אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

דיווחים זרים: "תקיפה ישראלית" בשדה התעופה T4 שבדרום סוריה

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי מערכות ההגנה הופעלו לאחר שהחלה מתקפה אגרסיבית נגד בסיס T4. גורם בצבא סוריה אמר כי טילי הנ"מ "סיכלו" חלקית את מתקפת הטילים שארבעה מהם פגעו בבסיס, הגורם הסורי האשים את ישראל בתקיפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוכנות הידיעות הסורית, סאנ"א, דיווחה הערב(שלישי) כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות פעילות אווירית חשודה מעל שדה התעופה T-4 שנמצא בפרברי חומס, שבדרום סוריה. לפי שעה, אין דיווח על נפגעים או נזק. עוד נמסר מסוכנות הידיעות כי התקיפה בוצעה על ידי כלי טייס מאוישים מרחוק ומספר טילים. בסוריה טוענים כי חלק מהכלים התוקפים נורו ונוטרלו בהצלחה על ידי טילי ההגנה האווירית.

בתחילה דווח בכלי התקשורת הסורית כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים וטילים שכמה מהם יורטו, אך בהמשך חזרה בה וטענה שהתקיפה בוצעה על ידי מטוסי קרב ששיגרו מספר טילים לעבר שדה התעופה T-4 שבחומס. "חיל האוויר הישראלי תקף בשדה התעופה T-4", טען גורם בצבא סוריה. "מערכות ההגנה האווירית שלנו התעמתו מיד עם טילי האויב ויירטו כמה מהם, בעוד ארבעה טילים פגעו במטרה וגרמו לנזק מוגבל".

מדובר באחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האוויריות "סיכלו" חלקית את התקיפה. לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפה, והאם יש נפגעים. הבסיס הותקף כמה פעמים לפי פרסומים זרים, שבאחת מהן – באפריל 2018 – נהרגו 14 בני אדם, מהם ארבעה איראניים. גם בשנה שעברה, בחודש יוני, בוצעה תקיפה באותו האזור, שבמהלכה נהרגו חמישה בני אדם.

כזכור, צה"ל פרסם מוקדם יותר היום את הערכת המודיעין השנתית, לפיו חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני מהזירה מהווה אירוע מרסן ומצנן לתקופה הקרובה, וגם הזדמנות, שלכיוונה דוחפים יותר ויותר בכירים במערכת הביטחון, לתקוף בעוצמה את עשרות האתרים הצבאיים של איראן בסוריה ולפגוע בפרויקט ההתבססות שלה שם.

בצה"ל מאמינים שסוריה תמשיך להיות קרקע פוריה למאבק בין מדינות וטורקיה תנסה להמשיך לכבוש טריטוריות ורוסיה תמשיך את התבססותה במדינה. בישראל מאמינים שבשנה הקרובה משטר אסד יידרש לקבל הכרעה באשר לנוכחות האיראנית בארצו. גם לבנון, כך לפי ההערכה, תידרש להכריע את עמדתה בנוגע להשפעה האירנית ולעתידו של פרויקט דיוק הטילים האירני שנעשה בשטחים.

בנוסף לכך, באמ"ן מעריכים כי הסבירות למלחמה יזומה מצד אויבינו נמוכה. אבל ישנה סבירות בינונית-גבוהה ל"שימור משוואות תגובה בזירה הצפונית תוך נכונות לסיכון עד כדי מלחמה". כלומר, תגובות האויב לפעולות המיוחסות לישראל בצפון עלולות להוביל להסלמה.

בתוך כך, בכיר ישראלי צוטט אמש ב'ווינט' אומר כי הסיטואציה שנוצרה בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני פותחת בפני ישראל חלון הזדמנויות ש"אנו יכולים וחייבים לנצלו כדי לשים קץ למאמץ האיראני להקים ולבסס חזית נגד ישראל בסוריה ובעיראק, וגם כדי להוציא לנסראללה את החשק להתעסק איתנו". על פי הדיווח, במערכת הביטחון מעריכים שסילוקו של סולימאני יגרום לשינוי לטובה, מבחינת ישראל, ביכולת של איראן להשפיע ולהפגין עוצמה במזרח התיכון.

בדיווח מצוטטים מקורבים לשר הביטחון שאומרים כי הוא אינו מסתפק בפעולות שעשה צה"ל עד כה בכדי לסכל ולהשמיד משלוחי רקטות וטילים מדויקים ונשק איכותי אחר שעושים דרכם לסוריה ומשם ללבנון. "הוא רוצה כעת לסלק כליל את משמרות המהפכה ואת עושי דברם משטחה של סוריה ועל ידי כך להחליש את כל המערך הצפוני של איראן המכוון נגד ישראל". גורם ביטחוני בכיר מעריך שאפשר להשיג מטרה זו בתוך שנה אם צה"ל ינהל מערכה התקפית, אינטנסיבית, רצופה וקטלנית נגד בסיסים של האיראנים ושלוחיהם בשטחה של סוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ה' לא ישמור עיר
שוא שקד שומר…
ה' יצילנו מכל אויבינו ושונאינו
ויחזירנו ואת כל כלל ישראל בתשובה שלימה
ונזכה לראות בגאולה הקרובה בב"א

רואים שלמרות כל הרדיפות ראש הממשלה מתפקד מצויין, קשה להאמין שגנץ ולפיד היו מסוגלים לעשות את זה, ואני לא מבין איך אנשים מוכנים להחליף את ביבי המוכשר שלפני מלכים ושרים יתייצב ויש לו שפה משותפת עם מנהיגי העולם, בחדל אישים כמו לפיד שלא החזיק רובה בחייו עם האנגלית העילגת שלו, אפילו בתור חבר כנסת הוא לא עשה כלום ולא השתתף בישיבות, שימשיך לראיין בטלוויזיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture