Yossi Zamir/Flash90

המינוי של אוחנה נכשל: עו"ד בן-ארי ויתרה על תפקיד מ"מ פרקליט המדינה

עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, שמונתה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, הודיעה כי היא מוותרת על המינוי: "בימים האחרונים מתנהל 'מחול שדים' במערכת המשפט, שבעל כורחי אני חלק ממנו". לדבריה, "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע עוד יותר באמון הציבור בפרקליטות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, שמונתה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה, הודיעה כי היא מוותרת על המינוי. "בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, שיקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל 'מחול שדים' במערכת המשפט, שבעל כורחי אני חלק ממנו", כתבה במכתב בה הסבירה את החלטתה.

"נבחרתי על ידי שר המשפטים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואני סמוכה ובטוחה ביכולתי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה", הוסיפה. לדבריה, "הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתמיד".

"האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה", טענה. "למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות".

ומסיימת: "אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי, מודה לכל הפרקליטים ולגורמים רבים גם מחוצה לה, שקיוו כי אנווט את הספינה, אך בעת הזו – המערכת ואמון הציבור בה חשובים לי יותר".

 

אוחנה נגד בג"ץ: הצו שמעכב את מינוי מ"מ פרקליט המידינה – אינו רלוונטי

החלטתה של בן ארי התקבלה על רקע הסערה שעורר מינויה, שעוד מלכתחילה היה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. עם מינויה, הצהיר היועמ"ש כי בן ארי אינה עונה לאמות המידה הנדרשות לתפקיד זה. בהמשך, ובעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הקפיא בג"ץ את המינוי.

מהתנועה לאיכות השלטון שהגישה את העתירה נגד המינוי נמסר לאחר החלטת בן ארי: "מברכים את עו"ד אורלי בן ארי שבחרה לשים את אמון הציבור במערכת המשפטית לפני טובתה האישית והחליטה לוותר על המינוי. בן ארי היטיבה להבין ששר המשפטים משטה בה וסירבה להיות חלק מהמשחק הציני והפוליטי שהתנהל על חשבונה".

 

מנדלבליט עונה לאוחנה: "בן ארי טרם החלה למלא את התפקיד באופן מהותי"

 

ממפלגת העבודה-גשר נמסר: "עו”ד אורלי בן ארי נהגה בשכל ובהגינות כשויתרה על תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, ולא שיתפה פעולה עם נסיונו של אמיר אוחנה להפוך את תפקיד פרקליט המדינה לכלי במערכת הבחירות. אמיר אוחנה צריך להבין שהוא שר המשפטים ולא שר התקשורת. הגיע הזמן שממשלת הליכוד תכבד את שלטון החוק”.

בעקבות החלטתה של בן ארי, שאמורה הייתה להחליף את שי ניצן כפרקליט המדינה, מחר צפויים להתחדש המגעים בין היועמ"ש לבין שר המשפטים לגבי איתור מחדש של ממלא מקום. מחר צפויה הנהלת הפרקליטות להתכנס בלשכתו של היועמ"ש, כדי לחלק את העבודה של פרקליט המדינה בינתיים בין ראשי המחלקות השונות והיועץ המשפטי לממשלה – עד שייבחר ממלא מקום לתפקיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האמת מנצחת
חד וחלק!!!

דיקטטורות תמיד נופלות. גם בגץ, דיקטטורה במסווה בית משפט, תיפול. היועץ המשפטי לממשלה, אין סיכוי התקדימים שאתם מנסים להעביר יתקבלו. הציבור הרחב יגיד את דברו!

מיום ליום אני רואה שאלו שנמצאים בכנסת או באיזה תנועה שקשורה לשלטון סובלים מחוסר הבנה ואולי אף יותר מזה, העבודה ושאר המגיבים כלל לא הבינו מדוע היא ויתרה, אולי כדאי לפתוח כיתה מקדמת בכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture