פרץ ויוגב. צילום: פלאש 90

זעם בבית יהודי על פרץ: "מנהל תרגילים פוליטיים כדי לשמור על הכסא"

ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 בבית היהודי, טוען כי יו"ר מפלגתו לא התייחס לניסיונות למיזוג עם האיחוד הלאומי ולא עודכן על ההסכם עם עוצמה יהודית • עצומה במפלגה: "לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים, אין שום סיבה שתגרור אותנו לתהום פוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ מוטי יוגב, מספר שתיים בבית היהודי, תקף הערב (מוצאי שבת) את יו"ר מפלגתו שר החינוך רפי פרץ ואמר כי לא עודכן על ההחלטה לחתום עם עוצמה יהודית, וכי הדבר נעשה גם מאחורי גבו של בכיר רבני הציונות הדתית הגאון הרב חיים דרוקמן. לדברי יוגב, לשכת פרץ גם לא התייחסה לניסיונות קידום מתווה בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי וכן בחירות פנימיות, זאת חרף העובדה כי פרץ הטיל על יוגב לקדם מיזוג בין המפלגות.

בהודה מטעמו של יוגב נמסר כי, "בפגישה שהתקיימה לפני כשבוע וחצי בביתו של הרב דרוקמן, הוסמך ח"כ מוטי יוגב על ידי יו"ר מפלגת הבית היהודי הרב רפי פרץ לקדם מתווה למיזוג מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. על אף שהמתווה דלף בטעות לכלי התקשורת, האיחוד הלאומי השיב הערותיו למתווה. לשכת הרב פרץ לא התייחסה, על אף הפצרות ציבוריות לראות מהלך של אחדות וקידום בחירות פנימיות בציונות הדתית".

"בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת, בנוכחות חברי האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ וח"כ אופיר סופר, בה הרב פרץ התעקש שלא לסכם על דבר ועל אף שסוכם להמשיך בשיחות, עם שחר הפיצה לשכתו כי אין בכוונתה לקדם מהלך של פריימריז בציונות הדתית. על ההסכם עם עוצמה נודע לו טלפונית עם החתימה, רגעים ספורים לפני עדכון התקשורת", לשון ההודעה.

בציוץ בטוויטר הוסיף יוגב כי, "‏בשעה שחתרתי להסכם עם האיחוד הלאומי בעידוד הרב רפי פרץ, נחתם הסכם עם מפלגת עוצמה, שלא בידיעתי ולא על דעתי. יש לכנס את מרכז המפלגה בדחיפות לדון בהסכם ובאופן בחירת הרשימה, ומיזוג עם האיחוד הלאומי ולאפשר לציבור חברי הבית היהודי לקבל את ההכרעה. אנחנו מפלגה ציונית, דתית ודמוקרטית".

לא עודכן על המהלך. הרב חיים דרוקמן. צילום: פלאש 90

בנוסף, החיבור עם עוצמה יהודית עורר זעם במפלגת הבית היהודי וכ-80 אנשי הבית היהודי כבר חתמו על פנייה תקיפה לרב פרץ. "אנו סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני) ללא ידיעת החברים ושותפך לסיעה ח"כ יוגב"

בפנייה שיזם עמיעד טאוב, משנה לראש העיר במודיעין ויו"ר ראשי הסניפים בבית היהודי, מותקף פרץ כי חתם עם עוצמה יהודית "בטרם קיימת דיון במרכז על חיבורים נכונים וטבעיים יותר וכי אתה ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך".

"מכיוון שאנחנו נציגי הבית היהודי בסניפים וברשויות מזה שנים רבות, ובשל העובדה שמפלגת הבית היהודי הינה מפלגה ותיקה בעלת מוסדות שנבחרו בחוק ואינה מפלגה של איש אחד, הנך מתבקש להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי (המרכז אינו חותמת גומי) ולקיים בחירות דמוקרטיות. אנחנו נציגי הבית היהודי בארץ, ברשויות בסניפים ובמרכז. אלו שנבחרו באופן דמוקרטי ומשרתים את הציונות הדתית בהתנדבות מזה שנים רבות ואף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים".

"אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות. במידה ולא תכנס מיידית את מרכז הבית היהודי לקיום בחירות וניהול הליך דמוקרטי, נכנס אנו את מרכז המפלגה ונכריז על בחירות דמוקרטיות שיחזירו את האמון והלגיטימציה הציבורית שאיבדנו בשנה האחרונה", לשון העצומה עליה חתמו הערב כבר 80 חברי המפלגה הדתית.

 

פרץ לסמוטריץ': "בוא נסכם על מיזוג מפלגות – קורא גם לבנט להתאחד"

 

בתוך כך, יו"ר עצומה יהודית עו"ד איתמר בן גביר קרא הערב ליו"ר האיחוד הלאומי שר בצלאל סמוטריץ' להצטרף ולהיות חלק מהחיבור: "ידידי השר בצלאל סמוטריץ', תראה את הפחד של השמאל מכך שחלומם להחליף את שלטון הימין, קרס. אני קורא לך גם הערב הזה לגלות אחריות ולהצטרף לציבור מנצח. ויתרתי לא מעט בחיבור הזה ולמרות שעוצמה יהודית היא המפלגה היותר חזקה מבין שלושת המפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית – אנחנו החלטנו שצריך לוותר בשביל הניצחון".

"בנוסף שלא כמו שנעשה כלפינו בפעם הקודמת כאשר אתה והרב רפי סגרתם והותרתם לנו את המקום השמיני הלא ראלי ,הרי שהפעם גם אני וגם הרב רפי התעקשנו לשמור על כבודך מעמדך והמקומות שקיבלתם הם אותם מקומות שקיבלתם גם בפעם הראשונה כולל תפריד שר עבורך – בצלאל , זה הזמן לחיבור. בוא תצטרף לימין המנצח", דברי בן גביר לסמוטריץ'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגיל הימין מסוכסך קשות עם הימין
ומי שיפסיד זה הימין

כרגיל הימין מסוכסך קשות עם הימין
ומי שמפסיד זה הימין

הרב רפי איש יקר
רק שהוא צריך לשוב לבית המדרש!!!

בגדול,הם אנשים אחראיים, אלא שההתנהלות שלהם שלומיאלית ומגלמת הבנה פוליטית מינימלית ומטה.

אוי תינוקים גאוותנים מנופחי אגו,
אפילו ביבי וגנץ אחרי 3 בחירות נראים לעומתם אנשים בוגרים ומלאי חזון.

כולם יודעים שהכי טוב אם יהיו 2 מפלגות מימין לליכוד שכל אחת פונה לקהל יעד שונה מבלי לנסות להפיל את זולתה. היום כבר ממש כולם מבינים את מה שלפני הסיבוב הקודם אמר נתניהו. כדאי לכל א' מהחברה שם לוותר על הפנטזיה האישית להנהיג מפלגה גדולה – לטובת הגוש כולו, ובסופו של דבר גם לטובתו.

נמוך מאוד,
לחבור לבן גביר ונוער הגבעות על פני סמוטריץ ומצביעיו השפויים?

תמשיכו לריב על אויר

סתם מנסים להרוס. החיבור הזה מעולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture