צילום מסך מתוך הטוויטר של חמינאי

חמינאי אחרי ירי הטילים: "המתקפה על הבסיסים האמריקניים הייתה מוצלחת"

אחרי שטהרן שיגרה טילים על בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. נאם המנהיג של איראן עלי חמינאי והצהיר שצבא ארה"ב צריך להסתלק מהאזור: "איראן היא מדינה של שלום שלא מחפשת הסלמה, אך מוכנים להתמודד עם הביריונים של העולם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נשא הבוקר (רביעי) דברים, בעקבות מתקפת הטילים האיראנית על בסיסי צבא בעיראק בהם נמצאים כוחות של צבא ארצות הברית. ואמר כי "המתקפה באה בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני". לדברי חמינאי, "המתקפה על הבסיסים הייתה מוצלחת".

בנאומו אמר חמינאי כי ההשתתפות של המוני איראנים בהלוויית סולימאני הייתה אף היא סטירה בפניה של ארה"ב. חמינאי הדגיש שאויבות איראן הן ארה"ב, ישראל ו"המערכת היהירה" – כשכוונתו למערב, וקרא להסתלקות כוחותיה של ארה"ב מהמזרח התיכון: "האמריקנים הביאו איתם מלחמות אחים, הרס ושחיתות לכל מקום שאליו הלכו".

חמינאי הדגיש כי אין מקום לנהל משא ומתן עם ארה"ב בסוגיית הגרעין, וטען כי משא ומתן כזה רק יסלול את הדרך להגברת הדומיננטיות האמריקנית באזור. הוא הזכיר את ישראל כשאמר כי חיזבאללה משמש כ"ידיים וכעיניים" של לבנון וכי ארה"ב מנסה לחסל את הארגון שם בניסיון לעזור לממשלה בירושלים. חמינאי הוסיף כי "איראן היא מדינה של שלום שלא מחפשת הסלמה עם אף מדינה, אך אנחנו מוכנים להתמודד עם הביריונים של העולם".

חמינאי ספד את מפקד כח קודס שחוסל, שהיה מקורב לו מאוד ואמר, כי "קאסם סולימאני לא היה שייך לגוף פוליטי, אלא היה מהפכן מהמעלה הראשונה, הוא לא היה סתם אמיץ, הוא שם את עצמו בראש מול כל הסכנות. הוא הצליח להתגבר על היהירות והמזימות של ארה"ב במדינות החלשות באזור. סולימאני לא חסך שום מאמץ לסייע לפלסטינים ולהתנגדות שלהם, והם מוקירים אותו על כך. הוא היה אדם צנוע ועמד מול ההגמוניה האמריקנית והיהירות הציונית".

כזכור, עשרות טילי קרקע-קרקע נורו הלילה (בין שלישי לרביעי) לעבר בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמערב עיראק, המאוכלס בכוחות צבאיים אמריקנים. עוד דווח כי נשמע פיצוץ בסמוך לבסיס צבאי המאוכלס בצבא ארצות הברית באירביל, בירת החבל הכורדי העצמאי בעיראק. לראשונה קיבלה איראן אחריות על המעשה וגם גורמים רשמיים בארצות הברית אישרו את דבר התקיפות.

על פי הטלוויזיה האיראנית, בתקיפה שוגרו 15 טילים ונהרגו בה כ-80 אמריקאים ו-200 אנשים נוספים נפצעו. בנוסף, ציוד של צבא ארצות הברית – כולל מסוקים – נפגע בצורה קשה.

עם זאת בארה"ב דוחים את הטענה שיש הרוגים ואמרוים כי ארבעה טילים נפלו במהלך מעופם. על פי דיווח בלוס אנג'לס טיימס, גורמים בממשל אמרו כי הכוחות עקבו אחר הטילים באמצעות מערכות מכ"ם שהובאו לעיראק מבעוד מועד, מה שאיפשר לאנשי הצבא לתפוס מחסה בטרם הפגיעה.

משמרות המהפכה "הזהירו" את ארצות הברית ואת בעלות בריתה באזור שלא להגיב על מתקפת הטילים. באזהרה שפרסמו בסוכנות אירנא איימו גם על ישראל ומסרו כי, "אנחנו לא רואים בשום אופן כי הישות הציונית נפרדת מהממשל האמריקני בפשעים הללו, ואנחנו מזהירים את השטן הגדול מפני כל פעולה או מבצע מצידו. הם ייענו בתגובה יותר מוחצת ויותר כואבת".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ עודכן בפרטי המתקפה, ונועד עם צוות הביטחון הלאומי שלו. דוברת הבית הלבן מסרה כי, "אנו מודעים לדיווחים על התקפות על מתקני ארה"ב בעיראק. הנשיא תודרך ועוקב אחר המצב מקרוב ומתייעץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו". שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה מארק אספר הגיעו לבית הלבן להתייעצות דחופה עם הנשיא טראמפ.

מאוחר יותר, סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר בישראל, צייץ טראמפ בטוויטר כי, "הכל בסדר. טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים בעיראק. הערכת הנפגעים והנזק מתבצעת כעת. עד כה, הכול טוב. יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם. אמסור הצהרה מחר בבוקר (שעון ארה"ב)".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזכיר את הסגנון של ליברמן.
הוא לא תוקף את החרדים – החרדים הם האנטישמיים.
לא פחות.

חומייני מאד מאד דומה ללברמן רק שלליברמן יש זקן דל תיש מפגר .והוא מזכיר גם את יהיר העיתונאי המטורלל ואת הבוס שלו חולה הרוח מטופל בכדורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture