נמל התעופה במוסקבה. צילום: ויקיפדיה

נקמה רוסית? עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

מתגברת המתיחות מול רוסיה: עשרות ישראלים, בהם ילדים, עוכבו לאחר נחיתת טיסת אל על. נלקחו מהם טביעות אצבעות והם נשאלו אינספור שאלות. שגרירות רוסיה: "5,771 תיירים רוסים עם כסף בטיול מאורגן לא הורשו להיכנס לישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשרד החוץ בודקים דיווחים על כך ש-46 תיירים ישראלים שנחתו היום (רביעי) במוסקבה בטיסה שיצאה מישראל, מעוכבים בביקורת הדרכונים כבר כמה שעות. משרד החוץ מסר כי הנושא מוכר ונמצא בשלבי בירור וטיפול. לדברי כמה מהנוכחים במקום, נלקחו מהם טביעות אצבעות והם תושאלו כמה פעמים, עוד נטען כי דרכוניהם של האזרחים נלקחו ונעשים תשאולים פרטניים לכל אחד מהנוסעים.

"משרד החוץ פועל מול משרד החוץ הרוסי על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים", נמסר לפני זמן קצר ממשרד החוץ בישראל.

ההערכה כי מדובר בנקמה על התנהלות הרשויות הישראליות כלפי התיירים מרוסיה. שגרירות רוסיה בישראל מסרה כי "נכון ל-1 בדצמבר 2019, כ-5,771 תיירים רוסיים לא הורשו להיכנס לישראל, כאשר רק באוקטובר האחרון כ-568 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס. בכל יום, כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

פקיד ישראלי בכיר אמר כי עיכוב התיירים הישראלים בשדה התעופה במוסקבה נראה כמו איזשהו מסר לקראת הגעת משלחת רוסית מחר (חמישי) לישראל, אשר מגיעה לשיחות שנקבעו מראש בנושאים קונסולריים, ובהם גם על הטענה כי ישראל מונעת את כניסתם של תיירים רוסים הנוחתים בנתב"ג.

ב'ישראל היום' צוטט גורם המעורה בפרטים שהתייחס לפרשה ואמר כי, "יש המון רוסים שמגיעים לישראל במטרה לעבוד ולהישאר כאן, רבים מהם עושים את זה בצורה לא חוקית. זה שלא מאשרים להם להיכנס כי חושדים שיעשו את זה זה הגיוני. זה שלא מאפשרים לישראלים להיכנס לרוסיה זה באמת נראה כמו נקמה לא הגיונית, הרי לא קיימת תופעה הפוכה".

המקרה הזה מתרחש לאחר שבתחילת השבוע, 8 ישראלים נציגי חברות מסחריות ישראליות גדולות ומוכרות, נעצרו בשדה התעופה במוסקבה עם נחיתתם. אנשי העסקים הגיעו למדינה במטרה להמשיך במשא ומתן עם חברות רוסיות, אך בשדה אמרו להם כי הם אינם יכולים להיכנס לעיר. לאחר שהפנו אותם לחדר קטן בשדה החזיקו אותם במשך 12 שעות ללילה שלם, אז הם הובאו על-ידי אנשי ביטחון רוסים למטוס, שהמריא ונחת בישראל.

משגרירות רוסיה בישראל נמסר ל'כאן חדשות' על רקע הטענות והבדיקות בישראל על האם רוסיה החלה במדיניות בררנית: "על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסיים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסיים, בנובמבר 2019 – 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה". עם זאת הוסיפו בשגרירות רוסיה: "הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של הרשויות ישראליות הרלבנטיות".

האירוע מתרחש ברקע פרשייתת נעמה יששכר. כזכור, אתמול הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישיב לישראל את הצעירה, שמוחזקת ברוסיה, בנאומו בכנס פעילים בחיפה אמר נתניהו כי הוא "מבטיח דבר אחד – אני אביא את נעמה הביתה – זה יקרה".
מוקדם יותר אתמול שלחה אמה של נעמה, יפה, מכתב לראש הממשלה שבו כתבה כי היחס הרוסי כלפי ישראלים הוא "עניין פוליטי ומדיני". לדבריה, "לנעמה תפרו תיק מהרגע הראשון. היא סומנה כנכס פוליטי, אך ורק בגלל היותה אזרחית ישראלית, בעלת רקע צבאי קרבי בצה"ל. אני יודעת שממשלת ישראל מסכימה עם עמדה זו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הבעיה ליברמן תוך 24 שעות לא יתן לפוטין לחיות.
ליברמן המחסל .

אחרי הסיפור עם נעמה יששכר וצירוף הסיפור הזה אולי צריך לחשוב פעמיים לפני שנוסעים או שעוברים דרך רוסיה

לגרייף; ליברמן הוא כלב נובח, לא יודע לנשוך את מי שצריך, רק את החרדים

לברמן השקרן הכרוני . שכל תא ואבר בגופו נבנה מאינפורמציה שקרית . הוא מר לברמן אבי אבות השקר והרמאות . עוכר ישראל רמאי . הוא גלגול של לבן הארמי . ובן דודו של בלעם בן בעור

סליחה רבותיי אבל רוסיה צודקת. למה ישרל מעכבת תיירים רוסים הבאים לטיול מאורגן מראש?
שוב הציונים אשמים.
אני אוהב ישראל אך שונא את הציונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture