שגרירות ארה"ב בבגדד. צילום: משרד החוץ האמריקני

דיווח: מפגינים פרצו לשגרירות ארה"ב בבגדד, השגריר וצוותו פונו

אלפי אנשים צעדו היום לעבר שגרירות ארה"ב בבגדד הם ניסו להסתער עליה וכמה מהם פרצו למתחם. המפגינים יידו בקבוקים, שברו מצלמות אבטחה וקראו: "מוות לאמריקה, מוות לישראל!". השגריר הוברח, מאבטחים נסוגו לתוך השגרירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אלפי מפגינים פרצו היום (שלישי) לשגרירות ארה"ב בבגדד בעקבות התקיפה האווירית שביצעה ארה"ב בעירק לפני כיומיים. המפגינים, בניהם בני משפחותיהם של ההורגים בתקיפה האמריקנית, הגיעו למתחם השגרירות – והחלו לקרוא קריאות גנאי תוך שהם פותחים בירי. בעקבות ההסתערות: השגריר האמריקני וצוותו פונו מהמקום "בשל חשש לביטחונם".

חלק מהמפגינים השליכו אבנים לעבר השער, בעוד שאחרים צעקו: "לא, לא אמריקה, לא, לא לטראמפ". הם תועדו מדליקים אש בשערי המקום, וכוחות מיוחדים עיראקיים שנפרסו השתמשו בגז מדמיע כדי להדוף אותם. בין המשתתפים בהפגנות היו מנהיגי המיליציות ובעלי בריתם של איראן, בהם קיס אל-חאזעלי, מנהיג קבוצת עסאיב אל-חק. בגדר שסביב המבנה הונפו דגלי גדודי חיזבאללה.

ע"פ דיווחים של סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, מאבטחים נראו נסוגים לתוך השגרירות, ומפגינים יידו לעבר הבניין בקבוקים ואבנים ושברו מצלמות אבטחה מחוץ למקום. הם גם תלו על קירות השגרירות דגלים צהובים של "גדודי חיזבאללה", והשמיעו קריאות נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כוחות מיוחדים עיראקיים התפרסו ליד השער הראשי של השגרירות ומנעו מהם לפרוץ אליה, אולם בהמשך דווח כי מפגינים מציתים עמדות שמירה ריקות מחוץ למתחם, ואז כמו נודע כי לפחות כמה מהם הצליחו לפרוץ לתוך המתחם.

במקביל, התקיימו הלוויותיהם של הלוחמים, שלפחות 25 מהם נהרגו בתקיפות האמריקניות ביום ראשון, שהיו בתגובה להרג של אזרח אמריקני במתקפת רקטות על בסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים בעיראק ביום שישי האחרון.

התקיפות מגיעות בזמן של מתיחות רבה בין איראן לבין ארצות הברית, שתי בעלות בריתה העיקריות של עיראק. היא גאתה מאז השנה שעברה, כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין בשנת 2015, והחזיר את הסנקציות הכלכליות על איראן. במקביל, עיראק עצמה חווה משבר חריף, בשל המחאה בת השלושה חודשים נגד הממשלה הפרו-איראנית, שבה נהרגו מאות בני אדם.

כזכור, בתחילת השבוע נורו כ-30 רקטות לעבר בסיס של צבא ארצות הברית בעיראק במתקפה שתוארה כגדולה ביותר על כוחות אמריקניים בעיראק מאז אוקטובר. בתקיפה נהרג קבלן אמריקני וגורמים אמריקנים דיווחו גם על פצועים נוספים מבין הכוחות האמריקנים והעיראקים ששהו בבסיס. צבא עיראק מסר כי הטילים נורו על הבסיס הצבאי K1 שנמצא 15 קילומטרים צפון-מערבית לעיר כירכוכ שבצפון המדינה.

בתגובה, צבא ארצות הברית תקף מטרות של מיליציה פרו-איראנית בעיראק ובסוריה. מהפנטגון נמסר כי הצבא תקף חמישה יעדים של ארגון גדודי חיזבאללה, שלושה מהם בעיראק ושניים בסוריה. היעדים כללו מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה שבהם תוכננו פיגועים על כוחות הקואליציה.

לפי הדיווחים, לפחות 27 לוחמי מיליציות שיעיות נהרגו ועוד 51 נפצעו בתקיפה האמריקנית נגד הבסיסים של "גדודי חיזבאללה", מיליציה הזוכה למימון מטהרן ופועלת בשירותה. בין ההרוגים אמש, כך דווח, ארבעה מפקדים במיליציה. התקיפה הייתה בתגובה להרג אזרח אמריקני מירי רקטות לעבר בסיס בצפון עיראק בסוף השבוע האחרון והגיעה אחרי סדרת שיגורי רקטות לעבר בסיסים ברחבי עיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture