Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "התנהלות בריונית לא תצלח – הכנסת היא לא שוק"

בלשכת יו"ר הכנסת מגיבים בחריפות לטענות של כחול לבן: "מזה חודשיים כחול לבן עומדת בראשות הוועדה המסדרת ולא עשתה דבר להקמתן של ועדות כנסת קבועות. רק משיקולי בחירות בוער לח"כ ניסנקורן לשבור כלים ולאבד עשתונות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בלשכת יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיבו הבוקר (חמישי) בחריפות לטענות של 'כחול לבן' נגדו על כך שהוא מעכב את הקמת וועדת הכנסת במטרה לדחות את הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, אותה הוא הגיש אתמול: "התנהלות בריונית לא תצלח – הכנסת היא לא שוק ולא תהווה פלטפורמה לקמפיין הבחירות של כחול לבן או של כל מפלגה אחרת".

עוד הוסיפו: "נזכיר שמזה חודשיים כחול לבן עומדת בראשות הוועדה המסדרת ולא עשתה דבר וחצי דבר להקמתן של ועדות כנסת קבועות – גם כשלא היינו בתקופת פגרת בחירות. הציבור מבין שרק משיקולי בחירות בוער לח"כ ניסנקורן לשבור כלים ולאבד עשתונות באופן ציני ומלאכותי. יו"ר הכנסת ימשיך לשמור על כבודה של הכנסת גם כשהדבר לא מוצא חן בעיני גורמים אינטרסנטיים. שישתו כוס מים".

כזכור, אמש דווח 'בוואלה' כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר היום פנה יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, זאת כפי שמתבקש בנהלי הכנסת, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע.

ב'כאן חדשות' דווח הבוקר כי אדלשטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שלו כדי למנוע הצבעה בכנסת בשאלת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך על פי בכירים בליכוד. זכות הווטו של אדשלטיין להכריע אם יתקיימו דיון והצבעה על החסינות הוענקה לו בהחלטה שקיבלה הוועדה המסדרת, בהסכמת כחול לבן, שקבעה כי הצבעה בנושא תתקיים בהסכמת יו"ר הכנסת, ולאחר שזה התייעץ עם היועץ המשפטי של הכנסת.

ע"פ אותם גורמים, נתניהו מעדיף שההצבעה על החסינות לא תתקיים בכנסת הנוכחית, משום שאין לו רוב לקבלת החסינות, ולכן הוא מעדיף שההכרעה תעבור לכנסת הבאה, בתקווה שגוש הימין ינצח ויביא 61 מנדטים. ליו"ר הכנסת יש שני אפשריות לעצור את ההצבעה המדוברת, או למנוע מלכתחילה את הקמת ועדת הכנסת, שרק היא יכולה לדון בנושא החסינות, או לאפשר את הקמת הוועדה, אך למנוע את דיון החסינות עצמו, לאחר שהוועדה הוקמה.

מכחול לבן נמסר אמש כי יו"ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן, ייפגש ביום ראשון בשעה 13:00 עם יו״ר הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין, ועם יועמ״ש הכנסת, עו״ד אייל ינון, כדי לדון עמם על הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות. "נתניהו הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא ליו״ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט", אמר אמש ניסנקורן.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הודיע אמש כי הסירו את התנגדותם להקמת הוועדה: "‏כבר לפני שבוע ביקשתי להקים את וועדות הכנסת כדי לפקח על עבודת הממשלה שאין לה אמון ציבורי כבר שנה ורבים משריה כלל לא זכו לאמון הכנסת. אני מצפה מיו"ר הכנסת שלא ימנע את הדיון על הקמת הוועדות. כעת, משהוגשה בקשת החסינות, יש לאפשר את הקמת הוועדות כולן – כולל וועדת הכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יולי אדלשטיין הוא אחד מהח"כים הבודדים שנשארים ממלכתיים בתקופה הזו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture