צילום: דוברות הכנסת - יוסי זמיר

אדלשטיין: "קשה להאמין שיש סיכוי להימנע מהסיבוב השלישי של הבחירות"

יו"ר הכנסת בכנס שגרירים: "אנחנו מצטרפים לקבוצת הדמוקרטיות הפרלמנטריות שחוו דברים כאלה. אני עדיין מקווה שאיכשהו המצב הזה יסתדר, אבל אני מסופק אם יקרה הדבר. אני חושש שבגלל המצב הפוליטי אנחנו מפספסים הזדמנויות משמעותיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין, אמר היום (שלישי) כי, "מדינת ישראל מתמודדת עם מצב מאתגר. קשה להאמין שיש סיכוי להימנע מהסיבוב השלישי של הבחירות. למרבה הצער, אנחנו מצטרפים לקבוצת הדמוקרטיות הפרלמנטריות שחוו דברים כאלה. אני עדיין מקווה שאיכשהו המצב הזה, שפוגע בכלכלה, בביטחון ובחברה – יסתדר, אבל אני מסופק אם יקרה הדבר. אני חושש שבגלל המצב הפוליטי אנחנו מפספסים הזדמנויות משמעותיות".

אדלשטיין, שנאם בכנס שגרירים שהתקיים היום בכנסת, בהשתתפות 72 ראשי נציגויות מכל רחבי העולם, התייחס לחרם על מוצרים מיהודה ושומרון ואמר כי, "אין צורך לציין עד כמה הנושא רגיש בקרב יהודים. זה עלול לפגוע ביחסים של ישראל עם אירופה. אם חלילה מדינה תאמץ את החרמת מוצרי יהודה ושומרון בפועל, היחסים בין ישראל לאותה מדינה ייפגעו, וחבל שכתוצאה משיקולים זרים ופוליטיים ייפגעו אוכלוסיות".

יעלון בכנס. צילום: דוברות הכנסת – יוסי זמיר

ח"כ משה (בוגי) יעלון אמר לשגרירים כי, "המזרח התיכון נמצא במצב של חוסר יציבות החמור ביותר מאז תחילת האיסלאם. החדשות הרעות הן שזה לא עומד להסתיים בקרוב. החדשות הטובות הן שזה לא בגלל ישראל. בניגוד לדעה שנשמעת מדי פעם, הקונפליקט הישראלי-פלסטיני הוא לא המקור לסכסוכים אחרים באזור. למעשה, אין יותר סכסוך ישראלי-ערבי, זאת מכיוון שאיראן מאיימת על כולם וישראל ניצבת עם המשטרים הסוניים באותו צד".

סקר: אחרי ביטול הרוטציה כחול לבן מתחזקת, גנץ מוביל בהתאמה לרה"מ

בתוך כך, סקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' ופורסם ב'וואלה' מעניק לכחול לבן 35 מנדטים, ולליכוד 33. הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, יהדות התורה וש"ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים, והימין החדש מקבלת 6 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר יורדת במנדט ומקבלת 5 מנדטים. המחנה הדמוקרטי רושמת גם היא ירידה ועומדת על 4 מנדטים בעוד איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה.

מהסקר עולה נתון מפתיע: מעמדו של גנץ בציבור ממשיך להתחזק, בהתאם למגמה בחודשים האחרונים, ולראשונה הוא נמצא בשוויון סטטיסטי מול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. 38% מהמשיבים חשבו שגנץ מתאים יותר מנתניהו לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 37% שמעדיפים את נתניהו.

בישורת האחרונה שלקראת פיזור הכנסת כל השחקנים מתעסקים בעיקר בשאלת האשמה והאחריות לבחירות. מהסקר עולה כי נתניהו מסומן כאשם העיקרי בבחירות – עם 41%, ואחריו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם 33%. רק 6% מהמשיבים סבורים שגנץ האשם העיקרי בבחירות, ו-5% חושבים שלפיד, שהתעקש לא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, הוא האחראי העיקרי למצב. רק 1% מהציבור רואה בסיעות החרדיות אחראיות לפלונטר הפוליטי שמוליך לבחירות.

בקרב מצביעי ימין, ליברמן מתויג כאשם המרכזי עם 51%, ואילו נתניהו עם 26% בלבד, אך גנץ ולפיד נתפסים שניהם האחראים בצורה מינורית גם בקרב מצביעי המחנה הנגדי עם 5-6%. בקרב מצביעי שמאל, רוב גורף 66% רואה בנתניהו האשם העיקרי בבחירות, ואילו ליברמן מנוכה חלקית מהאחריות עם 13% בלבד, גנץ עם 8% ולפיד עם 4% בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture