Hadas Parush/Flash90

בנו של נשיא ברזיל לנתניהו: השגרירות תעבור לירושלים בשנת 2020

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל ובנו של נשיא ברזיל, אדוארדו בולסונארו, אמר לראש הממשלה כי הם מתחייבים להעביר את השגרירות לירושלים בשנת 2020. עוד התחייב: "נכיר בחיזבאללה כארגון טרור". במהלך הפגישה, נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ברזיל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל, אדוארדו בולסונארו, שהוא גם בנו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם כי הם מתחייבים להעביר את השגרירות של ברזיל לירושלים בשנת 2020 – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. בולסונארו הוסיף: "נכיר במוקדם או במאוחר בחיזבאללה כארגון טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו היום בטקס פתיחת משרד הסחר של ברזיל בירושלים. קודם האירוע נפגשו ראש הממשלה ובולסונארו הבן שאמר לראש הממשלה כי הם מתחייבים להעביר את השגרירות בשנת 2020. במהלך הפגישה, ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ברזיל ז׳איר בולסונארו, שיחה חמה וידידותית, באמצעות הטלפון של בנו אדוארדו בולסונארו.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר בטקס, "מר בנימין נתניהו, ביחד נילחם נגד הטרור. אם רוצים למנוע התקפות טרור, חייבים להראות עוצמה. לכן, במוקדם או במאוחר, נכיר בחיזבאללה כארגון טרור, במיוחד לאחר מה שהם עשו בארגנטינה ב-1992 וב-1994". בולסונארו הבן הוסיף כי, "שוחחתי עם הנשיא ז'איר בולסונארו לפני שבאתי לכאן. הוא אמר לי שהמחויבות עומדת בעינה – הוא מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים. הוא יעשה את זה. אנחנו רוצים לעבור לירושלים לא רק למען ברזיל אלא כדי להוות דוגמה לכל אמריקה הלטינית".

Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי, "פתיחת משרד הסחר כאן בירושלים הוא במסגרת הידוק היחסים בין ישראל לברזיל. זה מתרחש היום כחלק מהתחייבותו של הנשיא בולסונארו לפתוח שגרירות בירושלים בשנה הבאה. אני שמח לבשר שהתקדמנו בצעדים גדולים ביכולתנו לקצר זמני נסיעה בין ברזיל לישראל, ובעתיד הקרוב נוכל לטוס מעל אפריקה, ונוכל להפחית את זמן הטיסה במספר שעות. זה חשוב למטרות תיירות ולחילופים החיוניים של אנשי עסקים, יזמים וטכנולוגים".

"משרד הסחר יוכל לסייע לברזיל ולישראל לממש את הפוטנציאל לשיתוף הפעולה בינינו. ישראל היא מדינת החדשנות הדינמית ביותר בעולם. זה לא רק מה שאני אומר, גם רבים אחרים אומרים זאת – השווקים אומרים זאת. אם נמזג את הפוטנציאל של המדינה שלנו עם הפוטנציאל של ברזיל, נוכל להביא תועלת זו לזו, בצורה יוצאת מן הכלל. משרד הסחר הזה, יהיה למעשה חוד החנית של התפתחות חיונית זו, משום שהעתיד שייך למי שמחדש, ואנו שנינו רוצים לתפוס את העתיד. נוכל לעשות זאת טוב יותר ביחד.

נתניהו הוסיף כי, "אני מבקש להביע את הערכתי לעמדתו של הנשיא בולסונארו בתמיכתו בישראל בפורומים בינלאומיים. הנשיא בולסונארו שינה מדיניות באופן מיידי ואמר, "אנו עומדים עם ישראל, אנו עומדים לצד האמת". אנו כאן בישראל עומדים עם ברזיל משום שאנו עומדים לצד האמת, ואנו תומכים בברזיל בכל דרך שאנו יכולים, כולל באסון הסכר ובשריפות באמזונס. ישראל היתה שם וישראל תמיד תהיה שם עבור אזרחי ברזיל ולמען הידידות בינינו".

"אחד הדברים שאני ורעייתי שרה תמיד נזכור, הוא הביקור שלנו בברזיל בהשבעתו של הנשיא בולסונארו. התרשמנו מאוד מהידידות שלו ומהידידות שלך, אדוארדו, ומרבים בממשלה שלך ובקונגרס הברזילאי. אך התרשמנו גם מהידידות של האזרחים. הלכנו לטייל בחופים בקופה-קבנה, ועליי לומר שהידידות שהפגינו העוברים והשבים הייתה מרשימה".

"ראינו את זה בכל מקום שאליו הלכנו, כולל באירוע ההשבעה עצמו, שם הריע הקהל לנשיא בולסונארו, וגם לראש ממשלת ישראל. זה ריגש אותנו מאוד משום שאנו מעריכים את ידידינו. אין לנו ידידים טובים יותר מאזרחי ברזיל וממשלתה, ודעו לכם שלכם אין ידידים טובים יותר מאזרחי ישראל. ברוכים הבאים, ידידים. זהו יום גדול עבור הידידות בינינו", דברי ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברזיל לוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture