Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ: "חייבים להתאחד ולהשמיד את הפורענות הרעה של האנטישמיות"

נשיא ארצות הברית על פיגוע הטרור בבית הכנסת מונסי: "המתקפה האנטישמית בליל נר שביעי של חנוכה היא נוראית. מלאניה ואני מאחלים לקורבנות החלמה מהירה ומלאה". צפו בעד ראייה משחזר: "הוא הגיע עם מצ'טה - זרקתי עליו שולחן וצעקתי לכולם לברוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום ועריכה: כאן חדשות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב (ראשון) לפיגוע הטרור בבית הכנסת מונסי שבניו יורק בו נפצעו חמישה בני אדם ואמר כי "המתקפה האנטישמית בליל נר שביעי של חנוכה היא נוראית. כולנו חייבים להתאחד כדי להילחם, להתעמת ולהשמיד את הפורענות הרעה של האנטישמיות. מלאניה ואני מאחלים לקורבנות החלמה מהירה ומלאה".

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, התייחס גם הוא לאירוע הקשה ואמר: "לצערנו, פשע שנאה נוסף כנגד יהודים היה רק עניין של זמן ומיקום, ולא שאלה של האם. לא ניתן לאנטישמיות להרים את ראשה ונעשה הכל כדי לגדוע את הגל האנטישמי שפוקד את ניו יורק בחודשים האחרונים. המשטרה העלתה את את רמת הכוננות והגבירה את האבטחה בשכונות היהודיות. אני שולח חיזוקים לפצועים ומשפחותיהם ומאחל להם רפואה שלמה".

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו ביקר היום בזירת הדקירה בביתו של האדמו"ר ואמר כי מדובר באירוע טרור: "בואו נקרא לדבר בשמו. מדובר בסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית. חוסר הסובלנות, הבורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות. מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים". המושל קואמו הוסיף כי זהו האירוע ה-13 על רקע אנטישמי במדינה בעת האחרונה.

גורם במשטרה אמר לרשת CNN כי החשוד הוא תומאס גרפטון, בן 37, מגרינווד לייק, ניו יורק. לפי דיווחים, גרפטון דקר את החוגגים עד שאחד מהם השליך עליו מתלה מעילים, שולחן וכיסא. לאחר מכן הוא רדף אחריו אל מחוץ לבית. לאחר מכן ניסה גרפטון להיכנס לבית הכנסת הסמוך, אך אנשים שהסתתרו בו נעלו את הכניסה. משלא הצליח להיכנס, נמלט החשוד במכונית. המשטרה עצרה אותו כשעתיים לאחר התקיפה בהארלם, כ-48 ק"מ מהבית.

מוקדם יותר היום הותרו לפרסום שמותיהם של ארבע מתוך חמשת הפצועים בפיגוע הדקירה הקשה בבית מדרשו של האדמו"ר מקאסאן בשכונת פארשעי בעיר מונסי. שלושת בניו של האדמו"ר שבבית כנסת שבביתו אירע אירוע הדקירה – חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, וכן הרב יוסף ניימן שנמצא במצב קשה מאוד ובקהילה היהודית בארצות הברית מבקשים להתפלל לרפואת יוסף בן פרל לרפו"ש.

הרב בן ציון וידר, חבר בית המחוקקים של מחוז רקלונד קנוטי, בה נמצאת העיר מונסי ומי שמתגורר בעיר והיה הלילה בזירת הפיגוע הקשה, עדכן בשיחה ל'חדשות JDN' על מצב הפצועים ועושה סדר בדיס אינפורמציה ומספר כי ישנם חמישה פצועים שפונו לבתי החולים, אחד מהם במצב קשה מאוד, ומבקש להתפלל לרפואת יוסף בן פרל לרפו"ש.

"כרגע אנחנו לא יודעים הרבה יותר מכל אחד אחר, אבל כבר תפסו את זה שעשה את זה, מחר בבוקר נדע יותר בבירור מה קרה פה", עדכן וידר את מה ששמע הלילה מהרשויות המקומיות. "הוא (המחבל שנתפס במנהטן) בדרך לרקלונד קנוטי, מחזירים אותו חזרה לפה, מקווה שעד מחר נדע קצת יותר מה קרה פה לגבי המקרה הספציפי הזה". כשנשאל האם המניע כבר ברור הוא משיב, "תראה, גוי נכנס להדלקת נרות חנוכה של אדמו"ר ומתחיל לדקור על ימין ועל שמאל, בלי שחיפש בן אדם ספציפי, זה נראה כמו פשע שנאה, מה עוד זה יכול להיות?"

"הציבור מפחד, ממש מפחדים לשלוח את הילדים לתלמוד תורה. יש הרבה דברים שמתכננים לעשות בחודשים הקרובים, זה מצב לא פשוט, זה ברור", מוסיף וידר ומתאר מצב של פחד מתמיד. "צריכים להיזהר, זה ברור שצריך יותר היזהר. נהיה מצב שאנשים כותבים דברים אנטישמים ברשתות החברתיות נגד הציבור החרדי, זה דבר שהולך ומתקדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נורא ואיום. חיזקו ואימצו יהודים יקרים

אמאלה איזה פחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture