Miriam Alster/Flash90

איראן בתגובה לאיומי שר החוץ: "נשטח את תל אביב"; כץ: "נפעל צבאית"

אחד יועציו הבכירים של מפקד משמרות המהפכה איים כי "אם ישראל תעשה טעות, ולו הקטנה ביותר כלפי איראן, נשטח את תל אביב לעפר מתוך לבנון". השר כץ הגיב: "הנה נחשפות פניו האמיתיות של נאסראללה כפרוקסי איראני מוחלט ולא כמגן האינטרסים של לבנון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מורתזא גורבאני, מיועציו הבכירים של מפקד משמרות המהפכה האיראניים חוסיין סלאמי, איים אמש (שני) כי "אם ישראל תעשה טעות, ולו הקטנה ביותר כלפי איראן, נשטח את תל אביב לעפר מתוך לבנון". הדברים נאמרו בתגובה לריאיון שערך שר החוץ ישראל כץ עם העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" בוא טען כי, "לא נאפשר לאיראן לרכוש נשק גרעיני או להצטייד בו. אם זו תהיה האופציה האחרונה – נפעל צבאית".

גורבאני, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף בצה"ל, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות "מיזאן" בתגובה לדבריו של ישראל כץ כי "איראן לא שואפת להחזיק בנשק גרעיני, וישראל קטנה מדי מכדי לעשות טעות איתנו". לדבריו, "האצבעות של לוחמינו נמצאות על ההדק בהוראת המנהיג העליון עלי חמינאי. אם המנהיג ייתן פקודה לתקוף את ישראל בטילים – הציונים ירימו את ידיהם וייכנעו".

ב'ווינט' דווח כי מוקדם יותר אתמול הודיע משרד החוץ האיראני כי טהרן תגיב בחריפות "לכל צעד תוקפני או טפשי" של אויביה, תוך שהוא מתייחס ישירות לאיום הישראלי: "אנו רואים באיומים מצד המשטר הישראלי סימנים לחולשתו ומאמצים להסתיר את משבר המנהיגות שהם מתמודדים איתו כעת. איראן תגן על ביטחונה הלאומי בכל הכוח".

שר החוץ ישראל כ״ץ הגיב היום לאימים הנגדיים מאיראן ואמר כי, "ברצוני לשוב ולהבהיר: לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ואם זו תהיה האופציה האחרונה נפעל צבאית. שום איום לא ירתיע אותנו. ישראל אינה המפגינים חסרי הישע באיראן ובעיראק הנטבחים ע״י משטר האייטולות, ונדע להגיב בעוצמה על כל איום או פגיעה. ובאשר ללבנון? הנה נחשפות פניו האמיתיות של נאסראללה כפרוקסי איראני מוחלט ולא כמגן האינטרסים של לבנון".

כזכור, השר כץ אמר בריאיון לעיתון האיטלקי 'קוריירה דלה סרה' כי "הפצצה ישראלית באיראן היא אופציה". לדברי כץ, "לא נאפשר לאיראן לרכוש נשק גרעיני או להצטייד בו. אם זו תהיה האופציה האחרונה – נפעל צבאית". כץ הוסיף כי "אם איראן תחצה את הקו האדום היא תגלה חזית אחידה בין סעודיה, איחוד האמירויות וארצות הברית, שתשגר מאות טילי טומהוק לעבר טהרן".

כ"ץ הסביר כי: "הלחץ האמריקני והסנקציות אפקטיביים, אך הפעולות נגד סעודיה ונגד מתקני הנפט גורמים לנו להבין שאיראן עדיין מרגישה חזקה". לדבריו, ההרתעה היחידה היא האיום הצבאי נגד המשטר. בהמשך דבריו אמר כי "ישראל וסעודיה שיתפו פעולה יחד בנוגע לאיראן. "בזמן שבו איומי איראן נוגעים גם לישראל וגם לסעודיה, מצאנו את עצמנו עובדים יחד. אני לא יכול להיכנס לפרטים על חילופי מסרים אבל יש לנו אינטרסים משותפים".

הוא הדגיש כי "האיום של איראן הוא לא רק נגד סעודיה וישראל. אנחנו מדברים על טילים ארוכי טווח עם פוטנציאל גרעיני. זה לא סתם שגרמניה, צרפת ובריטניה פנו למזכ"ל האו"ם ואמרו שאיראן מפרה את ההסכמים. זאת התחלה של חזית רחבה נגד האיום האיראני".

שר החוץ התייחס בריאיון גם לאפשרות של קידום היחסים בין ישראל לסוריה וטען כי "הדיאלוג עם בשאר אסד לא יכול להתחדש כל עוד סוריה מאפשרת לאיראן להשתמש בשטחה נגד ישראל ונגד מדינות ערביות מתונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מלך פרס מתכוון למה שהוא אומר . זהירות!

ואת ליברמן לא מעניין כלום. במצב לא פשוט כזה אין לו כל בעיה לשבת בצד ולתת למדינה להיהרס בשביל עניינים אישיים זוטרים שאינםמקשורים לאף אחד מאיתנו. אדם ציני מעין כמוהו.

לפחות כך לא יהיה תחבורה בשבת בתל אביב

זה ממש גזל!
ככה לגנוב לביבי את הקמפיין?
מושחת ממש….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture