Hillel Maeir/Flash90

סמוטריץ': ‏"להציב לרש"פ אולטימטום למשוך את התביעה או למוטט אותה"

בעקבות החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג כי קיים עילה לפתוח בחקירה נגד ישראל, שר התחבורה בצלאל סמוטרי'ץ בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרוס את חאן אל אחמר מחר בבוקר, בכל יום הרוס מאחז בלתי חוקי אחר של הערבים והאירופאים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי החלטת התובעת בבין הדין הבינלאומי בהאג כי קיים בסיס לפתיחת חקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה של ישראל, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריאה להציב לרשות הפלסטינית למשוך את התביעה נגד ישראל.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב השר סמוטריץ': "אדוני ראש הממשלה. עזוב אותך מהתובעת. את זה שביה"ד הוא גוף פוליטי ואנטישמי כולם יודעים. תציב לרש"פ אולטימטום של 48 שעות למשוך את התביעה, ולא – מוטט אותה מיידית. היית צריך לעשות את זה הרבה קודם כשהיא דרשה וקיבלה מועמד של מדינה משקיפה וכשהיא הגישה את התביעה בשנת 2015".

"היתרונות הגלומים בקיומה של הרש"פ למדינת ישראל כבר מזמן לא שווים את הנזק המדיני הכבד שהיא גורמת לנו. הרוס את חאן אל אחמר מחר בבוקר, בכל יום הרוס מאחז בלתי חוקי אחר של הערבים והאירופאים. במלחמה כמו במלחמה – גבה מחיר כבד מכל הצדדים. בשנה הקרובה יהיה לך גיבוי אמריקאי וזה בהחלט מספיק".

דבריו של סמוטרי'ץ מגיעים כתגובה לדבריו ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "זהו יום שחור לאמת ולצדק. הופכים את בית הדין הבינלאומי לנשק פוליטי במאבק נגד ישראל. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ ישראל, במולדתם, לפשע מלחמה. זה אבסורד. אנחנו נאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית".

"תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי כנראה החליטה שלא לדחות על הסף את העתירה הפלסטינית נגד מדינת ישראל. זוהי החלטה שערורייתית חסרת בסיס. לבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות לדון בנושא. יש לו סמכות לדון רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות. אבל מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית. החלטת התובעת בהאג הופכת את בית הדין הבינלאומי לעוד נשק פוליטי במלחמת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל".

בסרטון שפרסם הוסיף ראש הממשלה כי, "התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה. היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שיהודים חיים במולדתם, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. לא נשקוט ולא נרכין ראש בפני העוול הזה. נמשיך להילחם בו בכל הכלים העומדים לרשותנו".

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו שלח מכתב למנהיגים בעולם בעקבות החלטתה של תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי וכתב להם: "הפכו את בית הדין לנשק פוליטי נגד ישראל ונגד הקשר לארצנו. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ מולדתם לפשע מלחמה. זה אבסורד. ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית", דברי נתניהו לעמיתיו בעולם.

החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, עשויה להשפיע באופן משמועתי על בכירים במדינה, בהם ראש הממשלה, שרים וקציני צה"ל. אלו בין היתר האנשים שייחשפו לתביעה אם אכן זו תהיה ההחלטה הסופית: ראש הממשלה נתניהו; שרי הביטחון מאז: ליברמן, יעלון ובנט; הרמטכ"לים מאז: בני גנץ, גדי איזנקוט ואביב כוכבי; ראשי השב"כ: יורם כהן לשעבר ונדב ארגמן המכהן.

על הפרסומים ב'חדשות 12' ו'כאן חדשות': ביותר ממאה מדינות, נמצאים בכירים ישראלים בסכנת מעצר, זאת כיוון שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג עוסק באחריות פלילית של יחידנים, קרי לא של מדינה אלא של מנהיגים, פוליטיקאים ואנשי צבא. בישראל בונים על בריטניה ועל מדינות אחרות באיחוד האירופי שיסתייגו מהמהלך של התובעת בבית הדין וכך יצליחו לסכל את ההחלטה.

הדאגה המשמעותית היא דווקא לקציני צה"ל בכירים וזוטרים ולחיילי צה"ל, שיהיו חשופים לתביעות בהאג, אם ההחלטה אכן תתקבל בסופו של דבר. כיוון שישראל לא תשתף פעולה עם בית הדין הבינלאומי בהאג אז החשש המרכזי בישראל הוא מפני צווי מעצר בינלאומיים שיוצאו לקצינים ולחיילים, החל ממפקדי גדודים וחטיבות, וכלה במפקדי חילות, מפקד חיל האוויר לדוגמא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היי סמוטריץ טוב לשמוע אותך היית בשקט ביומיים האחרונים, דבר שלא אופייני לך מה אתה אומר על האיחוד בין בין גביר לפרץ? חשבת שרק אתה יודע לעשות פוליטיקה? לא נורא בחיים יש גם קשיים

מר סמוטריץ הכל טוב ויפה . קודם תמוטטו את שליטת בגץ על החיים שלנו ושל שרי וחברי הכנסת וראש הממשלה . תחזירו אותם לתפקידם הנכון . שלא נשמע אותם יותר ..

סמוטריץ אוהבים אותך, אם לא הייתי מצביע למפלגה חרדית הייתי מצביע לך,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture