נועם רבקין פנטון / Flash90     

הדילמות והמכשולים: שעות לדד ליין – נתניהו טרם ביקש חסינות

עד חצות יכול ראש הממשלה להגיש ליו"ר הכנסת אדלשטיין בקשה לחסינות מהעמדה לדין. הבקשה כבר מוכנה ומנומקת, אבל בשעות האחרונות ממשיך נתניהו לקיים דיונים בשאלה אם אכן להגיש אותה - וכיצד לצלוח זאת באופן שלא יגרום נזק משמעותי לקמפיין הליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


דברי נתניהו בכנס הליכוד על בקשת החסינות

במערכת הפוליטית מצפים בדריכות להחלטה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האם להגיש לכנסת בקשה לשמור על חסינותו מפני העמדה לדין. הלילה (רביעי) בחצות הוא המועד האחרון שבו יוכל נתניהו להגיש את הבקשה ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין.

ביומיים האחרונים מקיים נתניהו בדיקות שונות כדי להבין את מידת הנזק למפלגה שתייצר הבקשה, ולהחליט איזה מהלך הסברתי יתלווה אליה. אם נתניהו יחליט להגיש רשמית את הבקשה, הוא צפוי לפרסם גם הודעה מטעמו שתסביר את הרקע להחלטה שקיבל.

ה"פ חוק החסינות הקיים, במידה ונתניהו לא יגיש את בקשת החסינות, משפטו הפלילי יפתח באופן מיידי בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני פאנל של שלושה שופטים. כתב האישום ציין את שמותיהם של 333 עדים, אם כי לא בטוח שהתביעה תיזקק לכל מאות העדים הללו בסופו של דבר.

ובמידה ויחליט לבקש את החסינות, הדיון יערך בפני ועדת הכנסת, ואופיו הוא מעין-שיפוטי. הדיון אמור להיערך על בסיס העילות לחסינות ובהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה ועורכי דינו של נתניהו. אך מאחר שבכנסת ה-21 ובכנסת ה-22 לא הוקמה קואליציה, ואין ממשלה מתוקף הסכמים קואליציוניים, הרי שגם ועדת הכנסת לא הורכבה, וכרגע לא ניתן לקיים את ההליך.

אתמול החל יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן בהכנות למקרה שנתניהו יגיש בקשת חסינות. 'בישראל היום' פורסם כי בדיונים פנימיים שהתקיימו בצמרת כחול לבן, הושגה הסכמה כי יש חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה, בוודאי ערב הבחירות לכנסת ה-23, לפעול בכל הכוח כדי להביא להקמת ועדת כנסת, על מנת שתחל בדיונים על בקשתו של נתניהו לקבל חסינות. וכדי לקדם את המהלך התנהלו שיחות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שיתמוך במהלך.

גורמים בכחול לבן שצוטטו 'בישראל היום' אומרים כי "גם אם הסיכויים להקמת ועדת הכנסת שקולים, כל עוד ישראל ביתנו לא יתמכו בהצעה אין לנו רוב. נפעל לכנס את הוועדה המסדרת כדי לדון בנושא זה בשביל להגביר את המודעות הציבורית לכך שנתניהו מבקש להסתתר מאחורי החסינות, וזאת במקום להתייצב בביהמ"ש כדי להתמודד עם שלושה כתבי האישום נגדו".

כזכור, בתחילת השבוע באירוע הדלקת נרות חנוכה לפעילי הליכוד תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את כחול לבן ואמר: "הדבר היחיד שמאחד את שלוש המפלגות המוזרות האלה, הגוש ההוא, זה סיסמה אחת: רק לא ביבי. הם כל היום מבלבלים את המוח מול הטלפרומפטר – חסינות, חסינות. אני אודיע על החלטתי, אבל דבר אחד ברור: חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה אלא אבן יסוד בדמוקרטיה. בכל מקרה, יש חסינות אחת שאני מבקש כבר עכשיו- חסינות מפני תעמולת הסרק של גנץ לפיד וחבריהם. אין לי זמן לזה, אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו. זה לא יצליח להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture