Hadas Parush/Flash90

סמוטריץ' שובר שתיקה: "עדיין לא מאוחר לקיים הליך דמוקרטי" • צפו

יו"ר האיחוד הלאומי שובר שתיקה אחרי האיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "כשמדובר בגורל המדינה, לא בכל מחיר אקח חלק ברשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה. אני לא מעוניין במקום או בתפקיד - אני דורש לתת לציבור לבחור את נציגיו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' שובר שתיקה ומתייחס לראשונה לאיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית שנעשה מאחורי גבו: "כפי שבוודאי שמתם לב, בשבוע וחצי האחרונים גזרתי על עצמי שתיקה. סברתי, ואני עדיין סבור, שהמחלוקות והמריבות מזיקות לנו ומאוד לא נכון לנהל אותן בתקשורת, בתדרוכים והאשמות הדדיות".

"אין זה סוד שהנציגות הפוליטית של הציונות הדתית, נמצאת במשבר ובתקופת בירור גורלית שכמוה לא היתה שנים רבות. מפלגה חפיצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור. הנהגה צריכה להיות קשובה לציבור. ואני אכן שומע, קורא ומקשיב לכם. אני שומע את הקולות ולא יכול שלא להתחשב בהם".

"נפגשתי בתקופה האחרונה עם מאות פעילים משתי המפלגות, רבנים ואישי ציבור כדי להגיע להסכמה שתאפשר קיום של מהלך פתוח ודמוקרטי, כדי לבקש ולקבל בחזרה את אמון הציבור- שאבד. כבר בפתח מערכת הבחירות הנחתי על השולחן מספר הצעות שיאפשרו לנו להיות ראויים אמונכם ואף יפתחו את הדלת בפני מועמדים ומועמדות חדשים שירצו לקבל אמון ולהיות חלק מההנהגה".

הוא תוקף את רפי פרץ, "דרשתי מפקד רחב ופריימריס – אך לצערי סורבתי. קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור – אך לצערי לא נענתי. הגעתי להבנה כי אם רצוננו להמשיך ולייצג ציבור, עלינו להתאחד באופן אמיתי, ובמקביל לקבל מנדט מהציבור".

"בשבועיים האחרונים שמעתי ש"סמוטריץ' רוצה מקום גבוה יותר ברשימה", "רוצה תפקיד בכיר", ועוד שמועות חסרות יסוד. בדיוק בגלל ניתוח המצב שפרסתי בפניכם, אין זה משנה בכלל מהו המקום בו אשתבץ ברשימה המאוחדת, אני או חבריי באיחוד הלאומי. אני לא מבקש את המקום הראשון, גם לא את המקום השני או השלישי, אפילו לא מבקש מקום ריאלי. אני גם לא מבקש תפקיד בכיר או זוטר או כלשהו. כל שאני מבקש ודורש הוא – לקבל מנדט מהציבור".

 

אנשי רה"מ הציעו מתווה לאיחוד בימין; נתניהו לפרץ: "ותר על התפקיד הבכיר"

 

סמוטריץ' מוסיף, "אנו רחוקים שבועיים וחצי בלבד מהתאריך האחרון להצגת הרשימות. על האחריות הרבה שיש על כתפי כולנו לגורלה של מדינת ישראל בבחירות הקרובות לא צריך להכביר במילים. לצערי, בשל הסירוב, מריחת הזמן וגרירת הרגליים הגענו לנקודת זמן בה פריימריס מלאים הם כבר לא דבר מציאותי בהתחשב בסד הזמנים. אבל אם המפלגה שלנו חפצת חיים, יש לחתור כמה שיותר קרוב אל המגמה הזו – ועכשיו".

"הצעתי לצאת אל הציבור במהלך פומבי, מוסכם ומשותף, באמצעות עריכת "משאל גדול", סקר רחב שיבחן את עמדתם ורצונם של עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים שלנו, שיערך על ידי מכון סקרים מוסמך. נציגים ואישי ציבור מוסכמים ינהלו את הסקר יחד עם מכון סקרים מקצועי. תיעשה הכנה בקרב הציבור להבנת הסקר, השאלות יפורסמו מראש, וכך גם המתודולוגיה. הכל יעשה בגילוי ובשקיפות במדגם גדול בהרבה מהרגיל – וכולנו נהיה מחוייבים לתוצאות. זה האופן האמין, המדוייק, והקרוב ביותר לפריימריס מלאים. אני מעריך שכשלב ביניים הציבור יתן בזה אמון ויצביע לרשימה כזו בבחירות לכנסת".

"אפשרות נוספת, שעדיפה גם היא על המצב הקיים, היא איחוד מרכזים של המפלגות ואיחוד מלא של מנגנוני המפלגות ואז עריכת בחירות דמוקרטיות ליו"ר ולרשימה במרכז המשותף. עכשיו תראו, יש לי את כל הסיבות שבעולם לשמור על חלקת האלוקים המפלגתית שלי, עם מנגנון נוח, עצמאות, ומצב כספי מאוזן ובלי חובות. אני גם יודע שאהיה בנחיתות מספרית בבחירות כאלה מול מרכז המפלגה של הבית היהודי, שגדול בהרבה ממרכז האיחוד הלאומי".

"אבל אנחנו לא מחפשים לעצמנו מיקומים ותפקידים, אלא אמון ואיחוד מלא. ולא, אני לא קונה הבטחות וחתימות על איחוד עתידי. סעיפים כאלה היו בכל הסכמי הריצות המשותפות בבחירות הקודמות ולא קוימו בפועל. אין שום סיבה להניח שמי שעצר את המיזוג הזה בשנים האחרונות לא יעשה את זה גם בהמשך. אין לי שום כוונה לשקר לכם ולחתום על הסכם שאיש אינו מאמין שייקוים. מה שיקרה עכשיו, בלחץ הציבור והבחירות – יקרה. מה שיידחה – יידחה לנצח".

"אראה זכות גדולה מאוד להיות חלק מרשימה כזו שמחדשת את אמון הציבור, לא רק בגלל שזה נכון, אלא כי בעיני זהו ההבדל בין הצלחה בבחירות לבין התרסקות חלילה מתחת לאחוז החסימה. לא ארצה להיות בכל מחיר חלק מרשימה שתסתכן סביב אחוז החסימה על רקע התעלמות מרצון הציבור. זה לא אחראי, ועל הכף, כאמור, מונח גורל המדינה", דברי סמוטריץ.

 

הבית היהודי ועוצמה יהודית השיקו את הלוגו למפלגה "הבית היהודי המאוחד"

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמים
וכל מלחמות היהודים בציבור החרדי לגווניו
זהו כאין וכאפס למה שקורה במזרוחניקעס
חבל שיהודים לא יכולים להתאחד
כשאין הנהגה זו המציאות העלובה

נו אז יאלה תתאחד כבר במקום לברבר ולברבר…

סמוטריך מבלבל את המוח. לא רוצה את עוצמה יהודית.
ממציא תירוצים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture