קרדיט צילום: צבא ארצות הברית

אחרי הפריצה לשגרירות: ארה"ב תשלח 750 חיילים נוספים לעיראק

שר ההגנה האמריקני הודיע ש-750 חיילים יישלחו באופן מיידי למזה"ת בתגובה למהומות מחוץ לשגרירות ארה"ב בבגדד. גורמים רשמיים: "נוכל לשלוח עד 4,000 חיילים בימים הקרובים". טראמפ, שהאשים את טהרן ואמר: "לא מעוניין ולא צופה מלחמה עם איראן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


חיילי מרינס ראשונים נוחתים בבגדאד. קרדיט: צבא ארצות הברית

המתקפה על שגרירות ארה"ב בבגדד: שעות לאחר הפריצה למתחם השגרירות האמריקנית בעיראק, הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) שר ההגנה האמריקני מארק אספר כי ישלח 750 חיילים למזרח התיכון באופן מיידי כתגבורת לכוחות המוצבים באזור. אספר קרא לממשלת עיראק לסייע בהגנת הדיפלומטים האמריקנים במדינה, והדגיש כי מדובר בחלק מ"האחריות הבינלאומית" של בגדד.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי והודה לו ולנשיא ברהם סלאח על תגובתם המהירה. הנשיא האמריקני צייץ כי "שגרירות ארצות הברית בעיראק הינה והייתה בטוחה במשך שעות. טוב לוחמינו, יחד עם אמצעי הלחימה הקטלניים ביותר בעולם, הגיעו במהירות למקום. תודה לנשיא וראש ממשלת עיראק על תגובתם המהירה לסייע לנו".

בציוץ נוסף בחשבון הטוויטר שלו האשים נשיא ארה"ב את טהרן בתקרית "איראן תישא במלוא האחריות לאובדן חיים או לכל נזק שייגרם למתקנים שלנו. הם ישלמו מחיר גדול, זו לא אזהרה, זה איום". עם זאת, בשיחה שקיים מאוחר יותר עם עיתונאים הבהיר טראמפ כי אינו מעוניין במלחמה עם איראן, וכי הוא אינו צופה שהדבר יקרה.

גורמים אמריקנים רשמיים אמרו כי 750 החיילים יוצבו תחילה בכוויית, וכי רובם כבר עושים את דרכם למזרח התיכון. בנוסף אמרו כי ניתן יהיה לשלוח עד 4,000 חיילים לאזור בימים הקרובים במידת הצורך. יותר מ-5,000 חיילים אמריקנים מוצבים כיום בעיראק ותומכים בכוחות המקומיים. גורמים נוספים מסרו כי כוח נחתים קטן צפוי להישלח לשגרירות בבגדאד באופן זמני. גורם נוסף אמר כי שני מסוקי "אפאצ'י" ביצעו "תצוגת תכלית" בשמי המתחם.

ג'ון בולטון, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי בממשל הנשיא דונלד טראמפ עד שפוטר, צייץ מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו: "המתקפה על השגרירות האמריקנית בבגדד מגיעה הישר מ"הפלייבוק" האירני של 1979. מדובר בסימן לשליטה אירנית על מיליציות שיעיות, לא סימן לאידיאולוגיה אנטי-אמריקנית בעירק. עלינו להגן על האזרחים שלנו מפני הלוחמה האירנית".

כזכור, אלפי מפגינים פרצו אמש לשגרירות ארה"ב בבגדד בעקבות התקיפה האווירית שביצעה ארה"ב בעירק לפני כיומיים. המפגינים, בניהם בני משפחותיהם של ההורגים בתקיפה האמריקנית, הגיעו למתחם השגרירות – והחלו לקרוא קריאות גנאי תוך שהם פותחים בירי. בעקבות ההסתערות: השגריר האמריקני וצוותו פונו מהמקום "בשל חשש לביטחונם".

חלק מהמפגינים השליכו אבנים לעבר השער, בעוד שאחרים צעקו: "לא, לא אמריקה, לא, לא לטראמפ". הם תועדו מדליקים אש בשערי המקום, וכוחות מיוחדים עיראקיים שנפרסו השתמשו בגז מדמיע כדי להדוף אותם. בין המשתתפים בהפגנות היו מנהיגי המיליציות ובעלי בריתם של איראן, בהם קיס אל-חאזעלי, מנהיג קבוצת עסאיב אל-חק. בגדר שסביב המבנה הונפו דגלי גדודי חיזבאללה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את איראן בכך שתכננה את ההסתערות של עשרות מתפרעים על שגרירות ארה"ב בעיראק: "איראן הרגה קבלן אמריקני ופצעה רבים. הגבנו בעוצמה, וכך נעשה תמיד. כעת איראן מנצחת על התקפה נגד השגרירות האמריקנית בעיראק. היא תישא באחריות המלאה. בנוסף, אנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחה להגן על השגרירות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture