צילום מסך מתוך הטוויטר של שר החוץ

כ"ץ: "לא מפנים את חאן אל אחמר בשל חשש מבית הדין הבינלאומי בהאג"

שר החוץ ישראל כץ אמר הבוקר כי אי פינוי הישוב חאן אל אחמר קשורה בהחלטת תובעת בית הדין הבין-לאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל. לדבריו, ישראל לא פינתה את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ ישראל כץ התייחס הבוקר (ראשון) להחלטת תובעת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד שביצעה פשעי מלחמה, ואמר כי ישראל לא פינתה את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי, חשש שזה יהיה 'הקש האחרון' מבחינתם.

בראיון 'לרשת ב" אמר: "אנשים צועקים 'מדוע לא לפנות את המקום?' בקבינט הגענו למסקנה שזו נקודה רגישה שיכולה להיות הגורם המכריע בקבלת ההחלטה של התובעת מגמביה לפתוח בחקירה נגד ישראל. רה"מ ידע אלא שכול הזמן עקבנו בדיונים איפה עומד במשוער התהליך הזה של התובעת".

כץ התייחס לאפשרות שיערך פריימריז גם לרשימת הליכוד ואמר: "יש פסיקה התחלתית של בית הדין. בסופו של דבר, יש לוח זמנים והיערכות, וצריך להגיש את הרשימה קצת אחרי אמצע ינואר, כך שלוח הזמנים מאוד מוגבל. יש גם טיעון שחברי הכנסת שנבחרו לא כיהנו בכלל. עמדת הליכוד שהיא שלא יהיו פריימריז עכשיו. הייתה פסיקה ראשונה, ואני מקווה שבפסיקה הכוללת הרצון הזה יבוא לידי ביטוי. אני לא חושש באופן אישי מפריימריז, כי נבחרתי בשלוש המערכות האחרונות במקום השני, השלישי והרביעי".

בנוסף התייחס השר ישראל כץ לקרב בליכוד על ראשות הרשימה: "ההתקפות של סער על נתניהו מזכירות את כחול לבן יותר מאשר ויכוח פנימי בליכוד", המשיך שר החוץ. "הוא לא הבין את היקף התמיכה בנתניהו, הוא עשה טעות פוליטית. אני לא רואה הנאה גדולה בלהיות מובס בדרך להתמודדות עתידית. יש המון ביקורת על מה שעשה. הוא בעצם חובר לקבוצת אנטי-ביבי", דברי כץ.

ח"כ גדעון סער השיב לדברי כ"ץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לפני מספר ימים אמרתי בחאן אל אחמר כי לא הובאה סיבה מדוע הפינוי מתעכב. היום גילינו מה הסיבה: ממשלת ישראל פוחדת מהאג. זה גם מבהיר את אוזלת היד מול ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C בשנים האחרונות. נדרש שינוי ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים".

כזכור, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לפנות את חאן אל אחמר בתגובה להחלטת בין הדין הבינלאומי בהאג, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב השר: "אדוני ראש הממשלה. עזוב אותך מהתובעת. את זה שביה"ד הוא גוף פוליטי ואנטישמי כולם יודעים. תציב לרש"פ אולטימטום של 48 שעות למשוך את התביעה, ולא – מוטט אותה מיידית. היית צריך לעשות את זה הרבה קודם כשהיא דרשה וקיבלה מועמד של מדינה משקיפה וכשהיא הגישה את התביעה בשנת 2015".

"היתרונות הגלומים בקיומה של הרש"פ למדינת ישראל כבר מזמן לא שווים את הנזק המדיני הכבד שהיא גורמת לנו. הרוס את חאן אל אחמר מחר בבוקר, בכל יום הרוס מאחז בלתי חוקי אחר של הערבים והאירופאים. במלחמה כמו במלחמה – גבה מחיר כבד מכל הצדדים. בשנה הקרובה יהיה לך גיבוי אמריקאי וזה בהחלט מספיק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture