Yonatan Sindel/Flash90

דיון סוער: הוועדה המסדרת מתכנסת בכדי לאפשר את הקמת וועדת הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן, מכנס בשעה זו את הוועדה לדיון ראשון לקראת הקמת הוועדה שתדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו. בליכוד ביקשו לחכות לאישור יו"ר הכנסת, מיקי זוהר הוצא מהדיון והוחזר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה המסדרת מתכנסת הבוקר (שני) כדי לאשר את האפשרות להקים את ועדת הכנסת, שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבלי שיידרש אישורו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת איל ינון קבע כי אין בסמכותו של אדלשטיין למנוע את דיוני הוועדה המסדרת בנושא.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתיחת הדיון כי, "התכנסנו על מנת להתאים את הנוהל שנקבע כאן בזמנו, לחוות הדעת שפורסמה אתמול ע"י היועץ המשפטי של הכנסת". ניסנקורן אמר כי, "צפויה לנו ישיבה שניה בשעה 14:00 היום בצהרים בנושא הקמת וועדת כנסת". בכחול לבן מתכוונים להביא היום לאישור הוועדה המסדרת את הקמת כל הוועדות הקבועות של הכנסת.

הוועדה צפויה לאשר את השינוי בהחלטת הוועדה המסדרת מלפני כחודש כשבמקום "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת, ללא אישור ועדת ההסכמות", יבוא "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרכן אמרה בדיון בוועדה המסדרת בעניין כינוס הדיון וההצעה שעל הפרק, ההנחה בקבלת ההחלטה הייתה היא שיו"ר הכנסת מקבל החלטות עפ"י שיקולים ממלכתיים בהתעלות משיקולים פוליטיים. ההצעה המונחת מתכתבת עם חוו"ד של היועמ"ש וזו תואמה עם יו"ר הכנסת. ההצעה לא מוציאה את יו"ר הכנסת מכל שיקולי הדעת כאשר שיקול הדעת של היו"ר מאוד מצומצם.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, קרא לחברי הקואליציה להחרים את הדיון עד שטענות הליכוד יישמעו. "אנחנו לא מסכימים עם קיום הדיון עד שאין אישור מיושב ראש הכנסת. משיחות שערכנו איתו הוא טוען שלא אישר את קיומו והוא מבוצע כרגע במחטף בניגוד לעמדתו של יו"ר הכנסת, ודינה של הישיבה לא להתקיים", אמר זוהר. ניסנקורן התייחס לדברין של חה"כ זוהר, ואמר כי "קבלנו אישור אתמול ב-21:22 מראש המטה של יו"ר הכנסת בהרשאה שלו שניתן לקיים את הדיון".

כזכור, אתמול פרסם היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון את חוות דעתו בנוגע להקמת הוועדה, וקבע כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יוכל למנוע את כינוסה. בחוות הדעת נכתב שאם הוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה – ויהיה על אדלשטיין להיענות לדרישה הזו.

אתמול ניסו בליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון באמצעות פנייה לבג"ץ. בעתירה שהגישו עוה"ד מיכאל ראבילו, אבי הלוי ורועי שכטר, הם ביקשו מבג"ץ להורות ליועמ"ש הכנסת להימנע מלהגיש את חוות הדעת בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי מאחר שבת זוגו, הייתה חלק מהצוות שהחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אולם שופט ביהמ"ש העליון דחה את הבקשה שתדון לגופה ביום רביעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד בראשות ביבי היא כנופיית מאפיה.

בזמן שליצמן בונה וכל הקואליציה עסוקה בפרויקטים,כחול לבן עסוקים רק בביבי, חבר מושבעים ומשוגעים, זו הזיטה המשוגעת ששני אנשים מחליטים על מפלגה שלימה, כי הם יודעין שהם נלחמים מול ביבי ואז הם יקבלו ראשות ממשלה, ולכל החכי"ם אין ברירה אלא ליישר קו איתם אחרת הם יועפו מהפוליטיקה על ידי שני המנהיגים העריצים, משא"כ אם היה פריימריז לרוב החכ"ים היה אינטרס להיות תחת ביבי ולא היו מפחדים מהדחה על ידי השלטון העריץ וזה הבעיה שיש מפלגות שרק דיקטטורים שולטים בה,וראו המפלגות שגוררות אותנו לבחירות הם שלוש מפלגות 60 חכים שנשלטים בידי 4 עריצים והנה לכם תוצאה של בחירות רבעיות וחמישיות, משאין כן אם כל ח"כ היה עצמאי להחליט לבד היו כבר כאלה שמתעשתים,מדינה נשלטץת בידי דיקטטורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture