צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

"אי אפשר להיות סובלניים כלפי מסתננים וחיות, ולעשות קריירה משנאה למגזר"

ח"כ יעקב טסלר על 'יום הסובלנות הבינלאומי': "אי אפשר מצד אחד להטיף מוסר, עד כמה צריכים להיות סובלניים כלפי מסתננים, עובדים זרים, או להבדיל כלפיי חיות וכד' ומצד שני להיות אפס סובלניים כלפי נושאי דת והלכה, כלפיי אמונתם ואורח חייהם של אחרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ יעקב טסלר נאם היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת ציון 'יום הסובלנות הבינלאומי' ואמר כי, "'חכמינו ז"ל אומרים במסכת ברכות- כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות', הטיב להסביר זאת הרבי מקוצק זצ"ל, כפי שאין אדם כועס או מתלהם על חברו בגין זה שפרצופיהם שונים, כך אל לו לאדם להתלהם ולכעוס על חברו כשדעותיהם שונות, אלא להיות סובלני ולכבד את דעתו של האחר גם אם היא שונה לחלוטין מדעתו".

"אנחנו מציינים היום את 'יום הסובלנות הבינלאומי'. אז מהי בעצם סובלנות? סובלנות היא משורש המילה ס-ב-ל – ופירושה נכונות להכיר בזכות קיומן של דעות שונות ולסבול אותן. אנו חווים לעתים קרובות קושי לקבל התנהגות חריגה או עמדה קיצונית או אפילו כוחנית. לעיתים קרובות מגיעים הדברים למתחים ואפילו לאלימות בין פרטיים וקבוצות חברתיות ופוליטיות".

"אחד התנאים החשובים לקיומה של חברה דמוקרטית, היא הסובלנות; היכולת של קבוצות שונות לחיות זו לצד זו למרות אי-ההסכמה השוררת ביניהן. סובלנות היא הדרך של אדם או קבוצה להתייחס בכבוד ובהבנה כלפי השונים ממנו מבחינה חברתית, תרבותית או דתית, ומאפשרת לקיים חיים של דו קיום, גם בתנאים של חילוקי דעות קשים ואי הסכמות עם השקפתם, התנהגותם או אמונתם".

"עד כמה הדברים אקטואליים ועד כמה חשובה הסובלנות, נוכל לראות במיוחד במצב הפוליטי הרגיש בו אנו נמצאים. החברה הישראלית מפולגת לצערנו ומתאפיינת בקיטובים רבים. קבוצות רבות בישראל סובלות מתיוג, אפליה, הדרה ושנאה ואף מגילויי אלימות מילולית ופיזית, הסתה ושיסוע על רקע לאומי, דתי ועוד".

"להיות כביכול סבלן כשנוח או בגלל שזה טרנד זו אינה סובלנות. כפי שאנחנו רואים אצל פוליטיקאים רבים וארגוני זכויות למיניהם אשר מנסים להיות יפיי נפש כלפי סוגיי אוכלוסיות שונות וכשזה מגיע לאג'נדה שלא עולה בקנה מידה עם השקפת עולמם, או שהם חושבים שהם יכולים לעשות רווח פוליטי הם מאבדים את הסובלנות (שכנראה כלל לא הייתה להם) ומסיתים ופוגעים במגזר שלם ובפרט בנושאי דת".

"הנה לכם דוגמא קלאסית של העדר סובלנות. בהרבה ערים בארץ, קמה התנגדות חריפה להפעלת צופרי השבת המבשרים על כניסת השבת. מדובר בס"ה בהשמעת מוזיקה נעימה למספר רגעים. הצופר, מהווה תזכורת לא רק לחרדים ודתיים, אלא גם לרבבות משפחות מסורתיות שנוהגות להדליק נרות שבת. אז למה ההתנגדות הזו? למה אי אפשר לגלות טיפה סובלנות לנורמה המבורכת הזו שנמשכת בין שלש לחמש דקות בשבוע? רק בגלל שיש לזה ניחוח יהודי?"

"כמו"כ, רק בקיץ האחרון, כולנו שמענו וחווינו את הסאגה של אירועי תרבות בהפרדה למגזר החרדי, שארגונים הדואגים לזכויות האדם כביכול, נלחמו נגדם, ופוליטיקאים רבים קפצו על העגלה כדי להסית נגד מגזר שלם, שביקש בסך הכל ליהנות מאירועי תרבות המותאמים לאורח חייו.
למה האפליה הזו? היכן נעלמה הסובלנות? האם הכלה והבנה לערכים של הזולת, הם מונחים סובייקטיביים? מנסים לכפות על המגזר החרדי, ועוד באמצעים משפטיים שיפעל בניגוד להלכה, מורשתו ומצפונו?"

"אי אפשר מצד אחד לבוא ולהטיף מוסר,  עד כמה צריכים להיות סובלניים כלפי מסתננים, עובדים זרים, או להבדיל כלפיי חיות וכדומה, – ומצד שני להיות אפס סובלניים כלפי נושאי דת והלכה, כלפיי אמונתם ואורח חייהם של אחרים ולנסות לעשות קריירה פוליטית משנאה למגזר שלם המבקשים לחיות על פי השקפת עולמם. אין זו אלא צביעות אחת גדולה ואפס סובלנות כלפי האחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבי טסלר מדובר בשמאלנים, הגדרה של שמאלן זה מי שלא נותן לעובודות לבלבל אותו, חבל על המאמץ

נאום יפה אך נשמע בפני אוזניים ערלות.

כל הכבוד רק נראה שהמליאה הלכה לישון ושחררה אותנו מ'סבלה'….

פה מפיק מרגליות.ממש דברים נכונים ואמיתים ותאמינו לי שזה לא נפל על אוזנים ערלות בתוך תוכם מבינים ומאמינים ומפנימים את הדברים.זה שהם לא יקימו את זה שוב זה בחירה שלהם ואנחנו צריכים לכבד את זה שהם לא מקימים את דבריו.כמו שאמר חבר הכנסת קסלר סבלנות לסבול את השונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture