נשיא צרפת וראש ממשלה בריטניה. צילום מסך מתוך הטוויטר של מקרון

דיווח: המעצמות האירופיות צפויות להחליט על סנקציות נגד איראן

המעצמות האירופיות החתומות על הסכם הגרעין עם איראן בודקים אפשרות להפעיל סנקציות נגד איראן, בפגישתם מחר יבחנו שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה כמה דרכי תגובה אפשריות ולא יסתפקו בגינוי בלבד כמו בפעמים הקודמות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלוש המעצמות האירופיות החתומות על הסכם הגרעין צפויות להחליט על צעדי־עונשין של ממש נגד איראן. זאת, בעקבות הודעתה בשבוע שעבר כי היא אינה מחויבת עוד להסכם וכי תעשיר אורניום כרצונה, כך דווח אמש 'בכאן חדשות'.

ע"פ הדיווח, מחר בפגישתם של שרי החוץ של צרפת, בריטניה, וגרמניה, יבחנו כמה דרכי תגובה ולא יסתפקו בגינוי בלבד כפי שהיה בהפרות הקודמות מצד איראן, התרחיש הקיצוני, הפעלת מנגנון הסכסוך ע"פ מה שנכתב בהסכם הגרעין, ומה שעשוי להוביל בסופו של דבר לחידוש העיצומים הבין – לאומיים נגד איראן. עם זה, המעצמות האירופיות מעוניינות לנקוט ענישה מתונה כדי שלא לגרום למשטר בטהראן להגיב בהפרות בוטות יותר של הסכם הגרעין.

כזכור, שתי רקטות שוגרו הלילה (בין רביעי לחמישי) לעבר מתחם נ"גרין זון" בבגדד בו נמצאת גם השגרירות האמריקנית – כך דווח בכלי תקשורת ערביים. מתיעודים שהתפרסמו על ידי עדי ראייה עולה כי אזעקות נשמעו במקום. עדי ראיה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר.

מנגנוני הביטחון המדינה מסרו שאין נפגעים באירוע. "שתי רקטות קטיושה פגעו באזור ולא גרמו לנפגעים", נכתב בהודעת צבא עיראק. לפי דיווחים, אחת מהרקטות נחתה במרחק של כ-100 מטרים בלבד מהשגרירות. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, מסוקים החלו לנוע באינטסיביות בשמי האזור הירוק בעקבות נפילת הרקטות באזור השגרירות.

בהצהרה לתקשורת בבית הלבן שערך אמש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר: "נראה שאיראן נסוגה, שזה דבר טוב לכל הצדדים שמעורבים ודבר טוב מאוד לעולם", הוסיף הנשיא, אך הודיע שיטיל על איראן סנקציות נוספות עד שטהרן לא תשנה את דרכה. לדבריו ארה"ב לא רוצה לנצל את העוצמה הצבאית שלה, ולכן הכוח הכלכלי יגרום להרתעה. "העובדה שיש לנו צבא אדיר לא אומרת שאנחנו חייבים להשתמש בו. אנחנו לא רוצים להשתמש בו. החוזק האמריקני – צבאי וכלכלי כאחד – הוא גורם ההרתעה הטוב ביותר".

הנשיא האמריקני שיגר גם מסר מפויס לאיראן וקרא למעצמות אירופה: "אנחנו חייבים לעבוד ביחד בשביל להשיג דיל עם איראן, כדי להפוך את העולם למקום שקט יותר. איראן יכולה להיות מדינה גדולה שקט ושלווה, ואינה יכולה להתקיים כמרחרחת מלחמה. לאנשים ולמנהיגים של איראן – אנחנו רוצים שיהיה לכם עתיד. עתיד של הרמוניה ביחד עם אומות העולם. ארה"ב מוכנה לספק שלום לכל מי שמעוניין בכך".

הוא תקף הסכם הגרעין של אובמה ואמר ש"במקום לומר תודה לארה"ב הם צועקים מוות לאמריקה. למעשה הם צועקים מוות לאמריקה מהיום שההסכם נחתם. ואז איראן החלה במסע טרור שמומן מהכסף שקיבלה מההסכם בתימן, בסוריה, באפגניסטן, בעיראק ובלבנון. את הכסף לטילים שנורו עלינו השיגה איראן בגלל מדיניות הממשל הקודם. הסכם הגרעין היה פג בכל מקרה ומאפשר לאיראן מסלול מהיר לנשק גרעיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture