ה-FBI חוקר: המחבל ממונסי חשוד בדקירת חרדי לפני כחודש וחצי

הבולשת הפדרלית בארה"ב בודק חשד כי גרפטון תומאס שתקף חרדים בהדלקת הנרות בבית הכנסת של האדמו"ר מקאסאן במונסי שבארה"ב אחראי גם על דקירת חסיד סאטמאר בעיר לפני כחודש וחצי. אמו של המחבל סיפרה: היה בעבר "גוי של שבת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) חושדת כי גרפטון תומאס, שתקף מספר חרדים במעמד הדלקת נרות בבית הכנסת שבביתו של האדמו"ר מקאסאן במונסי שבמדינת ניו יורק, דקר אברך חסיד סאטמאר לפני כחודש וחצי ליד בית כנסת בעירה ופצע אותו קשה.

בחודש נובמבר האחרון נדקר הרב מרדכי שלזינגר בדרכו לבית כנסת במונסי. המשטרה בדקה את מצלמות האבטחה וגילתה שרכב ההונדה השייך לאמו של תומאס היה באזור. הרכב הוחרם לצורכי חקירה. כמו כן, בדירתו של תומאס בגרינווד לייק בניו יורק אותרה סכין עם סימני דם. הסכין נשלחה לבדיקת DNA כדי לקבוע אם תומאס הוא זה שדקר את שלזינגר.

לפי הדיווחים של כלי תקשורת בארה"ב, אמו של תומאס סיפרה שבעבר שימש גוי של שבת בבית כנסת יהודי, ומכאן האיבה שלו כלפי יהודים. בחיפוש בביתו גילו הרשויות יומנים עם אמירות אנטישמיות. בנוסף כתב על "העבריים השחורים", שאנשיה מאמינים שהם הצאצאים של בני ישראל ולא היהודים.

כזכור במוצאי שבת חנוכה חמישה מתפללים חרדים מחסידות קאסאן נדקרו לפנות בוקר (שעון ישראל) בסעודת מלווה מלכה בבית כנסת בעיירה מונסי, הממוקמת כ-50 ק"מ מהעיר ניו יורק בארצות הברית. חמישה פצועים פונו לבתי חולים, ועוד 10 טופלו במקום. האירוע התרחש במהלך סעודת מלווה מלכה בבית מדרשו של של אדמו"ר מקאסאן פארשעי שליט"א.

מונסי נחשבת למרכז יהודי בולט, ובמקום פועלות קהילות חסידיות מוכרות. אחד מהנוכחים סיפר 'לכאן חדשות': "הרבי פתח את ביתו לכבוד חנוכה. אדם מאוד גבוה עם מצ'טה התחיל לפגוע באנשים. אדם אחד פגע בו ואנשים התחילו לברוח. הוא ניסה להיכנס לבית כנסת סמוך, אבל הצליחו לנעול אותו. שמענו שתפסו אותו במנהטן". עוד הוא סיפר "רוב הנפגעים היו נכים, זרקנו על התוקף שולחנות וכיסאות".

כלי התקשורת המקומיים דיווחו בשעת המעשה כי לפחות אדם אחד נדקר בחזהו – וכוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום פתחו במצוד אחר התוקף. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראו רכבי חירום ואמבולנסים שמפנים במהירות את הקורבנות מבית הכנסת, שנמצא ככל הנראה בתוך ביתו של הרב. לפי הדיווחים, החשוד נמלט מהמקום ברכב מסוג ניסאן, ולא אמר כלום לפני שהחל לדקור את המתפללים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטוח שהוא אנטישמי?
הוא לא פשוט ציין עובדות?
(איווט ליברמן)

שילמד הציבור שלנו לכבד גויים.
אוי לנו על חילול שם שמים.
אם ככה הגיע זה סימן מובהק להתנהגות ברברית ומזלזלת באדם. כבר אמרו על זה רבותינו לפני לא להרגיז את האומות. וכל שכן לנהוג בכבוד. ואם נעשה כן הם יכבדו גם אותנו. "כמים לפנים כן לב האדם לאדם"

עמרם אציין בשבילך דבר אחד או שניים נכון שיש לנו מחוייבות להיות אור לגויים אבל אל תשכח אתה מעולם כיהודי הייתה נרדף ולא רודף ולא בגלל איך שאתה התנהגת או שהייתה אלא דבר ראישון הקב"ה אוהב את הנרדף ולא את הרודף.. ב מכיוון שעשיו שונא ליעקב.. ג הקב"ה רוצה לעורר אותנו לתשובה.. וד אל תצפה לקבל את התואר "עם נבחר" בלי שירצו אומות העולם לחמוד ממך אותו..ואם נכבד ונעריך ונתפלל לבורא עולם ולא לאותם גויים אזי ה' יהיה בעזרנו כמו שנאמר "הנה לא ינום ולא אישן שומר ישראל ה' ישמורך מכל רע ישמור את נפשך ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם".. שבעזרת השם נזכה להיות יהודים שמאירים את אורו של בוראנו לאומות העולם ולא יוכלו לפגוע בנו …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture