גנץ במפגש עם ראשי הרשויות. צילום: אלעד מלכה

"מציאות לא מוסרית": ראשי הרשויות בעוטף עזה מחו בכנסת

ראשי הרשויות בעוטף עזה מחו היום בדיון מיוחד שנערך בכנסת. ראשי הרשויות הגיעו עם חולצות שעליהן נכתב "מציאות לא מוסרית" ודרשו מהממשלה להפסיק לדבר במונחים של ממשלת אחדות ולעבוד בממשלת חירום שתשים סוף לירי על 80 אלף תושבי מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי הרשויות בעוטף עזה מחו היום (שלישי) בדיון מיוחד שנערך בכנסת על חיזוק אזור קו העימות הדרומי. ראשי הרשויות הגיעו עם חולצות שעליהן נכתב "מציאות לא מוסרית" וקטעו את הדיון: "עוד תקציבים לא יפתרו את הבעיה. נדרשת פעולת חירום מיידית לשינוי המציאות באזור".

"נבחרי הציבור איבדו את הלגיטימיות והמוסר כלפי אזרחיהם, תושבי עוטף עזה, אנו דורשים ממשלת חירום לאומית שתפעל בכל כוחה כדי לממש את חובת המדינה כלפי אזרחיה: לשנות את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה. להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, תושבות ותושבי עוטף עזה", אמרו ראשי הרשויות.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות אמר כי "משהו חדש קורה במדינת ישראל. המדינה מתחלקת לשניים – יש את העוטף, עם למעלה מ-1700 פניות למרכזי חוסן רק בשדרות, ויש את שאר המדינה". עוד הוסיף כי "כשאנחנו מדברים על תוכנית האסטרטגית לעוטף עזה התוכנית צריכה להיות לשים לזה סוף".

דוידי גם תקף את הח"כים ואמר: "תפסיקו לדבר לפקידות, אתם ח"כים כי אתם מובילי מדיניות. שמענו אתכם שנה שלמה מדברים על הפיתרונות שאתם רוצים לתת לנו התושבים, יש לכם הזדמנות. אל תדחו את זה. תלכו עכשיו, לא לוועדות, תלכו למנהיגי המפלגות ותגידו להם שישבו איתנו עכשיו בחדר. אתם צריכים לתת את התשובות, תפסיקו להתעסק בכיסאולוגיה".

ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין אמר: "מדיניות ההכלה לא עובדת יותר. הקושי הולך ומתחזק – אנחנו נמצאים במלחמת התשה בשנתיים האחרונות. אנחנו ישוביי הקו הקדמי של מדינת ישראל. אם הוא ייחלש המעגל יתרחב כך שאשקלון יהפכו להיות הקו הקדמי ואחר כך ראשון לציון". הוא קרא לממשלה להפסיק לדבר במונחים של ממשלת אחדות אלא לעבוד בממשלת חירום שתשים סוף לירי על 80 אלף תושבי מדינת ישראל.

ח"כ אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, ראש מועצת שער הנגב לשעבר: "הנושא של חיזוק שדרות ועוטף עזה נמצא בקונצנזוס, המטרה שלנו היא להמשיך ולחזק את הרשויות כדי לאפשר לרשויות ולתושבים לעמוד במשימה. אנו צריכים להכיר בכך שהמצב מורכב ואין לו תאריך תפוגה. התכנסנו היום כדי לטפל בנושאי החינוך, סולידריות לאומית, מוכנות לחירום, העצמה פיזית ונפשית, תשתיות ומיגון בשטח".

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "אם מישהו חושב שצוק איתן הסתיים טועה. בהיבט המבצעי יש לנו עדיין חיילים ואזרחים שם אבל גם העורף נמצא במערכה שבה האזעקות נשמעות בעוטף חדשות לבקרים. ברמה הביטחונית, מסבירים לנו שיצטרכו לעשות שם משהו. אבל עד שיעשו אותו החזית האזרחית היא זו שמשלמת את המחיר".

יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ אמר בכנס: "צריך לשנות את המדיניות מקצה לקצה. לי אין ספק שהמפגש שאנו מייצרים מול החמאס ברמה כזו או אחרת לא יגיע לתכלית של הפסקת ירי ויצירת שקט מוחלט. העמדה שלי שונה לחלוטין – צריכים לייצר את המפגש הזה של פתרון לעוטף עזה דווקא עם הרשות הפלסטינית, דווקא עם מדינות ערב המתונות, דווקא עם קואליציה בינלאומית שתהיה קואליציה שגם מייצרת תכנית כלכלית ושיקום עזה אבל גם מייצרת תכנית שמחמירה עם החמאס ומאלצת אותו להסכים לתכנית לשיקום הרצועה תמורת פירוז הרקטות בדרך מדינית או בדרך צבאית",.

ח"כ מרק איפראימוב מישראל ביתנו וסגן ראש עיריית שדרות לשעבר, אמר במהלך הכנס: "כבר יותר מ 18 שנה אנו מתמודדים עם מצב חירום בשדרות ועוטף עזה וכנראה המצב לא הולך להשתנות. אני לא בא להציע פתרון ביטחוני, למרות שלדעתי, אם היה מדובר במרכז הארץ היו מוציאים פתרון. אם כך, מחובתה של הממשלה ושל המדינה לשאת בכל העול שנוצר בעקבות המצב." איפראימוב הוסיף: "אם הממשלה לא מסוגלת לפתור את הבעיה הביטחונית, היא חייבת להזרים משאבים לטיפול בתושבים."

בהמשך, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה בלשכתו בכנסת. ואמר לנוכחים: "ללא קשר למה שיקרה ב-36 השעות הקרובות, אתמוך בכל פעולה הקשורה בצרכי הביטחון והצרכים האחרים של הרשויות בעוטף ובכלל המרחבים המבצעיים של מדינת ישראל. נגבה כל ממשלה בכל פעולה נכונה שתביא לשקט ארוך טווח כמו גם לפיתוח תוכניות והקצאת תקציבים נדרשים לרשויות בדרום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture