Olivier Fitoussi/Flash90

מנדלבליט נגד נתניהו: "לא יביאו את העדים לוועדת הכנסת, זה לא יקרה"

היועמ"ש דחה את טענות ראש הממשלה לתפירת תיקים: "גם במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים". על העימות עם שר המשפטים: "יהיה קשה לקיים משפטית החלטה שלא בהסכמה". על דיוני החסינות: "אני לא מוצא שום בסיס לטענות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה הערב (ראשון) את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו על תפירת תיקים ואמר כי, "אני לא מתכוון להתעמת עם ראש הממשלה בפומבי. אמר מה שאמר. לגיטימי שיהיו טענות, והיו וטענות רבות שהושמעו במהלך השימוע, אבל גם במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים, ועכשיו כשהתקבלה ההחלטה – נשמעות הטענות האלה", אמר מנדלבליט בכנס שנערך באוניברסיטת חיפה.

מנדלבליט אמר עוד כי, "כל הטענות של תפירת תיקים או הפיכה שלטונית, אין להן שום ביסוס ומצער שהדברים האלה נאמרים". לדבריו, "העמדה שלי שהמטרה לא מקדשת את האמצעים, ומבחינתי בוודאי שהמטרה היא לחתור לחקר האמת ולפענח פשיעה ולהגן על הציבור. ובצד זה חובתו של היועמ"ש לוודא שזכויות הנחקרים והנאשמים נשמרות, ואני בהחלט מוטרד מכמה מהטענות שהיו".

על הטענות כלפי ההתנהלות סביב חקירת העדים במסגרת החקירה נגד נתניהו, אומר מנדלבליט: "גם בנושא חקירות רה"מ, הנושאים האלה כבר נמצאים בבדיקה במשטרה, ואמורים להגיע אליי. עושים את זה בזהירות רבה, יש חומרים רבים, והם יגיעו אלי. בשורה התחתונה אני חושב שבוודאי שהמצב לא מושלם, מבחינתי כל הערה כזאת של בית המשפט זה הזדמנות ללמוד ולתקן דברים שאני לא מכיר ולא נחשף אליהם".

מנדלבליט ציין כי נענה לבקשות רבות מצד נתניהו – וגם מנע את חקירתו והעמדתו לדין בפרשות אחרות. "רציתי להגיע לבירור האמת ולשמוע את הטענות – הסכמנו לבקשה לחומרי החקירה, להארכת השימוע מיומיים לארבעה – וזה היה נכון כי זה היה מוצדק. ניסינו להיות כמה שיותר בסדר והגונים. היו גם טענות מסוימות שנשמעו, לא התרגשתי מזה – צריכים ללכת בדרך הנכונה".

יועמ"ש התייחס למינוי מ"מ פרקליט המדינה וליחסיו עם שר המשפטים אמיר אוחנה: "אין לי עימות עם השר. הוא החליט על מינוי ממלא מקום וזו סמכותו. מבחינתי אפשר היה להמשיך עם שי ניצן, אבל הוא החליט וזה לגיטימי". היועץ הוסיף כי הוא המליץ על מועמד שהיה לדעתו מתאים יותר לתפקיד, וטען כי המינוי היה צריך להתבצע גם בהסכמתו: "אם תהיה החלטה לא בהסכמה, יהיה קשה לקיים אותה מבחינה משפטית".

כמו כן, היועמ"ש שלל את הדברים של עורכי דינו של נתניהו, לפיהם במהלך הדיונים בכנסת על החסינות רה"מ יבקש להציג טענות, ראיות ולזמן עדים. "לא יביאו את העדים לוועדת הכנסת. זה לא יקרה", אמר מנדלבליט. "אבל הדברים יתבררו בדרך הנכונה". עוד אמר בהתייחסות לטענות שעלו בבקשת החסינות כי, "אני לא מוצא שום בסיס לטענות של חוסר תום לב, אבל הדברים יתבררו".

בשבוע שעבר הגיש נתניהו באופן רשמי ליו"ר הכנסת את בקשת החסינות ונימק כי, "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. לצערי במקרה שלי יש תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנו עם ישראל אומרים להעיף את מנדלבליט השקרן תופר התיקים הערמומי איש שמאל רדיקאלי הזוי ומוטה

מנדלבליט רשע מרושע

ויפה שעה אחת קודם

קצת הגזמת מ'. תיזהר בלשונך כנגד יהודי! כל יהודי!!

"לא מוצא שום בסיס לטענות של חוסר תום לב"? נעזור לך למצוא! ובכן, מעולם סיקור חיובי לא הוגדר כשוחד. לא בארץ ולא בשום מדינה מודרנית אחרת. מעולם!!

רגע, אתה מנדלבליט לא שמעת את נתניהו 5000 פעם בשנתיים האחרונות קובל ע"כ שלא חקרו את כל אלו שהצביעו בעד חוק "ישראל היום", או שאתה מתקשה להבין שהמשמעות של זה היא: "תפירת תיקים"?

מי מינה את מנדנביט ?
מי מינה את המפכ"ל
מי מינה את ביתן ?
חבל אבל כנראה שכל המינויים של הממנה שבמקרה הוא רוה"מ רק מצדיקים שידיו אינם נקיות , אמר מנדנבלט ביין השורות שפרשות נוספות סגר , ניחוש קטן , הצוללות , טרם החקירה הודיע מנדנבלט על סגירת החשדות נגד נתניהו, זוכרים מה עשה מנדנבלט טרם היותו יועמש- נכון : מזכיר הממשלה

עוד קצת
והסיפור של ביבי מאחורינו
והאנשים שמסביבו יחזרו לדבר שפוי.

ממתי סיקור אוהד זה שוחד? מה אתה מקשקש ומיתמם? ממתי היועמ"ש ממנה את מ"מ פרקליט המדינה? מה פירוש שזו סמכות השר וזה לגיטימי אבל יהיה קשה לקיים מבחינה משפטית. דיייייי נמאס מהצביעות של המשפטנים, פשוט נמאסססס

גם קצב דיבר כמו נתניהו.

לאליהו קלמן.
סידור הטבות ובלעדיות ע"ח המתחרים + ע"ח טובת הציבור,
עבור סיקור חיובי – אינה שוחד???
זה שאיש לא נאשם בכך מעולם, מעידה על גודל עבריינותו ותעוזתו של הנאשם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture