צילום ארכיון

דיווחים בעיראק: שתי רקטות שוגרו למתחם השגרירות האמריקאית בבגדד

צבא עיראק הודיע הערב כי שתי קטיושות נפלו ב"אזור הירוק", המתחם הבינלאומי המבוצר בו ממוקמת השגרירות האמריקאית. עוד נמסר בהודעת הצבא, כפי שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס, אין נפגעים באירועים. אזעקות נשמעו במקום

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: האזעקות במתחם השגרירות. צילום: הרשתות החברתיות בעיראק

שתי רקטות שוגרו הערב (רביעי) לעבר מתחם נ"גרין זון" בבגדד בו נמצאת גם השגרירות האמריקנית – כך דווח בכלי תקשורת ערביים. מתיעודים שהתפרסמו על ידי עדי ראייה עולה כי אזעקות נשמעו במקום. עדי ראיה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר.

מנגנוני הביטחון המדינה מסרו שאין נפגעים באירוע. "שתי רקטות קטיושה פגעו באזור ולא גרמו לנפגעים", נכתב בהודעת צבא עיראק. לפי דיווחים, אחת מהרקטות נחתה במרחק של כ-100 מטרים בלבד מהשגרירות. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, מסוקים החלו לנוע באינטסיביות בשמי האזור הירוק בעקבות נפילת הרקטות באזור השגרירות.

כזכור, עשרות טילי קרקע-קרקע נורו אמש (בלילה שבין שלישי לרביעי) לעבר בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמערב עיראק, המאוכלס בכוחות צבאיים אמריקנים. עוד דווח כי נשמע פיצוץ בסמוך לבסיס צבאי המאוכלס בצבא ארצות הברית באירביל, בירת החבל הכורדי העצמאי בעיראק. לראשונה קיבלה איראן אחריות על המעשה וגם גורמים רשמיים בארצות הברית אישרו את דבר התקיפות.

בהודעת משמרות המהפכה נמסר: "בתגובה על פעולת הטרור של ארצות הברית בהריגת קאסם סולימאני וחבריו, ביצעו היום לפנות בוקר כוחות חיל האוויר של משמרות המהפכה מבצע מוצלח בשם "השהיד סולימאני", של שיגור עשרות טילי קרקע קרקע לעבר הבסיס האווירי הכבוש על ידי צבא הטרור של ארצות הברית הידוע בשם "עין אל אסד". בהמשך נפרסם עוד פרטים על המבצע", לשון ההודעה.

משמרות המהפכה "הזהירו" את ארצות הברית ואת בעלות בריתה באזור שלא להגיב על מתקפת הטילים. באזהרה שפרסמו בסוכנות אירנא איימו גם על ישראל ומסרו כי, "אנחנו לא רואים בשום אופן כי הישות הציונית נפרדת מהממשל האמריקני בפשעים הללו, ואנחנו מזהירים את השטן הגדול מפני כל פעולה או מבצע מצידו. הם ייענו בתגובה יותר מוחצת ויותר כואבת".

גורם אמריקני אישר כי מדובר בטילים בליסטיים איראניים ששוגרו לעבר מתקנים צבאיים אמריקאים בצפון ובמערב עיראק. מהפנטגון נמסר כי "איראן שיגרה למעלה מתריסר טילים בליסטיים אל בסיסי צבא ארה"ב והקואליציה בעיראק, מתוך שטחה של איראן". על פי חלק מהדיווחים, יותר מ-30 טילים, חלקם בליסטיים, שוגרו למספר בסיסים שמאכלסים חיילים אמריקנים בעיראק.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסר הערב הצהרה בבית הלבן אחרי ירי הטילים האיראניים לבסיסים בעיראק, שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. "כל עוד אני נשיא, איראן לא תחזיק בנשק גרעיני. לעולם לא ניתן לזה לקרות", אמר הנשיא בפתח הצהרתו ולאחר מכן עדכן כי בתקיפה לא היו נפגעים, אמריקנים או עיראקים.

"אני שמח לבשר לכם, שהעם האמריקני צריך להיות שמח, אף אמריקאי לא נפגע בהתקפה אתמול בלילה על ידי איראן. כל החיילים מוגנים, ורק נזק מינימלי נגרם בבסיס הצבאי שלנו. הכוחות האדירים שלנו מוכנים לכל דבר. אף חיים של אמריקני או עיראקי לא נאבדו בזכות מערכות ההתראה", אמר והצהיר כי, "הכוחות שלנו מוכנים להכול, מצדיע לאמריקנים במדים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture