בית המשפט העליון ברוסיה. צילום: ויקפדיה

בשעה זו: דיון בערעורה של נעמה יששכר בבית המשפט ברוסיה

בית המשפט במוסקבה דן בערעור שהגישה הישראלית על העונש הכבד שנגזר עליה, בנוכחותה. יפה, אמה של נעמה, הביעה אופטימיות לאור דברי רה"מ בנושא מוקדם יותר השבוע: "אני מתחננת לפוטין שהבת שלי תגיע לארץ, היא שילמה מספיק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעות אלו נפתחה הדיון בערעור של נעמה יששכר הכלואה בכלא הרוסי זה שמונה חודשים. הדיון בערעורה שנדחה מהשבוע שעבר, נערך בבית המשפט העליון ברוסיה, בנוכחותה של נעמה יששכר. במשפחתה של נעמה יש תקווה גדולה ואופטימיות שהיא תשוחרר אכן בקרוב, בעיקר לאחר התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר לפני יומיים: "אני לא קוסם, אבל אני מבטיח דבר אחד, מביא את נעמה יששכר הביתה".

"ההתרגשות גדולה. יש פה המון אנשים, לא ציפיתי לכמות כזאת, אנחנו בתקווה שנוציא היום את נעמה לחנוכה", אמרה האם, יפה יששכר, לפני הדיון. "היא די חוששת, כל הדיונים עד עכשיו היינו אני והיא, עכשיו היא תהיה מול הרבה אנשים. היא גם נשפטת בתוך קופסת זכוכית כשהיא מרוחקת מכולנו. נעבור את זה, היא תגיד מה שהיא צריכה לומר ונוציא אותה. אני מקווה שיראו אותה, יבינו את החפות שלה. אני לא מכינה את עצמי לתרחיש שלילי".

"אין לי ספק שראש הממשלה באמת עושה את מרב המאמצים לשחרור שלה. אבל זה לא משנה מה הוא אומר, הכול בידיים של פוטין. אני מתחננת בפניו שהבת שלי תגיע לארץ", אמרה האם והוסיפה, "אני מקווה שהם יוציאו אותה היום, אני מנסה לנקות את עצמי מכל מיני ספקולציות. אני יודעת שנעשים דברים מאחורי הקלעים ואני מקווה שגם בבית המשפט הזה במוסקבה הצדק ייראה ושיגידו לה 'לכי הביתה'".

בתגובה לדבריו של נתניהו שאמר שיביא לשחרורה, אמרה אמא של נעמה, יפה: "אהפוך עולמות על מנת שנעמה תדע שהצהרת כי תשחרר אותה. נעמה עצובה ודרוכה לקראת הערעור שלה בחמישי ואני בטוחה שכשיוודע לה שאמרת שאתה תביא אותה מרוסיה יעלה חיוך על פניה והיא תהיה מלא תקווה להיות בישראל בחג החנוכה".

עוד צוטטה ב'חדשות 12': "צפיתי בנאום הערב. זה היה מרגש. אנחנו לא יודעים אם יש סיכום, אבל זה כן היה מרגש וכן מעורר תקווה ואופטימיות זהירה. אני רואה בזה סוג של תשובה למכתב שלי, ועדיין קוראת לראש הממשלה גם להשיב וגם לפעול ביומיים שנותרו עד הערעור בחמישי. יותר מהכול, היה מחמם את הלב שמישהו בקהל צעק מה עם נעמה והוא אמר את זה בתשובה. לעם אכפת והוא עומד מאחוריה. אני קוראת מכאן שוב לראש הממשלה להמשיך לפעול ביומיים הקרובים להחזיר את נעמה הביתה".

אמה של נעמה יששכר שיגרה אף מכתב לנתניהו בו היא כותבת כי מעצרה של ביתה היא 'פוליטית': "אמש פורסם כי שמונה מבכירי המשק הישראלי נעצרו ליממה בשדה התעופה ברוסיה וגורשו חזרה לישראל כאחרוני הפושעים. אירוע מצער זה מתווסף לסירוב של הרוסים לאפשר לילדה ישראלית לחזור לחיק אביה המתגורר בישראל. שלא יהיה ספק, אדוני ראש הממשלה, הקשיחות הזו מכוונת לישראל ולאזרחי ישראל. מדובר בעניין פוליטי ומדיני של רוסיה כלפי מדינת ישראל ואזרחיה".

כזכור רק אמש פורסם כי גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי למרות הצהרתו שהוא מחזיר את נעמה הבייתה, העניין יקח זמן. "בדבריו אתמול התכוון נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה. זה יקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture