הקרב על מינוי מ"מ פרקליט המדינה: מנדלבליט יציע לאוחנה שמות נוספים

היועמ"ש כינס את בכירי הפרקליטות בעקבות סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה וההערכה היא שיגבש רשימת מועמדים ויאפשר לשר לבחור אחד מהם לתפקיד. גורם במשרד המשפטים: "השר אינו יכול לנצח בקרב הזה, שום פרקליט לא יסכים ללכת נגד הזרם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כינס היום (ראשון) ישיבה דחופה של הנהלת הפרקליטות בנושא מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, אחרי שעורכת הדין אורלי בן ארי-גינזברג הודיעה כי היא מוותרת על התפקיד בעקבות הסערה שנוצרה. ב'כאן חדשות' דווח כי בישיבה אמר מנדלבליט כי יציע לשר המשפטים אוחנה שמות אפשריים אחרים, נוסף על שמותיהם של שלושת בכירי הפרקליטות, שלמה למברגר, אורית קוטב וציון אילוז.

ב'חדשות 13' דווח כי במהלך הישיבה הוצג מכתב של פרקליט מפרקליטות המדינה, שמחה על חוסר התגובה של הנהלת הפרקליטות לפרסום נגד אורלי בן ארי. רובם הגדול של המשתתפים אמרו כי בן ארי הייתה כלי משחק בידי שר המשפטים אמיר אוחנה, וכי ממלא המקום צריך להיות בהסכמה מלאה של היועץ המשפטי ומתוך הרשימה שלו. כמה מהמשתתפים בישיבה אמרו על בן ארי שאין צורך להגן עליה, שכן "היא שילמה את המחיר על מה שהיא עשתה".

ב'ישראל היום' דווח לדברי גורם במשרד המשפטים, ככל הנראה היועץ יגבש רשימה של מועמדים המקובלים עליו ויאפשר לשר לבחור מתוכם. בכוונת השר לבחון את הרשימה שיציג בפניו היועמ"ש, אולם ההערכה היא שלא יתחייב לבחור מתוכה וייתכן כי ימנה לבסוף מועמד משלו. בתוך כך, בישיבה נדונו דרכי העבודה עד שימונה ממלא מקום לשי ניצן שפרש בשבוע שעבר.

"השר אינו יכול לנצח בקרב הזה", צוטט אותו גורם מעריך בשיחה עם 'ישראל היום'. לדבריו, "שום פרקליט, בוודאי לא בכיר, לא יסכים ללכת נגד הזרם שממנו הגיע. בסופו של דבר, אם היועץ מחליט שהוא אינו רוצה באדם מסוים כממלא מקום פרקליט המדינה ויטיל את כל כובד משקלו, שום פרקליט שגם צריך לעבוד מולו לא יסכים ללכת נגד היועץ ולשמש כלי בידי השר".

כזכור, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, שמונתה על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה, הודיעה כי היא מוותרת על המינוי. "בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות, שיקרה לי כל כך ובה אני מאמינה, מתנהל 'מחול שדים' במערכת המשפט, שבעל כורחי אני חלק ממנו", כתבה במכתב בה הסבירה את החלטתה.

"אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי, מודה לכל הפרקליטים ולגורמים רבים גם מחוצה לה, שקיוו כי אנווט את הספינה, אך בעת הזו – המערכת ואמון הציבור בה חשובים לי יותר", דברי בן ארי.

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הבוקר בראיון ל'כאן חדשות' למועמד עליו המליץ היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואמר כי עדיין יש סיכוי שהפרקליט שלמה למברגר ימונה לתפקיד, אך הדגיש כי "ההתנהלות הכוחונית של היועץ המשפטי לממשלה ושל גורמים אחרים במשרד המשפטים לא הועילה לסיכוייו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בדיחת השנה המילים של אוחנה
"לא הועילה לסיכוייו"
הרי כולנו יודעים שגם אם היועמ"ש היה מתנהג אליו בעדינות וברכות לא היה אחוז אחד של סיכוי שלמברגר או כל פרקליט בכיר אחר חוץ מבן ארי היה מתמנה
והבן אדם היחיד פה שמתנהל בכוחניות זה אוחנה כי היועמ"ש רק המליץ על מועמד ,ואוחנה מכתיב לנו בדורסנות מועמדת לא מתאימה.

כמה הבנה נמוכה של הדברים היועצים והפרקליטים התאהבו בתפקיד והחליטו לשלוט עלינו ולגברת מלמעלה אפילו זה לא מזיז שהם עוברים על החוק זה מראה או על בורות או על טפשות תבחרו אולי זה בכלל אדון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture