מארק ישראל סאלם / POOL

"התפתחות חשובה": החלה הזרמת הגז הטבעי מישראל למצרים

היסטוריה בישראל, עם הזרמת הגז הלילה החל למעשה יצוא הגז הרשמי מישראל למצרים, כאשר המאגר הראשון שימכור גז הוא לווייתן, ובקיץ הקרוב אמור להצטרף אליו גם מאגר תמר. שר האנרגיה יובל שטייניץ: "זהו יום חג למדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


מתוך הטוויטר של שר האנרגיה יובל שטייניץ

מצרים תתחיל להזרים גז טבעי ממאגרי לווייתן ותמר – כך הודיעו הבוקר (רביעי) שרי האנרגיה של שתי המדינות, יובל שטייניץ וטארק אל-מולא. בהודעה מטעם השניים נמסר כי "מדובר בהתפתחות חשובה שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים". כמו כן, המהלך יאפשר לישראל אף לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת גז במצרים ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר לאחר ההודעה כי "זהו יום חג למדינת ישראל. השת"פ בין ישראל למצרים בתחום האנרגיה והגז בתחום של עשרות מיליארדי דולרים הוא הראשון מסוגו מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות לפני 40 שנה".

שטייניץ ייפגש היום עם עמיתו המצרי טארק אל מולא במהלך כינוס של פורום הגז המזרח תיכוני בקהיר – שם יודיעו על המהלך. במקביל לפגישות השרים, פעלה המשלחת הישראלית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, מול משלחות מצרים, יוון, ירדן, איטליה, קפריסין והרשות הפלסטינית על מנת לגבש את חוקת ארגון הגז האזורי. בתום המפגש צפויים, כאמור, השרים לחתום בראשי תיבות על חוקת הארגון, דבר שיהווה צעד משמעותי נוסף בדרך לגיבוש הארגון ולביסוס פעילותו.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר אמש בראיון 'לרדיו 103' כי, "זה נס למדינה. נכס בלתי רגיל. בעשרים שנים הקרובות נקבל מעל 100 מיליארד דולר רק בזכות מאגר לוויתן. בזכות האסדה הזאת נוכל לסגור את התחנה הפחמית בחדרה שבאמת מזהמת ופוגעת בזיהום האוויר. בכל העולם ידוע שהפחם הורג והגז מציל חיים. רק בזיכרון יעקב ובחוף דור ניסו לטעון ההיפך, זה עורר צחוק בכל העולם".

כזכור, לפני כשבועיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ונשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס נועדו באתונה במסגרת מפגש הפסגה הטרילטרלי המתקיים בפעם השביעית. וחתמו המדינות על הסכם צינור הגז "East-Med", שיעבור מישראל, דרך קפריסין ויוון, לאירופה. על ההסכם חתמו שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר האנרגיה ואיכות הסביבה של יוון ושר האנרגיה של קפריסין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרות משותפות עם המנהיגים: "זהו יום היסטורי לישראל, משום שישראל הופכת במהירות למעצמה אנרגטית, למדינה שמייצאת אנרגיה".

"אנחנו פתחנו לפני ימים אחדים את שדה הגז בלוויתן". הוסיף ראש הממשלה, "זה מביא לנו תפוקות כבירות, אבל עם הייצוא שמתאפשר דרך הצינור הזה, אנחנו נוכל לתת הכנסות של מאות מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל – לרווחה, לבריאות, לצעירים ולקשישים – לכולם. זאת התפתחות יוצאת מן הכלל".

"אני גם מציין את העובדה שאנחנו חתמנו הסכמי אספקה עם שכנינו הערבים. זה מחזק את השלום, זה מחזק את הכלכלה, זה מחזק את העתיד". נתניהו הסביר כי "זהו גם יום היסטורי, משום שיש כאן שיתוף פעולה שהולך ומתבסס בין יוון, קפריסין וישראל. ממש ברית במזרח הים התיכון, שהיא גם כלכלית, היא גם מדינית והיא גם מוסיפה לביטחון וליציבות של האזור. לא נגד אף אחד, אבל למען הערכים ולטובתם של אזרחי המדינות שלנו".

ראש הממשלה קרא למדינות נוספות להצטרף למיזם: "אנחנו קוראים לכל מדינה נוספת שרוצה להצטרף לזה. איטליה קודם תצטרף, אבל גם מצרים, וכל מדינה אחרת שמעוניינת להצטרף לזה. זה יחזק מאוד את הברית".

שר האנרגיה אל-טארק אמר בריאיון לעיתון "אל-ווטן" כי למדינתו היה הסכם לייצוא גז לישראל לפני המהפכה במצרים, אולם הוא בוטל בעקבותיה. לדבריו, המטרה העיקרית של יבוא הגז מישראל היא הפעלת התשתית המצרית ולייצא אותו לחו"ל. עוד הוסיף כי מצרים יכולה להשתמש בגז הפרטי של ישראל למקרה שהיא תזדקק לו מכיוון שהוא במסגרת האסטרטגית של פורום הגז המזרח תיכוני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה על כל העדכונים בלעדיכם היו נמנעות הרבה תפילות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture