הקהילה בארה"ב: "אי אפשר לסמוך על המשטרה, צריך להחזיק בנשק"

הפיגוע הקשה בבית כנסת בעיר מונסי עורר לא מעט בהלה, אך גם הוביל צעירים מהקהילה היהודית להצטייד בנשק ולהתאמן כדי להיות מוכנים בשעת הצורך. אחד הצעירים אמר בראיון לכלי התקשורת: "אנחנו צריכים לנקוט בצעדים כדי להגן על הקהילה אם משהו קורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אחרי הפיגוע הקשה במונסי שבה נפצעו 5 בני אדם, יהודי ארצות הברית כואבים ומרגישים כי הם אינם מוגנים מהתקפות אנטישמיות, וזאת למרות הודעת ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזי כי המשטרה המקומית תתגבר את נוכחותה בשכונות בברוקלין בהן חיות קהילות יהודיות גדולות. כעת הפחד מהאירועים הבאים מגיע גם למונסי החרדית.

תושב מונסי בשם שלמה שגם שירת בצה"ל אמר בראיון 'לחדשות 12': "אי אפשר לסמוך על המשטרה או על הממשלה. צריך לאחוז בנשק. זה היהודי המודרני, היהודי החמוש. לפני שנתיים התגייסתי לצה"ל כדי ללמוד להשתמש בנשק ולהתאמן – ועכשיו כשחזרתי אני מלמד את חבריי ואנחנו מתארגנים כדי לעשות זאת באופן קבוע".

שלמה הוסיף: "אנשים צריכים להתחיל להבין שעלינו לנקוט בצעדים אקטיביים. אנחנו צריכים לנקוט בצעדים כדי להגן על הקהילה אם משהו קורה". שלמה גם שיתף בתחושות בתוך הקהילה במונסי: "התגובות מעורבות, חלק מהאנשים נבהלים, כי לא רגילים כאן לראות נשקים גדולים. אבל אנחנו כאן כדי לשנות את זה, ולהנחיל את הרעיון שיהודים יכולים להתחמש וזה בידנו להגן על עצמנו".

אייזיק, צעיר נוסף אמר 'לחדשות 12': "רכשתי אקדח לפני כמה שבועות. מאז קיבלתי המון הודעות מחברים – שואלים כמה זה עולה, איך מוציאים רשיון, איך אפשר להשיג אחד. יש מודעות לזה עכשיו".

העסקן וחבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק לשעבר דב הייקינד סיפר בשיחה לאתר 'ווינט' : "זו שכונה נהדרת, בטוחה מאוד. פתאום הכול השתנה, אנשים מודאגים, מפחדים על הילדים שלהם". לדבריו, אנשים סיפרו לו כי "התוקף היה משוגע, חסר שליטה. הוא חיפש לדקור את כל מי שהיה לידו. אחד מהם הוא בנו של הרב".

רק בחודש שעבר נדקר תושב מונסי בדרכו לבית הכנסת – אך כלי התקשורת בארה"ב לא דיווחו מה עלה בגורלו של הדוקר. לפני שבועיים וחצי אירע גם הירי ההמוני במרכול הכשר בניו ג'רזי, שבו נרצחו ארבעה בני אדם על רקע אנטישמי.

צבי ווייל, בן קהילה נוסף סיפר: "היה כאוס, טירוף. אנשים רצו הביתה ונעלו את הדלתות. אני לא יודע אם זה פשע ספציפית נגד יהודים. המשטרה בודקת את זה, אבל כולם מפחדים. אנחנו לא לוחמים. אנחנו רואים מה קורה בישראל, איך אנשים מגיבים שם, יורים או תוקפים בחזרה. אנחנו רק מנסים לברוח", את הדברים אמר בראיון לאתר 'ווינט'.

לדבריו, מקרי אלימות נגד יהודים מהקהילה מתרחשים מדי יום: "כל יום מישהו חוטף אגרוף, מעיפים את הכובעים, מרססים גרפיטי של צלבי קרס על קירות. השנאה גלויה. זה הפך לנורמה. היהודים החלו לחוש נוח במדינה הזאת אבל אנחנו מגלים ששונאים אותנו ואולי אנחנו צריכים להיזהר. הם שונאים אותנו כי נוח לנו מדי.

"אנחנו צריכים לעשות מה שעושים בישראל. להיות ערים לכך שזה עלול לקרות. אנחנו עם דלתות פתוחות כאן בבתי ספר, בחנויות, אנחנו לא חושבים על זה בכלל. אנחנו צריכים להתחיל להגן על עצמנו, לסגור את הדלתות, את בתי הספר והגנים. בניו יורק קשה להחזיק באקדח, זה חוקי רק בתוך הבית אבל אסור להחזיק את זה בציבור או בבית הספר. אם מישהו נכנס אליך הביתה אתה יכול לירות בו אבל לרוב הדברים האלה קורים בחוץ ואסור להחזיק נשק".

הרב בן ציון וידר, חבר בית המחוקקים של מחוז רקלונד קנוטי, בה נמצאת העיר מונסי אמר בראיון 'לחדשות JDN' כי כרגע המטרה והדרישה היא שכל המוסדות היהודיים בעיר יאובטחו: "זה לא יקרה באופן מיידי, אבל אני מקווה שדברים יתקדמו לכיוון הזה, בעזרת ה'. אני דוחף לשם, נראה מה יהיה, נקווה שזה ילך לכיוון הזה". הוא מספר על השיחות שלו עם גורמי המשטרה, "הם מאוד מתוחים, זה ברור, המצב מאוד לא טוב, יש הרבה בתי כנסת שאפשר להיכנס ולצאת, בתי ספר שאין בהם אבטחה, לא רוצה לחשוב על מה יכול לקרות…". לדבריו, "לא ניפול לפאניקה, אבל צריך להיות ער למצב".

וידר, שפועל מזה שנים בשיתוף פעולה עם הרשויות וכיהן תקופה גם כיו"ר בית הנבחרים, נמנע מלבקר אותם, אך ניתן לשמוע ממנו חוסר שביעות רצון מסיומת. "הממשל מנטר את זה, זה ברור שהממשל המקומי מנטר את המצב כבר למעלה מחצי שנה, ברור, הם על זה, זה ברור ברור ברור, ממה שאני יודע. אבל, הדברים הם לא 100 אחוז. אי אפשר להגיד שאנחנו מרוצים, כי תראה מה קרה, אבל אנחנו מקווים שהמצב ישתפר". כשאני שואל מאיזה צד המתקפות, הוא ממהר להתחמק: "זה לא שמאל, זה לא ימין, זה סתם שנאה".

כ"ק האדמו"ר מקאסאן שבביתו אירע הפיגוע במהלך הדלקת נרות חנוכה, השתתף אמש בטקס הכנסת ספר תורה בבית כנסת סמוך. עשרות הגיעו לברך אותו ולהשתתף בחגיגה. קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, הגיע גם הוא למקום והביע תמיכה בקהילה. הלילה השתתף ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה בקהילה, והודיע על הגברת האבטחה בשכונות היהודיות.

בתוך כך, החשוד בשם גרפטון תומאס, שנעצר ע"י המשטרה בעוון ניסיון לרצוח יהודים, טוען כי לא ביצע את המעשה, זאת למרות שנעצר עם דם על בגדיו. תומאס (37) מואשם בחמישה סעיפים של ניסיון רצח, ובית המשפט קבע כי הערבות לשחרורו תעמוד על 5 מיליון דולר. בנוסף הוא מואשם גם בעבירה של פריצה לבית.

תומאס נעצר בעיר ניו יורק, זמן קצר לאחר התקיפה, לאחר מצוד שנמשך יותר משעתיים לאורך מדינת ניו יורק. הוא נתפס בשכונת הארלם כשדם על בגדיו, שהריחו מאקונומיקה, ככל הנראה בניסיון לנקות את הדם.

'הניו יורק פוסט' מדווח כי נבדק אם גרפטון, החשוד בביצוע הפיגוע, קשור באירוע דקירה של רב מחוץ לבית כנסת אחר באותו אזור בתחילת החודש. על פי הדיווח, המשטרה וה-FBI מחזיקים בתיעוד מצלמות אבטחה של אותו מקרה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כותרת שקר וכזב. כמה צעירים שהתראינו בתקשורת ופתאום זה נהפך ל"קהילה"…
כנראה שאתם ממש לא מכירים את מאנסי.

כושי מהרלאם ראינו רק בסרטים מהגלגול הקודם. ארור כנען

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture