Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל, לבנון תשלם מחיר כבד" • צפו

ראש הממשלה על תוצאות הבחירות בבריטניה: "זהו גם ניצחון מוחץ במאבק נגד האנטישמיות". על הבחירות: "בחירות מיותרות שנכפו על המדינה. הפעילות של הממשלה ושל הקבינט ימשכו כדין ולפי הצורך עד ליום הבחירות ואני מקווה שגם אחריו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לתוצאות הבחירות בבריטניה ואמר כי, "אני רוצה לברך את ידידי בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, על ניצחון מוחץ בבחירות. זהו גם ניצחון מוחץ במאבק נגד האנטישמיות. אני מצפה להמשיך לעבוד עם בוריס ג'ונסון בשנים הקרובות כדי להמשיך לחזק את היחסים המצוינים בין ישראל ובריטניה. הם ניכרים בנתוני הסחר ההדדיים העצומים, בתיירות ובהרבה מאוד תחומים נוספים. הם ניכרים גם בתחום הביטחוני, במאבק נגד הטרור, באופן שלא הכרנו בשנים קודמות. אני מצפה להמשך".

נתניהו התייחס לאיומי איראן ואמר כי, "בימים האחרונים שמענו בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, שוב מאיים שאיראן תשמיד את תל אביב מתוך לבנון. בזה הוא חשף אמת פשוטה – חיזבאללה הוא פשוט זרוע ביצוע של איראן מלבנון נגד ישראל. אף שנסראללה הכחיש מייד את דברי הבכיר האיראני, אני מבקש להבהיר: אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל, הארגון ומדינת לבנון, שמאפשרת התקפות משטחה נגדנו – ישלמו מחיר כבד מאוד".

ראש הממשלה התייחס למערכת הבחירות השלישי ברציפות שישראל נכנסת אליה ואמר כי, “לצערי אנחנו נכנסים למערכת בחירות שלישית, בחירות מיותרות שנכפו על המדינה. אבל כפי שאתם רואים, הממשלה ממשיכה לעבוד במרץ בכל תחומי הפעילות החשובים, ובראש ובראשונה בענייני ביטחון. אני לא יכול לפרט את הצעדים שאנחנו מחליטים עליהם בקבינט מעת לעת, אתם רואים את תוצאותיהם. הפעילות של הממשלה ושל הקבינט ימשכו כדין ולפי הצורך עד ליום הבחירות ואני מקווה שגם אחריו"

לקראת הסקירה של שר האוצר על מצב הדיור בישראל הוסיף נתניהו כי, "מצבה של ישראל בתחום הדיור הוא לא פשוט, משום שאנחנו אחת המדינות הקטנות בעולם, אבל עם אוכלוסייה שגדלה יותר מהר כמעט מכל אוכלוסייה אחרת בעולם. יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם המערבי וכמעט יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם הערבי".

"זה נכון לגבי קצב הילודה המבורך במדינת ישראל של הציבור היהודי והציבור הערבי. מי שחושב שקצב הילודה של הציבור היהודי הוא נמוך, יידע שבשנה שעברה הוא עבר את קצב הילודה של הציבור הערבי בישראל. לישראל יש שטח קטן ואוכלוסייה שהולכת וגדלה יותר מהר כמעט מכל מדינות העולם. לכן, התוצאה הכמעט אוטומטית, היא שמחיר הדיור יעלה ויעלה כי השטח מוגבל, והאזורים המועדפים מוגבלים, וזה בדיוק מה שקרה לנו במשך כעשור".

"כששר האוצר כחלון נכנס לתפקידו לפני כמעט חמש שנים, הוא ביקש לקחת את הנושא תחת הנהגתו, וקבענו שורה של כלים שיעמדו לרשותו כדי לבצע את מה שנתפס אז כבלתי ניתן להשגה – להפסיק את העלייה במחירי הדיור. והדבר הזה תמיד בוטל והוגחך ותמיד הכחישו והעלימו, היום אני מבקש לפני הסקירה הנרחבת והמפורטת שלך, שר האוצר, להציג את התוצאה".

נתניהו הציג שקף בנושף והוסיף כי, "מה שקרה כאן זהו הישג אדיר לממשלה שלנו, לך השר, לצוות שעבד איתך. התיישרות. הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים התיישרות שגם אם התקשורת מנסה היא לא תוכל להתעלם מזה. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך".

טרם כניסתו לישיבת הממשלה התייחס גם השר יובל שטייניץ לתוצאות הבחירות בבריטניה ואמר כי, "בריטניה ואירופה כולה ניצלה מהסכנה של ג׳רמי קורבין. אנטישמי מסווה מהסוג החדש. מסוג האנטישמים שהם לא בעד השמדת היהודים אבל בעד השמדת מדינת היהודים. וזה אנטישמיות מהסוג השפל ביותר, זה שהוביל להשמדת היהודים באירופה. טוב עשו אזרחי בריטניה שהסירו את הסכנה הזו ואת החרפה הזו מעל כל אירופה".

במענה שאלה על הפריימריז בליכוד אמר השר שטיייניץ כי, "התמיכה שלי מאד ברורה. יש לנו מנהיג בשיעור קומה עולמי, בנימין נתניהו, בכל התחומים. השנה הזו תהיה שנת הכרעה לכאן או לכאן בנושא הגרעין האיראני ואין בישראל מנהיג שמתאים יותר להוביל אותה מאשר בנימין נתניהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture