צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנהריה: "מגישים עזרה מיידית בכדי לטפל בבעיות שמוכרחים לפתור"

בנימין נתניהו הגיע לסיור בנהריה ואמר: "אנחנו מגישים עזרה ראשונה ומיידית לעיר ב-5 מיליון ש"ח היום ובשבוע הבא עוד 20 מיליון ש"ח, כדי לעשות טיפול ראשוני בבעיות האלה שמוכרחים לפתור אותן - ואנחנו נפתור אותן". קודם לכן ניחם את משפחת מוטי בן שבת שנפטר במהלך סערת הגשמים בעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לסיור היום (ראשון) בעיר נהריה יחד עם שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון ושר החוץ ישראל כץ כשמצטרף אליהם ראש עיריית נהריה רונן מרלי. בסיור ובדיון שהתקיים לאחר מכן השתתפו גם מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס.

במהלך הסיור בנהריה אמר ראש הממשלה: "באתי לנהריה עם שר החוץ ישראל כ"ץ ועם שרת השיכון יפעת שאשא ביטון. באנו קודם כל לביקור קשה, לנחם את משפחת בן שבת. באמת קורע את הלב לראות את ההורים, חווה ודני, את בתו ואת האחיות. משפחה מדהימה עם גיבור גדול שהציל אחרים ונסחף למותו. קשה מאוד לנחם, אנחנו יודעים את זה, אבל האהבה שהציבור מרעיף להם בכל זאת נותנת איזושהי נחמה פורתא".

"אנחנו כאן עם ראש העיר רונן מרלי, ואנחנו מגישים עזרה ראשונה ומיידית לעיר ב-5 מיליון ש"ח היום ובשבוע הבא עוד 20 מיליון ש"ח, כדי לעשות טיפול ראשוני בבעיות האלה שמוכרחים לפתור אותן – ואנחנו נפתור אותן. הטבע מתאכזר אבל בשביל זה יש בני אדם, יש להם לב ויכולת לפעול, וזה מה שאנחנו נעשה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לשבח את האזרחים. הגבורה שראיתי אצל מוטי הבלתי נשכח, אני רואה גם אצלך אבו חסן שבא ממעלות תרשיחא ועזר בשטפונות. המים לא מבדילים בין יהודים ולא יהודים, והגורל המשותף שלנו כאן בא לידי ביטוי גם בהתגייסות שלך ושל אחרים שעומדים כאן ואני משבח אתכם. אנחנו נפעל למען כולם".

לאחר הסיור בנהריה, קיים רה"מ נתניהו דיון בעקבות נזקי הסערה ועל תכנית סיוע לעיר. רה"מ נתניהו ציין כי הוחלט להעניק לעיר סכום ראשוני של 5 מלש"ח. בנוסף, יועברו עוד 20 מלש"ח עבור גיבוש מתווה מיוחד לשיקום העיר. המתווה יגובש בהובלת משרד רה"מ ובשיתוף משרד האוצר ומשרד הפנים ויסוכם כבר בימים הקרובים.

קודם לכן הגיע ראש הממשלה לנחם את משפחתו של מוטי בן שבת שנפטר במהלך הגשמים הסוערים שירדו בנהריה שעה שנכנס למים להציל משפחה, מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר ביקור תנחומים בבית משפחתו של מוטי בן שבת ז"ל, שנהרג בעת שהשתתף במאמצי החילוץ בשיטפונות בנהריה. לביקור התנחומים הצטרפו גם שר החוץ ישראל כ"ץ, ושרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון".

עוד נכתב בהודעה: "רה"מ נתניהו שמע מהוריו על אישיותו המיוחדת של מוטי ועל מאמציו לסייע ולחלץ משפחה בשיטפונות בנהריה. רה"מ נתניהו אמר למשפחה: "מוטי ז"ל היה גיבור גדול. הוא תמיד יהיה בלבכם, עד היום האחרון".

כזכור בסערת הגשמים האחרונים בנהריה אותר ללא רוח חיים מוטי בן שבת, לאחר שנסחף בעת שניסה לחלץ משפחה בשיטפונות. מהמשטרה נמסר כי "בשעות הצהריים התקבל דיווח במשטרה על רכב שהתהפך בשיטפונות ברחוב שפירנצק בעיר נהריה, כאשר יושבי הרכב הוצאו מהרכב ללא פגע ע"י תושב העיר בן 38 שנחלץ לעזרתם. עפ"י עדויות במקום, הגבר המחלץ נסחף עם הזרם ולפיכך הוגדר נעדר, כאשר כלל גופי החירום וההצלה ערכו חיפושים וסריקות עד לאיתורו סמוך למרינה לפני זמן קצר, לצערנו ללא רוח חיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture