צילומים: פלאש 90

טראמפ: "נילחם שתוכלו לקיים מצוות"; ג'ונסון: "תהיו גאים ביהדותכם" • צפו

ידידי ישראל הבכירים בעולם בירכו את העם היהודי לרגל חג החנוכה • נשיא ארצות הברית: "כל נר שיודלק על החנוכיה יסמן לעולם כי חופש וצדק תמיד יזרחו בהירים יותר משנאה ודיכוי" • ראש ממשל בריטניה: "מי יכול להתווכח עם חג בו הילדים מקבלים מתנות כל יום?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסמו הערב ברכות חמות לעם היהודי במדינותיהם וברחבי העולם. טראמפ הסתפק בסרטון קצר בן 10 שניות שפרסם המטה היהודי של המפלגה הרפובליקנית, לצד הצרה כתובה רשמית שפרסם הבית הלבן בשמו. מנגד, ראש הממשלה הבריטי בחר לברך את העם היהודי בסרטון בן 2 דקות בו הוא מרחיב על נס החנוכה ומצהיר: "בריטניה לא תהיה בריטניה ללא קהילתה היהודית".

בהצהרה של הנשיא טראמפ נכתב כי, "מלניה ואני שולחים את משאלותינו החמות ביותר לעם היהודי בארצות הברית, בישראל ובעולם לרגל תחילת חגיגת חג חנוכה בן ה-8 הימים. כאשר הקהילה היהודית מתכנסת יחד כדי לחגוג את התקופה המיוחדת והקדושה הזו בשנה, אנו נזכרים במסר הקל של תקווה, רחמים ואהבה. בשמונת הימים הקרובים, כל נר שיודלק על החנוכיה יסמן לעולם כי חופש וצדק תמיד יזרחו בהירים יותר משנאה ודיכוי".

טראמפ מתאר את נס החג וכותב כי, "לפני למעלה מ-2,000 שנה קיבלו המכבים באומץ את בית המקדש בירושלים והבטיחו ניצחון לעם היהודי ולאמונתו. הם הדליקו בגאווה את החנוכייה כדי להקדיש מחדש את בית שני. למרות שהיה מספיק שמן זית בכדי לדלוק ליום אחד, בהשגחה אלוקית, הלהבות בערו באורח פלא במשך שמונה לילות".

"כיום היחסים בין ארצות הברית לישראל, אחת מבעלות בריתנו וחברותנו היקרות ביותר, חזקות מתמיד. אנו נמשיך לעמוד עם העם היהודי בהגנה על הזכות שניתנה להם מאלוקים לקיים מצוות באופן חופשי וגלוי. כאשר אחינו ואחיותינו היהודים מתכנסים סביב החנוכייה בכל לילה, אנו מתפללים לחגיגה בלתי נשכחת ומבורכת של חג האורות. יהי רצון שאור החנוכיה וחברותם של בני משפחה וחברים ימלאו את ליבכם באושר ובתחושת אמונה מחודשת. חנוכה שמח".

ג'ונסון היה מטיבו הרבה יותר הומוריסטי ופתח את את הסרטון כך: "לכל החברים, השכנים והקרובים היהודיים שלנו בכל מקום בעולם, הרשו לי לאחל לכם חנוכה שמח מאוד. יש את כל הסיבות להיות שמח בזמן הזה של השנה. אחרי הכל, חוץ מההנאה מהלביבות והסופגניות שהיה לי את העונג לאפות כמה מהם בעצמי כשביקרתי בגולדרס גרין במהלך קמפיין הבחירות. מי יכול להתווכח עם פסטיבל בו הילדים מקבלים מתנות כל יום למשך למעלה משבוע?"

"הגיע הזמן לא רק לחגוג את הנס של השמן, אלא גם את הזהות המיוחדת שלכם. להציב את החנוכיה של חנוכה בחלון ולהגיד לעולם, כמו שיהודה המכבי והצוות הקטן שלו אמרו לאנטיוכוס והצבא הענק שלו באותם שנים, 'אני יהודי, ואני גאה בכך'. זה מאוד חשוב בימים אלו, בגלל שאני יודע שהשנים האחרונות לא היו קלות ליהודי בריטניה. במדיה, ברחובות, ובמיוחד ברחבי הרשת, האנטישמיות פרצה במספרים זועקים, והתעודדו לצאת מתחת לאבנים ולהתחיל שוב להפיץ את השנאה שלהם למרחקים".

"אבל כשאתם מדליקים את נרות החנוכה הערב ובערבים הבאים, אני רוצה שתזכרו את זה, כשהמכבים גירשו את כוחות החושך מירושלים, הם היו צריכים לעשות זאת לבד. היום, כשיהודי בריטניה רוצים לגרש את האנטישמיות החשוכה, יש לכם כל אדם הגון במדינה הזאת שנלחם לצידכם. בריטניה לא תהיה בריטניה בלי הקהילה היהודית שלה. אנחנו נעמוד אתכם ונחגוג אתכם בחנוכה ובכל השנה". ראש הממשלה הבריטי מסיים את הסרטון בערבית: "חג חנוכה שמח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חסידי אומות העולם
יבואו על שכרם בקרוב
בביאת גואל צדק

אבל לך תסביר להם שמדינת ישראל מעוניינת בליברליות וכמה שיותר חופש ממצות

איפה החילונים שיראו את זה וילמדו מי הם מי זה העם היהודי שטראמפ ובוריס יבואו לבתי הספר של אחינו החילונים וילמדו אותם טיפה היסטוריה של העם היהודי!!!!
כואב הלב ליראות שלהגיד בבית הספר שאנחנו יהודים זאת כפייה דתית?

מה לעשות

מעט מין האור דוחה הרבה מהחושך….

זו הדרך היחידה לשנות מישהו או משהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture