה ישירה, לתת לעם להחליט מי יהיה ראש ממשלה. כך נחסוך גם זמן של חודשים ארוכים, בחירות לכנסת, והרבה כסף".

כזכור נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות הודיעה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי שופט העליון ניל הנדל ישמש כיו"ר כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23. "הנני להודיעך כי חבר שופטי בית המשפט העליון בחר היום בכבוד השופט ניל הנדל כיושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת העשרים ושלוש, ובכבוד השופט עוזי פוגלמן כממלא מקום יושב-הראש", נכתב במכתב ששיגרה הנשיא ליו"ר.

הבוקר דווח ב'הארץ' כי הנשיאה חיות פנתה להנדל והציעה לו לעמוד בראש ועדת הבחירות לכנסת ה-23 ולהחליף בתפקיד את השופט חנן מלצר. לפי הסדר שנקבע מראש, היה תורו של השופט עוזי פוגלמן לעמוד בראש ועדת הבחירות. ואולם, משום שהשופט הנדל צבר ניסיון כממלא מקומו של מלצר בשתי מערכות הבחירות האחרונות, החליטה חיות להציע לו את התפקיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכונו הכונו, נס פורים תש"פ, הולך להיות סיעתא דשמיא עצומה ליהדות החרדית דתית בארץ ישראל, ליברמן הולך לעוף מהפוליטיקה על רקטה, מקום השיגור מרכז ירושלים קריית הממשלה לכיוון נוקדים,

חבורה של ליצנים!

מה קורה לכנסת????
גם תאריך סופי לבחירות מהווה פלונטר בשבילם?!

היהי בחירות ואם לא יהיה כמו ש"יעקוב" אמר אז גם הכנסת ה-23 לא תקום ונלך שוב לבחירות ואז גם הכנסת ה-24 לא תקום והיה שב בחירות ,מתי זה יגמר???

על החרדים לפעול בכל כוחם להקדמת הבחירות לפני ראש חודש אדר במבט קדימה לבחירות הבאות שלא יחולו באלול שוב פעם

זה יגמר כשביבי יסכים סוף סוף לשחחר אותנו מנכחותו המטרידה,
ולאחר שהציבור החרדי יחזור להאמין ברבנים ויעזוב את משיח השקר

אולי נעשה בחירות מתי יהיה בחירות???

אני בעד שיהיה בחירות מהר ככל שניתן כדי שהשנה יהיה לנו עוד בחירות שלא נשתעמם בקייץ וגם כדי לקיים פעמיים את המצווה הנדירה של ועשית ככל אשר יורוך

יעקב גדול!!!!!!!
הצחקת אותנו????

לפי המסתמן ולפי חשבון קצר, הבחירות שאחרי יהיו ביום כיפור…

לש"ב.
כה לחי! טוב לראות חכם אחד בעדת שוטי JDN.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture