"הנקמה האיראנית": עשרות טילים שוגרו לעבר בסיסים אמריקניים בעיראק

איראן תקפה בעשרות טילים בסיסים בעיראק בו שוהים כוחות אמריקניים. הפנטגון: "שוגרו יותר מתריסר טילים בליסטיים". משמרות המהפכה לקחו אחריות: "מבצע מוצלח בשם 'השהיד סולימאני'". איימו על ישראל: "אם ארה"ב תגיב, נתקוף בחיפה ודובאי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: התקיפה האיראנית הלילה נגד בסיסי צבא ארה"ב בעיראק. צילום: רשתות ערביות

עשרות טילי קרקע-קרקע נורו הלילה (בין שלישי לרביעי) לעבר בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמערב עיראק, המאוכלס בכוחות צבאיים אמריקנים. עוד דווח כי נשמע פיצוץ בסמוך לבסיס צבאי המאוכלס בצבא ארצות הברית באירביל, בירת החבל הכורדי העצמאי בעיראק. לראשונה קיבלה איראן אחריות על המעשה וגם גורמים רשמיים בארצות הברית אישרו את דבר התקיפות.

בשלב זה עדיין לא ידוע אם חיילים אמריקנים נפגעו במתקפה. על פי חלק מהדיווחים, יותר מ-30 טילים, חלקם בליסטיים, שוגרו למספר בסיסים שמאכלסים חיילים אמריקנים בעיראק. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לפחות שישה טילים שנורו לעבר בסיס צבא ארצות הברית בשדה התעופה הצבאי אל אסד במערב עיראק.

בהודעת משמרות המהפכה נמסר: "בתגובה על פעולת הטרור של ארצות הברית בהריגת קאסם סולימאני וחבריו, ביצעו היום לפנות בוקר כוחות חיל האוויר של משמרות המהפכה מבצע מוצלח בשם "השהיד סולימאני", של שיגור עשרות טילי קרקע קרקע לעבר הבסיס האווירי הכבוש על ידי צבא הטרור של ארצות הברית הידוע בשם "עין אל אסד". בהמשך נפרסם עוד פרטים על המבצע", לשון ההודעה.

משמרות המהפכה "הזהירו" את ארצות הברית ואת בעלות בריתה באזור שלא להגיב על מתקפת הטילים. באזהרה שפרסמו בסוכנות אירנא איימו גם על ישראל ומסרו כי, "אנחנו לא רואים בשום אופן כי הישות הציונית נפרדת מהממשל האמריקני בפשעים הללו, ואנחנו מזהירים את השטן הגדול מפני כל פעולה או מבצע מצידו. הם ייענו בתגובה יותר מוחצת ויותר כואבת".

גורם אמריקני אישר כי מדובר בטילים בליסטיים איראניים ששוגרו לעבר מתקנים צבאיים אמריקאים בצפון ובמערב עיראק. מהפנטגון נמסר כי "איראן שיגרה למעלה מתריסר טילים בליסטיים אל בסיסי צבא ארה"ב והקואליציה בעיראק, מתוך שטחה של איראן". גורם בכיר בפנטגון אמר כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים. "ברור שהם שוגרו מאיראן", אמרו בפנטגון.

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, שהיה הראשון לדווח על התקיפה, דיווח מאוחר יותר הלילה כי גל שני של טילים שוגר לעבר הבסיס עין אל-אסד. על פי הדיווחים, משמרות המהפכה הזהירו את ארה"ב ובנות בריתה באזור לאחר התקיפה השניה לא להגיב על מתקפות הטילים, אחרת המשטר יצא לגל תקיפות שלישי במהלכה תתקוף את בנות הברית של ארה"ב ביעדים כמו דובאי וחיפה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ עודכן בפרטי המתקפה, ונועד עם צוות הביטחון הלאומי שלו. דוברת הבית הלבן מסרה כי, "אנו מודעים לדיווחים על התקפות על מתקני ארה"ב בעיראק. הנשיא תודרך ועוקב אחר המצב מקרוב ומתייעץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו". שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה מארק אספר הגיעו לבית הלבן להתייעצות דחופה עם הנשיא טראמפ.

לאחר מספר שעות דווח כי הסתיימה ההתייעצות ובכירים עזבו את הבית הלבן, עוד נמסר כי הנשיא לא ימסור הלילה הצהרה לתקשורת. מאוחר יותר, סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר בישראל, צייץ טראמפ בטוויטר כי, "הכל בסדר. טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים בעיראק. הערכת הנפגעים והנזק מתבצעת כעת. עד כה, הכול טוב. יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם. אמסור הצהרה מחר בבוקר (שעון ארה"ב)".

(עדכון אחרון 5:00)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו מר טראמפ אל תהיה גיבור בטריליונים שאתה משקיע בצבא . עכשיו נראה או אתה פחדן מוג לב ושקרן עם פוני וקרחת . או שאתה דובר אמת לעם שלך .. לדעתי לא תעשה כלום כי אתה סתם פחדן שהכניס את אמריקה למגננה מפחד . אתה מחליש את הצבא הייקר בעולם . את תעשה פדיחות לעצמך ולאמריקה

לזאבי את נחמה .
טראמפ הדגיש שתגובה מידתית היא תספוג . בנתיים נראה שזה מה שאכן קרה

זאבי את נחמיה, קראתי מה שכתבת, אקח זאת בחשבון…
עדיין לא כיוונתי את הטיל האחרון, יש לך הזדמנות לחזור בך!

טראמפ עובר על כל התגובות בבוקר.חחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture