הדס פרוש / Flash90

בכירים בליכוד: "אדלשטיין יטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת"

הקרב על החסינות: אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש אמש בקשה לקבלת חסינות מהעמדה לדין, בכירים בליכוד טוענים כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צפוי להטיל וטו על הקמת וועדת הכנסת או לחילופין למנוע את הדיון בחסינותו של ראש הממשלה עד לכנסת הבאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי בקשת החסינות של נתניהו, בכירים בליכוד טוענים הבוקר (חמישי) שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למעשה כבר החליט בסוגיית החסינות. 'ברשת ב' פורסם הבוקר כי אדלשטיין, כך על פי הבכירים, מתכוון להשתמש בזכות הווטו שלו כדי למנוע הצבעה בכנסת בשאלת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זכות הווטו של אדשלטיין להכריע אם יתקיימו דיון והצבעה על החסינות הוענקה לו בהחלטה שקיבלה הוועדה המסדרת, בהסכמת כחול לבן, שקבעה כי הצבעה בנושא תתקיים בהסכמת יו"ר הכנסת, ולאחר שזה התייעץ עם היועץ המשפטי של הכנסת.

ע"פ אותם גורמים, נתניהו מעדיף שההצבעה על החסינות לא תתקיים בכנסת הנוכחית, משום שאין לו רוב לקבלת החסינות, ולכן הוא מעדיף שההכרעה תעבור לכנסת הבאה, בתקווה שגוש הימין ינצח ויביא 61 מנדטים, ליו"ר הכנסת יש שני אפשריות לעצור את ההצבעה המדוברת, או למנוע מלכתחילה את הקמת ועדת הכנסת, שרק היא יכולה לדון בנושא החסינות, או לאפשר את הקמת הוועדה, אך למנוע את דיון החסינות עצמו, לאחר שהוועדה הוקמה.

כזכור, אמש דווח 'בוואלה' כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר היום פנה יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, זאת כפי שמתבקש בנהלי הכנסת, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי, "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה 23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, 'הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת'. נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

ב'חדשות 13' דווח כי אייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, צפוי לתת שתי חוות דעת בעניין חסינות ראש הממשלה נתניהו מפני העמדה לדין. הראשונה היא אם ניתן להקים ועדת כנסת במצב הנוכחי, והשנייה – אם ראוי שהיא תקיים דיון בחסינות עוד לפני הבחירות. גורמים ששוחחו איתו סבורים שהוא צפוי להעדיף לדחות את הדיון עד אחרי הבחירות. מדובר במכשול נוסף העומד בפני ניסיון הסרת החסינות של ראש הממשלה.

מפלגת ישראל ביתנו הודיע אמש כי תתמוך בהקמת ועדה בכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר הסיעה של המפלגה בכנסת, ח"כ עודד פורר אמר כי "‏כבר לפני שבוע ביקשתי להקים את וועדות הכנסת כדי לפקח על עבודת הממשלה שאין לה אמון ציבורי כבר שנה ורבים משריה כלל לא זכו לאמון הכנסת".

פורר התייחס לדיווח לפיו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות ואמר: "אני מצפה מיו"ר הכנסת שלא ימנע את הדיון על הקמת הוועדות". פורר הוסיף כי "כעת, משהוגשה בקשת החסינות, יש לאפשר את הקמת הוועדות כולן – כולל וועדת הכנסת".

בנוסף הודיע יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כי חברי מפלגתו יצביעו נגד הענקת חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture