Yonatan Sindel/Flash90

גורמים בימין: "מליברמן לא תבוא הישועה – מבחינתו שנתניהו לא ימשיך"

גורמים בימין ששוחחו עם יו"ר ישראל ביתנו: "הכל אישי. הכל נגד נתניהו, אין שום דבר רציונלי". לפיד בשיחות סגורות על ויתור הרוטציה: "הציבור הישראלי רואה בגנץ ראש ממשלה". ליברמן: "בימים האחרונים הופעל עלינו מסע לחצים ופיתויים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים בימין ששוחחו עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מעריכים כי תם הסיכוי לממשלת ימין: "מליברמן לא תבוא הישועה", צוטטו הגורמים ב'ישראל היום', "הכל אישי. הכל נגד נתניהו, אין שום דבר רציונלי. מבחינתו, נלך לבחירות – העיקר שנתניהו לא ימשיך יום אחד בלשכת רה"מ". יצוין ששר הביטחון נפתלי בנט נצפה אתמול נכנס ללשכתו של ליברמן בכנסת ושהה שם למשך זמן רב, גם איילת שקד נפגשה אתמול עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בתוך כך, הבוקר פורסמו פרטים נוספים על החלטות של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לוותר על הרוטציה הובטחת בראשות הממשלה עם גנץ. "הציבור הישראלי רואה היום בבני גנץ ראש ממשלה ומועמד מתאים וראוי להחליף את נתניהו – וכך גם אני", הסביר לפיד בשיחות סגורות שצוטטו ב'ידיעות אחרונות'. "אני חי עם זה בשלום ואני יכול לסמוך עליו לחלוטין כשהוא יהיה בתפקיד ראש הממשלה. זה מה שטוב למדינה וזה מה שעשיתי".

ב'מעריב' דווח כי בשיחות סגורות טענו גורמים במפלגה כי וויתור מצדו של לפיד על הסכם הרוטציה עם גנץ עשוי להעלות את המפלגה בסקרים בשניים עד שלושה מנדטים וגם בקרב מפלגות אחרות בגוש נשמעו טענות דומות. לאחרונה אמרו גורמים במפלגה המקורבים לגנץ כי הוא דורש מלפיד לוותר על הרוטציה בטענה שקשה לנהל מפלגה דו-ראשית.

בתוך כך, יו"ר ליברמן כתב כעת בפייסבוק כי, "אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים".

"לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

עוד חשף, "בימים האחרונים הופעל על "ישראל ביתנו" מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. אני גאה בחבריי למפלגה. אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטים והאלקטוראליים שלה. הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתינו לבוחר".

"מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם. מפלגת "ישראל ביתנו" היתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק".

"החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה. אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני", דברי ליברמן.

 

"הצבעה לליברמן היא הצבעה בעד בחירות בפעם הרביעית"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשה להאמין שלפיד נכנע למרות הלחצים שהופעלו עליו. מסתבר יותר שהכל כלפי הציבור בחוץ אבל ברגע האמת ישלף הסכם שלו עם גנץ שגנץ פורש ומספר 2 שזה לפיד יכנס במקומו

ליברמן האשם המרכזי בבחירות מועד ג' וגם מועד ד' וה' ולא אף אחד אחר

כמה אתה צודק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture