נועם רבקין פנטון / פלאש 90

סמוטריץ' בפניה לבית היהודי: "להגיע לאחדות במהירות האפשרית"

על רקע הניסיונות להגיע לאחדות בציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' בפניה לבית היהודי: "מפלגה חפצת חיים שמבקשת לקבל את אמון הציבור חייבת להיות ערה לרחשי הלב שלו". והוסיף כי צריך להגיע לאיחוד השורות ופיתרון המשבר ולהביא לאחדות במהירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפיצול בציונות הדתית: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה הערב (רביעי) לבית היהודי בקריאה לאיחוד השורות ולפיתרון המשבר וקורא להגיע לאחדות במהירות האפשרית.

במכתב כתב סמוטריץ': "מפלגה חפצת חיים שמבקשת לקבל את אמון הציבור חייבת להיות ערה לרחשי הלב שלו. ראשיה אינם יכולים להיסגר בחדר אטום וליצור לעצמם סידור עבודה מנותק ממאווי הנפש של הציבור. והוסיף כי החליט לפתוח בפומבי את האפשריות שנמצאים על השולחן בעקבות תדרוכים בשם 'גורמים' מתוך המפלגה.

סמוטריץ' כותב כי נדרשים 3 תנאים ראשונים אותם דורש הקהל, אחדות אמיתית. לא ריצ'רצ'ים ולא הבטחות על מיזוג עתידי, אלא חיבור מלא ואמיתי, לצד עיצוב ההנהגה והרשימה בהתאם לרצונו של הציבור.ו לא באמצעות סידור עבודה בחדרים סגורים אלא בהקשבה אמיתית לרחשי הלב של הציבור. ובנוסף פתיחת הדלת לכל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה של הציונות הדתית וזוכה לאהדתו. סגירת דלתות טכנית, תוך ניצול ציני של תקנונים ומנגנונים עסקניים, לא תסולח, ובצדק.

לבחירת היו"ר והרשימה למפלגה המואחדת עומדים 3 אפשריות, כשהראשונה מבינהם הוא: "מפקד בזק ופריימריז. להערכתי אם תתקבל החלטה מיידית ניתן עוד לבצע זאת גם בלוחות הזמנים הקצרים שנותרו. ישנן שתי חברות טכנולוגית שמבדיקה שערכנו מולן בימים האחרונים יכולות לבצע את זה, בשקיפות ותוך אבטחת מידע ותקינות ההליך באופן מיטבי. זה אכן מהלך שאינו חף מסיכונים אולם יתרונו בהשבת האמון הציבורי ברור".

האופציה השניה: "במידה ויתברר שלא ניתן לערוך פריימריס בלוחות הזמנים הללו, או שהסיכון בהתפקדות של קבוצות מאורגנות עלול להשפיע שלא כהוגן על התוצאות, ניתן לבצע הליך שידמה עד כמה שניתן לפריימריס, באמצעות עריכת סקר ענק, פומבי ושקוף, על ידי וועדה אובייקטיבית. ניתן לסקור עשרת אלפים מצביעים שלנו, בשאלות שיפורסמו מראש, בתאריך קבוע מראש שמאפשר לכל המתמודדים לערוך קמפיין לקראתו, לפקח על ביצועו באמצעות משקיפים וכו', באופן שיהיה ברור שתוצאותיו משקפות את רצון מצביעיה של המפלגה באופן אמין".

והאופציה השלישית: "הקמת גוף בוחר אחד על בסיס שני מרכזי המפלגות ועריכת בחירות במרכז המאוחד".

לסיום כותב השר סמוטריץ': "בכל אחת משלוש האופציות נפתח את דלתנו לרווחה לכל מי שחפץ להיות חלק מהנהגת הציונות הדתית מתוך נאמנות לדרכה ולצרכיה. כל מי שרואה עצמו חלק יכול להתמודד והציבור יבחר את שליחיו".

"אחדות ובחירת הנהגה באופן דמוקרטי שישקף, עד כמה שניתן, את רצון הציבור, יפיחו ללא כל ספק רוח במפרשי התנועה האדירה שלנו, יביאו להתגייסות הפעילים והמפעלים, ויאפשרו לנו בעזרת השם לצלוח את הבחירות הקרובות בהצלחה ולהמשיך להיות שחקן דומיננטי ומשמעותי גם בכנסת ובממשלה הבאה".

כזכור, הבוקר הודיעו במפלגת נעם כי הם שוקלים להתמודד בפריימריז למפלגה המאוחדת של הציונות הדתית, בהודעה מטעם המפלגה נמסר: "מפלגת נעם החלה לבחון בימים האחרונים אפשרות להתמודדות בפריימריז העתידים לרשימה המאוחדת של הציונות הדתית. במידה ובנעם יחליטו להצטרף למהלך בכוונתם לבקש את תמיכתם של כ-40,000 התומכים, אשר חתמו על תמיכה במפלגה בבחירות האחרונות, ברשימת המועמדים שנעם תציג לפריימריז. אם המהלך אכן יבשיל, ריבוי המתפקדים צפוי להציב את מועמדיה של נעם במקומות גבוהיים ברשימה המאוחדת שתקום. ציבור תומכי נעם הינו ציבור גדול ומגובש אשר מאמין בערכי הציונות הדתית, ובדגלים שנעם מרימה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה משמיים
כדי שיתפרק הבלוק
של הנאשם בפלילים.

מי יכול להסביר לי מה בדיוק קורה שם!?

רק שלא התאחד עם הסיקריקים הבריוניים בן גביר וחבריו שהביאו ויביאו אותנו לחורבן הבית נגד כל הרבנים עוד מזמן המשנה ועד ימינו אנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture